היום הזה

 

אני לא יכולה שלא לציין את היום הזה.

חיפשתי בתמונות המעטות ששרדו את המלחמה

את התמונות של אמא מזמן המלחמה

 

אפריל 42 בפתח הבית שלה – החיוך היה עדין האיר את הפנים

עם חברה

***

מיד אחרי המלחמה, התמונות נראות קצת אחרת

 

עם האישה והילדה שהיו איתה במחבוא

החיוך אבד…

ספטמבר 1945, עם חיל קנדי שהיה בין משחררי הולנד

אמא נשארה יחידה ממשפחה בת שבע נפשות.

***

בשנת 1950, הכירה את אבי, חייל מישראל וניצול אושוויץ

תמונות של אבא מהתקופה הזו, אין לי, ולו גם אחת

הם נישאו והיא עלתה איתו ארצה

להקים פה משפחה חדשה.

 

24 תגובות ל-“היום הזה

  1. היום הזה אינו דומה לשאר הימים והזכרון יהיה פה עד סוף הימים.

  2. עצוב כל כך. לפחות היה להם (ולך) מזל ששרדו ושהצליחו לבנות לעצמם משפחה חדשה.

  3. הלב נצבת
    שולחת לך חיבוק ענק.

  4. איש מול ים

    שיווו!
    אלו תמונות שמהפכות את הקיבה!.
    אלו תמונות שהנן נכס מדהים.
    איזו התרגשות שגרמת לי!

    צלמי אותן ושלחי ליד ושם. אל תזניחי. זוחובתך

    אני קצת המום!

  5. ג'וד יקירתי, התמונות כל כך דומות לתמונות שברשותי, הגם שמצולמים בהם אמי ואבי. התמונות מספרות בדממה את סיפור חייהם, נוגעת בנקודות שרק הם ידעו לספר.

    אם אינני טועה, זו הפעם הראשונה שאני רואה את תמונת החופה של הוריך והבחנתי עד כמה את דומה לאביך, מדהים !!

    לי אין תמונת חופה של הורי, רק 2 צילומים, באחד, הם כנראה עומדים, לבושים בבגדים כהים, ביום נישואיהם האזרחיים [כפי שמקובל בחו"ל, שהרי הם נישאו בפראג] ובשני, בבגדי חתן-כלה היהודיים…. בשתי התמונות רואים את ראשיהם בלבד, עד לבית החזה בלבד….

    אולי הגיע הזמן לסרוק עוד תמונות שלהם ולהעלותן

    • תמיד אמרו לי שאני דומה לאבא
      בכלל הייתי ילדה של אבא…
      יש לי את אלבום החתונה שלהם, גם הם נשאו קודם בבית העיריה ואחר כך חתונה יהודית.

      תסרקי את התמונות, זה חשוב!

  6. התמונות האילה הן באמת נכס.
    מדהים איך שהנעורים והחיוך נעלמו, ככה מתמונה לתמונה. 😦

    • כן… למרות שראיתי את התמונות האלה עשרות פעמים
      רק עכשו הפעם הבחנתי שהחיוך נמחק מפניה
      מעניין איך כל פעם אני עדין רואה דברים חדשים בתמונות כל פעם.

      תודה

  7. תמונות מרגשות מאד
    לסבא וסבתא שלי לא נותר דבר מהתקופה שלפני המלחמה, לא תמונות ולא כלום.
    הפנים של אמא שלך לפני ואחרי אומרים הכל

  8. התמונות מספרות את הסיפורים של האנשים.
    מזל שהן נותרו בידי המשפחה.

  9. Aליזבת Bנט

    אין מילים.
    הכל כל כך הזוי.
    ויחד עם זאת – אלה החיים.שלנו.מסביבנו.לידנו.
    מרגש.

  10. מרגש עד מאד.
    חיבוק.

  11. כמה שהתמונות האלה דומות לתמונות של חמותי באלבום שלה,
    איזה בגדים וסנדלים והחיוך של אושר על הפנים…
    כמה חשוב שהבאת לכאן את התמונות, ממש מרתק.
    תודה מותק ולילה מחבק ממני.

  12. לתמונות יש כח סיפור כל כך עצום!
    כמה שאת דומה לאביך…. מדהים גם הסיפור של הגנים…

    • כן… לתמונות יש כח סיפורי
      לא סתם היה בילדות שלנו את הספר – תמונות מספרות
      מעניין שאתם רואים את הדמיון ביני לבין אבי… אני לא רואה 🙂

כתיבת תגובה

