סוויטה בשתילי

בשעה טובה אנחנו בשתילי

סיון, עלווית ואני מקבלות חדר בבית מקומי

DSC_2148

ברגע שפתחנו את הדלת

From שתילי – סוויטה

קיבלה את פנינו מעין אכסדרה ממנה פנו דלתות לכל הכיוונים

הרחוקה מצד שמאל זו הדלת לחדר של סיון ושלי

הריצפה היא ריצפת עץ הצבועה בצבע פלסטי חום, כמו גם התיקרה הצבועה לבן

From שתילי – סוויטה

על הקיר ממול שכב בפיסוק רגליים דוב לשעבר, אותו צד בעל הבית באחד החורפים

From שתילי – סוויטה

החדר השינה הימם אותנו [המיטה של סיון]

זו לא הדלות שהפתיעה

From שתילי – סוויטה

זו המיטה שהתחתית שלה עשויה כולה קפיצים ועליה מונח מזרון בד כלשהו

כשהשתרעתי עליה, היא שקעה והפכה כמעט לערסל, וכל תנועה שלי גרמה לכך שהרגשתי

חצי טרמפולינה חצי ערסל שנע מצד אל צד

[שלא לדבר על העובש או מה שזה לא יהיה שם על הקיר]

כשהייתי ילדה, היו להורים שלי מיטות דומות בצבע חום מוזהב אותן הביאו איתם מהולנד, אך ההתכרבלות שלי במיטה שלהם זכורה לי כחוייה נהדרת של חמימות השמיכות והחיבוקים ללא שום טלטלות ערסל…

From שתילי – סוויטה

בפרוזדור ליד הכניסה לחדר האמבטיה, בתוך הארון על קולב, היה תלוי המעיל הצבאי של בעל הבית ועל הכתפיים הדרגות שלו.

From שתילי – סוויטה

חדר אמבטיה  * * * * *

From שתילי – סוויטה

מבט על הכיור שעשוי מסתבר ממתכת מצופה סוג של אמייל. משהו שלעולם לא ראיתי לפני כן, אפילו לא במעברה בקרית גת בשנות ה – 60

From שתילי – סוויטה

המים כמו שאתם רואים עוברים בתוך "סגסוגת זהב" שרק נראית כצינור פלסטיק מימי תרפפו

והברז – ברז יוקרתי עם ידית זהב אדומה שעדין לא הגיע לארץ הקודש 🙂

האריחים, הם אריחי שיש "מיוחדים" שנחצבו בהרי הקווקז, ולשמחתי לא נשרו מהקיר בשעה שצעדתי קלילות בצעדי הדובי שלי לשטוף פנים לפני השינה ובבוקר. 

From שתילי – סוויטה

בטוש "הרוטט" לא השתמשנו, היה גבול לנסיונות שהיינו מסוגלות לחוות ביום אחד

על המים שלא ירדו בשירותים, תרשו לא לא להרחיב

From שתילי – סוויטה

הנהו הסלון שהיה די מפתיע, קרני אייל מכל עבר, גם הם פרי הציד של בעל הבית 

From שתילי – סוויטה

על השולחן טלוויזה ולידו הפסנתר!

לא חשוב באיזו תנאים אתה חי בגאורגיה, אבל הפסנתר הוא כלי שנמצא בכל בית ויהא זה הדל ביותר.

From שתילי – סוויטה

 המטבח, היה המפתיע ביותר בעיני, מטבח חדיש יחסית, עם טוסטר אובן ומיקרוגל, מקרר חדיש ומקפיא ענק לשימור אוכל לימי החורף הארוכים בהם הם מנותקים חודשים ארוכים מכל צוויליזציה

מעל כל "הדלות" הזו, שנדמה לי שרק בעיננו היא נראית כדלות, ישנם אנשים שהחום והחביבות שלהם עוטפים אותך בפשטות ובשמחת החיים שלהם, וזה שווה בעיני את הכל.

צדק שמוליק שנתן את המקום הזה לנו, כי הבנות האחרות לא היו מקבלות "תנאים" כאלה בהבנה, למרות שידענו מראש שלילה אחד נישן בבתי מקומיים. עבורי זה היה אחד משיאי הטיול ולא הייתי מוותרת עליו.

 

*

שמוליק פרידמן

טל` 0508272935/6

31 תגובות ל-“סוויטה בשתילי

  1. אחחח אחחחח אחחחחחחחחחחחח!!!
    איזה זיכרונות
    עכשיו אני מצטערת שגם אני לא צילמתי
    אח!!

  2. איזה יום מדהים היה לנו שם 🙂
    ואיזה אישה מקסימה היתה בעלת הבית שלנו

    }{

  3. נראה מראה מעולם אחר.
    אני מפונקת. מעורר ענין בתמונות. במציאות לא הייתי מתנדבת לגור בסויטה שכזו…..

  4. אנימו, זו באמת חוויה של פעם בחיים
    אנחנו נסענו לטיול שבו רצינו לחוות את המקום על אנשיו, מפגשים אנושיים יחודיים. זה היה אחד מהם.
    את יתר הלילות ישנו במקומות מפנקים הרבה יותר 🙂

  5. הקלפטה הפולניה

    הבן המרכזי שלי משלם 4.000 שח בחודש לדירה 2 חדרים קטנה עם צנרת דומה ליד כיכר דיזנגוף.
    בטיול הייתי מצפה ליותר מכך.
    אבל אני לא הרפתקנית כלל.
    אותי בטוח היו טולים על הקיר במקום, או ביחד עם הדב.

  6. הקלפטה הפולניה

    טולים או תולים?

  7. קלפטה

    גאורגיה זו ארץ דלה בבכסף לעמך, אך עשירה בטבע ויופיו ובאנשים שלה הנהדרים
    את זה רצינו לחוות, גם אם זה אומר פעם אחת חדר שבו היו תנאים כמו בארץ בשנות החמישים

    אותך לא היו תולים, אל דאגה, הם נחמדים מידי 🙂

  8. וואהו!
    אם לא היית כותבת בסוף על המארחים המקסימים, הייתי נשאר בהלם המחזות שהעלית בצילום.

    אלה לא הדברים המרגשים והמדהימים כל כך שהבאתן מגרוזיה. עם זאת המצגת הזו מהווה השלמה -אפילו לימודית הייתי אומר! – ללימוד הארץ הזו ותנאיה.

    רק לא הבנתי מדוע הם צריכים מקפיא,כאשר הם יכולים לטמון את האוכל בחורף מתחת לשלג בחוץ

    ואם יבוא דב לאכול אותם, אין בעיה יש לנו בתוך הבית צייד אמיץ. כמו שצייד אחר הציל את כיפה אדומה, הצייד שלכם היה מציל את האוכל מן הבית של שנת תרפפ"ו!

    ובהזדמנות, נחמד היה אם לקראת הקיץ היה חופר ממי הפשרת השלגים שרברב מוכשר, כדי לקן את השירותים. סו סוף זה בית הארחה

  9. פניניאור

    אני מקנאה בכן…
    למרות הדלות החומרית,אם התקבלתן בסבר פנים
    והחום האנושי השלים את החוסר החומרי אזי החוויה
    היא באמת של פעם בחיים.

    תהנו לכן יקירותיי
    תהנו ככל האפשר,אני אבוא לקרוא ואתענג מחווית הצפייה.

    ערב נפלא לך מתוקה.

  10. מסע בזמן….
    כמה אהבתי את מה שכתבת בסוף.
    אני רק ירכולה לדמיין את הטרוניה התענות והבכיות של יתר הבנות.
    הדלות היא בעיניי המתבונן.
    אין דבר שיכול להשתוות לחום האנושי.

    בוקר טוב יקירה.

  11. חוויה מדהימה
    אוהבת מקומות כאלו של עולם הולך ונעלם.
    בהחלט חוויה מרגשת
    וזה שיש פסנתר בכל בית עולה על הכל.
    חבל שלא ניתן להגדיל את התמונות,
    חג שמח
    אתי

  12. מול ים

    אני חושבת שדווקא הביקור והשהיה בבית הזה, הם שנותנים זוית של עומק בהבנה שהארץ הזו מלאה אנשים שחיים בתנאי מחיה שאנחנו זוכרים משנות החמישים, והם קורנים אושר ומרגישים מלונרים בלי כל הפאר. אצלינו זה לא היה קורה…

    תודה

  13. תודה פנינת אור יקרה

    החום האנושי לא ישווה לרכוש ופאר.
    אני מקווה להשלים את הטיול בלי הפסקות ארוכות הפעם

    שבתשלווה לך

  14. דומינק'ה
    את כל כך צודקת
    שום דבר לא ישווה לחום האנושי שפגשנו שם

    }{

    שבת שלום מותק

  15. אתי

    את צודקת, רק כך אפשר לחוש את רוח המקום
    אפשר ללחוץ על התמונות והן גדלות, אם מסך התמונה לבן, תעשי רענון לדף והתמונה תופיע [זה קורה לפעמים].
    בכל מקרה, יש לך קישור בתחתית כל תמונה ואת יכולה להגיע לאלבום של הסוויטה בשתילי ולראות את התמונות כולן ברצף.

    שבת שלום

  16. אופל כחול

    מדהים לראות התמונות ,
    ממש מזכיר את הזמנים של פעם ,
    זו חוויה ממש של לחוות חיי אנשים ביום יום בביתם .
    מיוחד מאד .
    המיטות -איזו נוסטלגיה ,אלו היו המיטות שישנו עליהם ,מיטות ברזל של הסוכנות .היו זמנים .
    מה שמלמד שההתמערבות לא הגיעה אליהם ,ומלמד שאנו מאבדים את החום ,האנושיות בגלל המרדף אחרי הכסף ,הכוח וההון .
    על העובדה שהם אנשים מקסימים וחמים ,מסכימה איתך מהיכרות של קשישה שלי משם .
    רשומה מקסימה
    בוקר נהדר יקירה

  17. כל כל נכון מה שאת אומרת אופל
    הרדיפה שלנו אחרי הכסף והמותרות לא עושה מאיתנו אנשים טובים יותר. אין בנו את הצניעות השקטה והאמיתית שיש להם – חבל.
    ומסתבר שאפשר לחיות עם הרבה פחות ולהיות מאושרים – הרבה יותר.

    שבת יפיפיה היום, מקווה שאת נהנית ממנה

    יהודית

  18. מזכיר לי מעט מטיול שלי ברומניה, עוד כשהיתה
    אדומה עם מסך ברזל…נדמה לי, בתחילת שנות ה-80.
    ומה שאת מספרת בצילומייך, זה הדיכאון בהתגלמותו.
    מה אגיד? ומה אומר? הכל חוויות, גם אם האמבטיה
    מזעזעת והמיטות מברזל חלוד, נורא ואיום,
    אבל חווייתי בטרוף.
    שבת שלום לך פלאשי, יופי של פוסט!

  19. אורה
    זה רק מחזק בי את ההבנה שלא צריך את כל הגאדג'טים והדברים הכי חדישים ומתקדמים כדי להיות בנדם!
    החביבות והחום שלהם לא יסולו בפז.

    שבת נעמימה יקירתי

  20. ערב טוב

    יודעת שרק עכשיו קבלתי מסר על הרשומה הזו
    מוזר מאוד
    שבוע נפלא
    אתי

  21. אתי, העיקר שקיבלת 🙂

    שבוע טוב שיהיה

  22. ואני עדיין תקועה בפרוות הדב שעל הקיר….

  23. חשבתי שהגבתי כאן כבר, אבל כנראה לא.
    זה נראה ממש מגניב, לישון בבית כזה. למרות העובש והכל.
    וזה שבכל בית יש פסנתר… מדהים. שווה יותר משלושה פלאפונים (או יותר) שיש בכל בית אצלינו…

  24. ברבורה

    הדוב כבר לשעבר, אין מה לדאוג
    ואין ספק שאני לא אגור שם בחורף… 🙂

  25. נכון עננת

    שווה את כל הגאדג'טים שפה מסתובבים איתם כאילו שאי אפשר לחיות בלעדיהם.
    החיים שם כל כך אותנטיים ואמיתיים שזה מרחיב את הלב.

    אני שמחה על החוויה הזו ולא הייתי מוותרת עליה.

  26. ואני כבר חשבתי לנסוע לשם…
    אבל איך אחזיק מעמד עם פרווה של דוב???

  27. מוטי
    הפרווה תחמם אותך בלילות הקרים הרבה יותר טוב מכל שמיכת פוך… בתנאי שהדוב כבר לא חי 😉

  28. סל אדיר של חוויות ומתוכו את שולפת פעם אחר פעם הפתעות.
    פשוט נפלא!

  29. שיקית
    המקום כל כך נפלא וכל פעם התגלתה בפנינו פנינה חדשה. זו אולי היתה פנינה פראית אבל בכל זאת פנינה 🙂

  30. אני אוהבת את ההצצה הזו לחיים של עולם אחר
    והאמת שחוץ מעניין המים שלא יורדים בשירותים – זה לא נראה יותר מדי נורא 😛

  31. היי אנג'

    לי זה לא היה נורא, נהפוך הוא חוויה מיוחדת ואני שמחה שחוויתי אותה.

    }{

להשאיר תגובה

