אני ויום הכיפורים

אני לא צמה.
גם כל חשבון הנפש ובקשת הסליחה לא מדבר אלי.
אני מבקשת סליחה כשאני חושבת שפגעתי במישהו  ואני לא מחכה עד יום כיפור בשביל זה…
יש כאלה שפגעתי בהם כי הגיע להם ואני שלימה עם זה לחלוטין ולא חושבת שאני צריכה לבקש סליחה מהם!
יש כאלה שפגעו בי ולא בא לי לסלוח להם, לא מגיע להם.

החיים שלי מונעים על יָדִי ולא על ידי איזה אלוהים שיקבע לי מתי הזמן לבקש ממישהו סליחה ומחילה או מתי למחול לאחרים.
והכי אני חושבת, ואת זה אתם כבר יודעים, שאלוהים, אם בכלל יש דבר כזה, צריך לבקש מחילה ממני על איך שהעולם שלו נראה בימים אלה…!

*

שווה קריאה – רוביק רוזנטל על יום הכיפורים

26 תגובות ל-“אני ויום הכיפורים

  1. צודקת במליון אחוז
    שמי שגרם למלחמה
    להרוגים,לפצועים,
    למחלות,לתאונות, לחורבן,
    לאיתני הטבע שמשתוללים ללא רסן
    יבקש סליחה.
    הצום והפולחן סביבו לא מכפר על חטאי כל השנה לבקש סליחה צריך כל השנה
    ואם לא חושבת שצריך לבקש לא מבקשת.
    צודקת במליון אחוזים
    שנה טובה
    והצילום נפלא
    אתי

    • שנה טובה אתי
      אני שמחה שיש עוד מישהם שחושבים כמוני
      חששתי שהרשומה תיצור אנטגוניזם והטפות מוסר

      תודה לך

  2. אני לא צמה, ולאלוהים אני פונה רק בעיתות מצוקה כך שהיחסים ביננו מבוססים על אופטרוניזם מצידי (או לפחות ניסיון לאופורטוניזם שלא מצליח כי הוא אף פעם לא עונה).

  3. הוא לא עונה כי אין דבר כזה.
    בהמון מקומות בעולם הבינו מזמן שאנחנו לא לבד ביקום ויש מערכת שלמה כנראה מתוחכמת משלנו שמסוגלת לשנות,ולחולל שינויים באמצעות איתני הטבע שאין לאדם שליטה עליהם.
    חשבתי שרק בסקנדינביות, מסתבר שגם באיסלנד, גם ביפן, יש מליוני אלים ששומרים ומגינים על הטבע,על האדם ולכן הם מכבדים.
    מדוע לא מבינה
    כבוד לאדם ביפן יש. בארץ אין.
    אחד מוכן לאכול את השני חיים ללא מלח או פלפל.
    יש כל מיני תיאוריות קונספירציות שאישית לא מאמינה בהן.
    יש מי שאומרים שכאשר יפוענחו כתבי האינקה אולי נדע מה קרה לעולם.
    מלחמות תמיד היו על אוכל, טריטוריה גם בין בעלי החיים.
    אם הייתה ישות שאכפת לה, חוק הברירה הטבעית אולי לא היה קיים. אולי היה כאן טוב יותר.
    קטונטי.
    מה שבטוח שאנחנו לא לבד.
    את המחשב הראשון מצעו ה-1900 ליד כרתים בספינה טבועה. מה שאומר שידע היה.
    שמחה שיש חשושבים כמוני
    אתי

    • שאלתי בציניות, לא ברצינות 🙂
      וכן, מזל שיש עוד כמה שחושבים כמונו

      • העיקר שישנן עוד אנשים שחושבים שפגניות לא תקדם את העולם.
        כל אחד חי על פי דרכו, וצריך לדעת לכבד כל אחד כפי שהוא.
        מצד שני
        זה שקם להורגך אתה צריך להשקים ולהרגו?
        מקומם איך שבפלנטה בה אנחנו חייםהכוח,=הכסף מנהלים את העולם ולא ההגיון.
        אנשי המאיה סימו את חייהם כי חיסלו את היערות סביבם, ואתם את בעלי החיים עד שלא נותר להם קיום.
        ואולי זו דרכה של הפלנטה הזו"הרס עצמי"
        שבוע טוב
        אתי

  4. יפה ההשלמה (אולי השלמות, אך בלי קשר למילה מושלם) הפנימית שלך, וכיוון שאין הוכחה לקיומו של משהו אחר מחוצה לנו, נראה שאת במקום הטוב ביותר האפשרי. ובכל זאת, כיוון שגם אין הוכחה מנוגדת, אאחל לך גמר חתימה טובה.

    • תודה גימלית יקרה
      גם לך גמר חתימה טובה
      כמובן אם הברכה מתאימה לך
      אם לא, אז שיהיה סתם יום כיפור שקט ורגוע

      }{

  5. הברכה בהחלט מתאימה לי (הרי אחרת לא הייתי מאחלת אותה…). ואני מקווה ששתינו נחתמנו נכון!

  6. אני צם ולא מבקש סליחה.

  7. אני מסכימה איתך ב100%,
    ואני גם לא סובלת את הטרנדים האחרונים של בקשת סליחה בסטאטוס של הפייסבוק או בסמס…

  8. זמן לא פשוט ועדיין..

  9. מסכימה
    זו גם הגישה שלי
    אם יש בכלל אלוהים הוא מתגלם במרפ והוא אלוהים מאד לא נחמד.

    • כן… התמונה של אלוהים בשנים האחרונות מאוד מאוד לא מחמיאה, כמובן בהנחה שבכלל יש כזה מן דבר

  10. ואם נוצא את השטות הזו ששמה אלוהים מהמשוואה, הכל יהיה אותו דבר, אבל ממש אחרת.

    ועם השאר אני מסכים. בערך.
    כי טוב שיש יום שמזכיר לנו במרוכז לעשות חשבון נפש. אפילו אם אנחנו עושים כזה בשוטף.

    חג שמח, יהודית יקרה

    • גרוע בעיני שאנחנו צריכים מן יום כזה מיוחד להזכיר לנו לעשטת חשבון נפש…

      חג סוכות שמח עופר

  11. יהודית,
    כמובן שעבורנו הלא דתיים הבחירה וההחלטה של מתי
    ואיך היא אך ורק בידנו (לטוב ולרע). העובדה שיש יום (וחודש לפניו) שבו אנו כקבוצה, כעם, כתרבות, מתוזכרת להתבונן פנימה ומשם החוצה, היא בעייני נפלאה, והלוואי והיינו – אנחנו הלא דתיים, מאמצים את ההלכה לא כהלכה נגזרת!
    אלה כהלכה תרבותית נבחרת!!!
    מקוה שהצלחתי להביע את הרעיון.

    • אבל למה אנחנו צריכים יום/חודש לתזכורת?!
      אנחנו עם שחי כאן ועכשו, ושם פס גדול על רובד גדול של משמעויות שאכנה אותן בתמצית "דרך ארץ"… החודש הזה לא משנה דבר בהווייתינו, ואת יודעת מה? אני לא רואה שזה משנה גם משהו בהוויתם של אנשים דתיים, שמרשים לעצמם כל השנה לגנוב אותנו… בפטור מהצבא, בקצבת ילדים שהם לא מוכנים להוריד, ב"תורתינו עבודתינו" ואנחנו צריכים לדאוג להם אפשרות לכלכל את הילדים בלי גבול שלהם ועוד ועוד…
      לא רואה שום תועלת ביום הזה, לא בפועל ולא בתאוריה.

  12. אשית אגיב על הצילום המרתק, הוא בלתי מובן
    ממבט ראשון אבל נורא מיוחד, ולא הבנתי אם יש
    לו איזה קשר ליום כיפור.
    ומאחר ולך אין קשר לכיפור, אז זה בסדר ,
    ודי מובן לי, במיוחד לאחר שקראתי את ספרך המטלטל.
    כן, גם לי יש הרבה שאלות למה העולם הוא כזה
    ולמה יש כל כך הרבה עוולות לאנשים שלא גרמו שום רע לאף אחד.
    מאד מבינה אותך.
    סוכות שמייח לך וליקירייך.

    • הצילום הוא השתקפות של מנסרות זכוכית בתוך משטח מים, בתערוכת פסלי הזכוכית בגלריה ליטבק.

      תודה יקירה על כל המילים שלך

      }{

      חג שמח לכם גם

כתיבת תגובה

