במעגל הגיר הקווקזי

From שתילי מבנים

מבט אחרון מחלון הבית בו שהינו, אל ערוץ ה – Arghuni שעומקו כ 1,400 מטרים

אנחנו יוצאים ברגל אל שתילי העתיקה

From שתילי מבנים

הכפר הוא למעשה קומפלקס יחודי של מבנים מתקופת ימי הביניים המוקדמים המהווים מצודה מבוצרת על גבול צצניה , בחלק  הצפוני מזרחי של המדינה.

From שתילי מבנים

 המצודה מורכבת ממבנים מדורגים.  חלקן דירות שטוחות גג, חלקו אזורים מקורים ו – 60 מגדלים המקובצים יחדיו כדי ליצור שרשרת אחת של ביצורים.

אנחנו מוקפים  בירוק שמנוקד

From שתילי מבנים

בפרחים

From שתילי מבנים

From שתילי מבנים

וצבעים מרחיבי לב ונשמה

 

בגאורגיה כל חוחן הוא מלך

From שתילי מבנים

המבנה בעל שיטה אדריכלית ייחודית. המתכננים הבינו את מגבלות המיקום ובנו מבנה מולטי פונקציונאלי . זהו  מבנה עירוני יחודי הכולל:  מגדלים, מתחמי מגורים, אזור חקלאי וקפלות

From שתילי מבנים

 האותנטיות של שתילי נשמרה לחלוטין, ומצבם הפיזי של המבנים מצוין.

From שתילי מבנים

אנחנו עוברים בין הבתים ובתוכם

From שתילי מבנים

From שתילי מבנים

על כל לבנה חשופה צומחת לה מושבת נבגים

From שתילי מבנים

From שתילי מבנים

 המבנים עשויים אבן מקומית וטיט

From שתילי מבנים

קהילת שתילי המובודדת יחודית, ניתן להשוותה לקהילות המבודדות בהרי ההימליה

 אונסקו  לקח על עצמו את שימור המקום עד כמה שיותר צמוד למקור – הקווקז האמיתי

From שתילי מבנים

From שתילי מבנים

אנחנו יורדים אל עבר הנהר

From שתילי מבנים

על גדותיו מחכים לנו הג'יפים כדי להחזיר אותנו לגודאורי

From שתילי מבנים

 לא לפני שנעיף מבט אחרון אל המצודה בשתילי שמסווה עצמה בצורה מושלמת בנוף שסביבה

*

ניתן ללחוץ על הץמונות להגלה, לחיצה על הקישור מתחת לתמונות תביא אתכם לאלבום כולו

34 תגובות ל-“במעגל הגיר הקווקזי

  1. מקסים. התמונות ממש מרהיבות ביופיין! עיר כזו שנשמרה מימי הביניים זה מעין מסע מופלא בזמן. כול הכבוד להם (ולאונסקו) על השימור.

    התמונה הראשונה מהבית בו הייתן בלילה הקודם מאד מרשימה. סיפרת שרכבים באו לאסוף אתכן בחזרה – אבל איך ירדתן למטה?

    אהבתי. תודה לך פלאשי על רשומה קסומה! 🙂

  2. כל תמונה יפה מקודמתה וקשה לברור אחת מכולן כיפה ביותר. רציתי להגיב בפיקסה, אבל משום מה לא יכולה להגיב, כפי שעשיתי.. לך תבין אתרים ומחשבים 😦

    שיהיה לך שבוע נפלא ג'וד יקירה 😆

  3. היי גימלית

    להרגיעך, ירדנו לשם ברגל דרך המבצר. הג'יפים עשו עיקוף ויכו על שפת הנהר 🙂

    אמרתי שאין הבית מעיד על עיסתו… 😀

    שיהיה לך אחלה שבוע

  4. רננה
    אני חושבת שכדי להגיב בפיקסה את צריכה להיות רשומה דרך גוגל, אולי יצאת ואת צריכה להרשם שוב?

    העיקר שאהבת את התמונות 🙂

    שבוע טוב מותק

  5. כך חשבתי ולכן ביצעתי חיבור מחודש ועדיין לא יכולתי להגיב, אבל את צודקת – העיקר שאני יכולה לראות את התמונות 🙂
    האם כבר אמרתי לך שאני חולה על התמונה בכותרת הבלוג שלך? אם לא – זה הזמן להגיד 😆 😆 😆

    לילה טוףף יקירתי, מחר אני חוזרת לביה"ס ,,, 😯

  6. רננה
    כנראה הגוגל התחרפן 🙂

    ותודה יקירתי, גם התמונה הזו מגאורגיה, הסיפור שלה עוד יגיע…

    שבוע כייף }{

  7. משגע משגע ורק חבל שאין סיכוי שעוד נחזור לשם 🙂

  8. בדיוק רציתי לשאול אותך במסר לאן נעלמה הרשומה מלפני מספר שעות והנה היא כאן, הירוק הזה והמים השופעים כל כך יפה. לילה טוב מותק ושבוע טוב.

  9. סיון
    את זוכרת שאמרתי לך שאני רוצה שנעשה עוד טיול לגאורגיה, פעם אחת לא הספיקה לי… אז אולי בכל זאת עוד נחזור 🙂

  10. אביטל
    הורדתי את הרשומה לתיקונים לזמן מה והחזרתי אותה 🙂

    שבוע כייף מותק

  11. הקלפטה הפולניה

    דבר אחד בטוח. ירוק כזה לא ראיתי מאז באתי ארצה (54שנה)
    התמונות יפהפיות. במיוחד הראשונה. הבניה נראת מסיבית, איזה אבנים…אבל הכל כאילו נשאר כמו לפני 100 שנה.
    לגור שם….לא הייתי רוצה.
    אבל אולי להם יותר טוב.
    שבוע טוב לך.

  12. קלפטה
    כזה ירוק גם אני לא ראיתי עד שהגעתי לשם
    זה ירוק פלאי!

    תשמעי, כנראה מתרגלים לכל דבר
    הם גאים שם וחי מהשנה מנותקים מהעולם
    אולי הם אידיאליסטים גאורגים שמוכנים לגור בג'הנום כדי לשים את האזור הזה על המפה המקומית. לא יודעת

    שבוע טוב

  13. הייתי ואהבתי
    שבוע טוב

  14. יופי של צילומים ,יהודית

  15. מקסיםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
    אבתי את המבנים אבן על אבן בהחלט מיוחד ועם הטחב מסביב.
    לא פגשתי בטיולי בעולם בניה כזו. והירוק הבריא הזה עושה טוב לנשמה.
    כף לפתוח כך את השבוע
    שמחה שחזרת
    שבוע נפלא
    אתי

  16. משגע, מקסים, יפהפה
    הטחב על הבניינים העתיקים פשוט מהמם.
    התמונות נפלאות, כיף.
    הפרחים מקסימים… הראשון הוא לדעתי מין של ניזמית (מהשפתניים) והשני – משהו ממשפחת הגרניים. אולי אפילו מין של מקור חסידה (תסתכלי על הפרי בתמונה מימין)

    חגיגה אצלך…. איזה יופי.

  17. ממש מסע בנשיונל גאוגרפיקס….התמונות לא נופלות מהתמונות שם.
    מקסים!

  18. שבוע טוב קדחת וטוב לראות שאת בטוב

  19. תודה שי ושבוע טוב לך

  20. בוקר טוב אתי

    הלבנים האלה הם לבני סלע מקומי
    הבניה הזו אופיינית למקום, אם תכנסי לאלבום, תוכלי לראות שאפילו החמור שוכן במבנה מאבן שכזו…

    שבוע מקסים לך

  21. בוקר טוב עננת

    גם אני אהבתי את הטחב שם.
    לגבי הפרחים, כן, חשבתי שזה בטח סוג של מקור חסידה
    זיהיתי רק את החוחן הענק, אני אכין בהמשך רשומה על פרחים בקווקז הגבוה ואבקש עזרה בזיהוי בפורום פרחי הבר.

    שבוע כייף שיהיה 🙂

  22. דומינק'ה

    בנוף כזה משגע אי אפשר לפספס
    אפילו הצלם המעפן בעולם יוציא שם צילומים יפים 😀

    אחלה שבוע שיהיה לך יקירתי

  23. נראה מדהים!
    אני חושב על בני האדם שחיו שם בימי הביניים…

  24. זה בהחלט מעורר מחשבה
    מן מקום בקצה עולם, מבודד לחלוטין רוב השנה וכהשלג נמס, אתה צריך להיות בערנות מוחלטת שמע מישהו יפלוש מעבר לגבול.

    תודה מוטי

  25. אופל כחול

    כשראיתי התמונות חשתי כאילו החיים נעצרו שם בימי הביניים .
    המבנים מדהימים ,בנייה ייחודית ואני תמיד נפעמת לראות מבני אבן שנבנו בחוכמה רבה ועמידים לאורך עשרות ,מאות ואלפי שנים .מה שלצערי לא קיים בעולם המערבי במיוחד וחבל .יש מה ללמוד מהבנייה של אז ,גם מבחינת נושאי בידוד חום וקור .
    הירוק מפעים ומרחיב הלב ,להתחיל הבוקר עם תמונות נהדרות של מקום יפהפה זה .
    נהניתי מהטיול שלכן ♥
    בוקר נהדר פלאשס

  26. בוקר טוב אופל

    יש כאן בהחלט קומפלקס ייחודי שגם אני לא ראיתי מימי
    המבנים שנשתמרו מתקופת ימי הביניים באירופה או פה בארץ, שונים לחלוטין

    אני מניחה שבימים אלה הכל שם שקוע תחת מעטה שלג כבד 🙂

  27. מרחיבים את הלב והנשמה המקומות האלה והצילומים שלך,
    קשה להאמין איך המבנים האלה נשמרים עם השנים, ועם
    פגעי מזג האוויר? והם יפים כל כך,
    נורא אוהת את המראה והצבע של האבן הזאת.
    בכיף, הייתי בונה קיר אחד בכניסה לסלון שלי…
    מה את אומרת?

  28. איזה יופי של צילומים. נפלאים, מרגשים
    אהבתי בעיקר את האבנים עם האזוב.
    והאזור כולו מדהים ביופיו.

  29. היי אורה

    זו באמת אבן מיוחדת והבניה בה כל כך יפה
    אם תסתכלי באלבום תראי שאפילו החמור שוכן בתוך מבנה מהאבן הזו 🙂

    להזמין לה קונטיינר של אבנים מגאורגיה????

  30. שיקית

    זו ארץ מדהימה ביופיה
    מומלץ בחום לסוע אליה, באמת

    יום מקסים לך

  31. הנוף במקום הזה באמת ייחודי
    אהבתי את הצילום של הפרחים הצהובים לקראת הסוף!

  32. זה פרח יפיפה ואין לי מושג מהו
    אני צריכה עוד לעשות רשומת פרחים של הקווקז הגבוה

    שבוע מנהדר לך אנגו'לי [LOVE]

  33. סט נאה, אוהב את האבנים שמשתמשים לבניה.

  34. כן, גם אני הייתי שמחה לגור במן בית שכזה 🙂

    שבת שלווה יאיא

כתיבת תגובה

