חברות, אוכל וקיטש

 Long time no write

בעת האחרונה קצת קשה לי לאסוף את עצמי ולכתוב. אולי כל הכתיבה שיש בי התמקדה במילים וברגשות שנשרו ממני בבלוג של  רשפים

הנה אני כאן בנסיון להשלים את שהחסרתי ויש לי המון.

השבועות האחרונים שלי היו בסימן מפגשי חברות. נפגשתי עם חברות מהוירטאליה, עוד מימי פורום דור שני לשואה, נפגשתי פעמיִם עם חברות מהבלוגיה ובשבוע שעבר נפגשתי עם חברות הילדות שלי.

את המפגש קבענו "אצל פיני בחצר", מקום שנראה אידיאלי. שילוב של אוכל טוב, ים וחברותא, מתכון מנצח ליום של כייף.

[אצל פיני בחצר הייתי פעמים רבות, עוד מימי הדובי, ומעולם לא התאכזבתי]

כתמיד מפגש חברות זה מפגש שהחיוך בו לא יורד מהפנים והצחוק מתגלגל

לאחר עיון בתפריט הזמנו יחדיו 12 מזטים וסלט משותף גדול יותר

המזטים היו טעימים אם כי חלקם היה עם כוסברה…

למנה עיקרית הזמנתי מרק רגל, שהיה עבורי ארוחה שלימה

שתיים מאיתנו הזמינו מנת דג שהיתה כל כך טעימה שלא הספקתי לצלם

שתיים אחרות הזמינו כבד עוף על מצע פירה תפוחי אדמה. המנה הגיעה עם פירה שהיה מיימי ובטעם אבקה. קראנו למלצרית שמיד קראה לאחמ"שית שלה, התלוננו בפניה על הפירה. היא לבשה מיד פנים זועפות ואמרה שמעולם איש לא התלונן על הפירה. או קיי, הנה לך התלונה הראשונה!

היא הציעה להחליף את הפירה בתוספת אחרת בפנים חמוצות.

אחת מהן לא היתה מעוניינת במנה הזו ללא הפירה. כאן, יצאו מפיה של הגברת אחמ"שית פנינים, איך זה שאנחנו מבקשות להחליף מנה אם רק התוספת לא טעימה?! מה אנחנו חושבות לעצמינו?!… כשהערנו לה על צורת ההתבטאות שלה, חטפה בזעם את הצלחת והלכה.

אחרי כמה דקות שבה, זרקה על השולחן תפריט והודיעה לנו "שהלקוח לא תמיד צודק" ושנבחר משהו אחר. החברה שלנו ויתרה על התענוג, התאבון אבד לה. 

למרות הכל ואף על פי, נשארנו שם לפטפט ולצחוק כארבע שעות כשתוך כדי אנחנו מקנחות

 

בגלידת וניל שנחה לה בתוך סילן, מעליה היתה טחינה גולמית עם סיבי חלבה ושבבי פיסטוק – יאמי!

 ובטרין שוקולד בלגי עשיר, טעים ונמס בפה. 

כשיצאנו משם בשעות אחה"צ המחשיכות, טיילנו לאורכה של הטיילת לעת שקיעה

פגשנו את אלה שנמו להם את תנומת אחר הצהרים

פגשנו את היוגיסט הנצחי

את הרץ המתמיד

זוג גולשי גלים בסיום יומם

ושקיעה,

 

שנטפה קיטש

הרבה קישט, ממש כמו החיים.

לסכום, אין ספק שלפיני בחצר לא נגיע שוב, אבל לחופה של העיר תל אביב נגיע גם נגיע.

*

מתנצלת על איכותה התמונות, הן צולמו במצלמת הטלפון

43 תגובות ל-“חברות, אוכל וקיטש

  1. אם זו האיכות שיוצאת מהפלאפון שלך…אין לך על מה להתנצל!!!
    התמונות יפהפיות. בעיקר אני אוהבת את תמונות השקיעה בים. זה ממיס את לבי 🙂 שלא לדבר על מה שעובר עלי כשאני מביטה בתמונות של האוכל… פשוט אסור לי להביט בהן בשעה מאוחרת שכזו.

    לילה טוב ג'וד יקירתי.
    רננה

  2. שכחתי לכתוב שתמונת הבלוג ששמת – את יפה שם, כמו הפרחים אותם את אוחזת 😀
    כעת יכולה לעלות על יצועי בשלווה….:)

  3. רננה, גם את עדין לא ישנה???
    אם המצלמה שלי היתה איתי, התמונות היו יוצאות הרבה יותר איכותיות…
    האוכל היה סביר, אבל התקרית היתה מעצבנת.

    ותודה על המחמאות. התמונה צולמה בגאורגיה

    לילה טוב יקירה

  4. גם בעיני התמונות נפלאות. ואהבתי מאד את ההסבר שצירפת לכל אחד מבאי הים. התנהגות האחמ"שית מחליאה, אבל נראה לי ששווה לקחת מהמפגש את השעות שישבתן בצוותא כשהחיוך לא מש מפניכן ואת טעמו המתוק של הקינוח.

    יופי של רשומה!
    😛

  5. אוי. התכוונתי לחיוך רחב. ממש לא התכוונתי להוציא לשון. אז אחזור לדרך הישנה והבדוקה :-)))

  6. עבר עליה המלצרית יום לא טוב ואתן הייתן שק החבטות.
    חבל רק שמלצרית אחת יכולה להרוס שם של מסעדה שלמה.

    בוקר נפלא יקירה.

  7. נהדר הקיטש , יום של מזון לנפש ולנשמה.
    גם אם מנה אחת "התחרבשה" . יום נעים וחג שמח שוב מותק. 😆

  8. תמונות הפלאפון שלך הרבה יותר טובות משלי… 🙂
    אני שמחה שלא נתתם למלצרית סתומה אחת להרוס את כל החגיגה והחוויה
    ו… זה דצמבר? את בטוחה? אנשים בבגד ים על החוף??? 😀 ממש ארץ הקיץ הנצחי.
    יופי – יופי של תמונות, יופי של טיול, ויופי שנהניתן!

  9. קודם כל, התמונות נהדרות.
    ואין,אין כמו מפגשי חברות לצחוק טוב וניקיון כללי.
    (חשבתי, שיצאת לאסוף תמונות וחוויות בחו"ל…..)
    יום נפלא וחג של אור.

  10. רגע רגע רגע
    אולי זו רק אני, אבל "פיני בחצר" היא מסעדה ירושלמית בכלל…..לא?

  11. למרות הגועל מההתנהגות של המלצרית האוכל נראה יאמי לחלוטין והמרק הזה עשה לי אויייי

  12. גימלית הנצחית
    זה עם הלשון הוא חמוד, וזה ממש נראה כמו פה אדום. גמני משתמשת בו
    בקשר לההיא במסעדה, שמנו עליה קצוץ וזה בטח עוד יותר הכעיס אותה!
    שיהיה אחלה יום 🙂

  13. דומינק'ה
    אמרתי לבנות, או שהיא קיבלה באותו היום, או שהיא רבה עם הבנזוג שלה… והפילה עלינו את תיק העצבים שלה.
    זה באמת היה חבל, אבל היא לא הצליחה להשבית אתה שמחה.

    }{

  14. חג שמח אביטלוש
    אני מקווה שאת לא עובדת קשה מידי בימי החג
    שום מנה מחורבשת לא תגרום לנו להרים ידיים

    😀

  15. שיקית

    את רואה גם בארץ זה חו"ל 🙂
    ואינשאאלה גם חו,ל עוד יגיע, אני אפילו לא סיימתי את החוויות מגאורגיה

    חג שמח

  16. ברבורה

    פיני בחצר כבר שנים בתל אביב. הייתי שם עוד בימי הדובי הזוהרים, כך שלפחות חמש שש שנים הוא שם, על הטיילת של יפו-תל אביב

    חג אורים שמח

  17. סיוונוש
    נראה לי שמנה כזו היתה משביעה אפילו אותך
    אני כמובן לא סיימתי אותה, ומה שנשאר הצטרף למרק עדשי הפנינה הכנתי השבוע 😀

  18. Long time no write

    But today we girls had a long-long "eating"

    Food Ches Pini's yard A lol lot of

    And " rachtsnu einaiem" with handsome guys
    at sea

    מחאתי התקיפה מובעת בזו, על כי היד שנגבה שם את הצלחת באחת התמונות לא היתה היד שלי.
    הרי גם לבעליה נשמה. יכולת לעשות את הצדקה הזו. ממילא כבר רוקנתן את רוב תוכן הצלחת.

    אם לא יתנו לחבר שלכם טיפה'לה אוכל אצל פיני – איכה לא ירעב?

    ומחאתי החריפה השניה מובעת בזו על כי ברוב תשוקותיכן הנסערות הבאתן אל הבלוג הזה רק צילומי זכרים צעירים רבי אונים, סוסי ההרבעה האלה עתירי ה-לא חשוב מה–
    ושום צילום של איזו עלמת חן אחת בשביל העניים?.

    וכי אם לא יתנו לחבר שלכם צילום בת חווה – הוא לא יתאווה?

    יפה ככה? רק לחשוב רק על עצמכן ידעתן ? ומה עם מקרי הסעד?

    הערת המלבה"ד: אם כותבים שם של מסעדה צריך להוסיף באיזה ישוב היא ממוקמת. אם לא איך נדע אצל איזה פיני אנו לא צריכים להזמין פירה?

    ובאתי על החתום: הצוחק בצל עץ התליה.

    נ.ב עכשו אני מבין מדוע יש אלופות תגובות בבלוג שאני לא נמנה עליהן, אתן הולכות יחד לאורגיות של פינים בחצר ובים!. מושחתות כאלו! ועוד אלופות נהיו לי!

    ובאתי על החתום: הקוטר

  19. אצל פיני בחצר כבר מזמן לא מה שהיה פעם וחבל
    אני לא הייתי מתביישת וקוראת לשף הראשי אם היה כזה במסעדה. מה זה פירה נוזלי ? השקו אותו בחלב או מים? או אינסטנט?

    וחוף ימה של תל אביב מקסים בכל יום בכל שעה אין כמו.

    שמחה שיצאת מזה
    והתוכניות שלי השתנו חתפתי שפעת מגיני
    אז תקועה בבית
    לא נורא יעבור
    תסתכלי בבלוג ,שיניתי את הכל האם טוב יותר כך?
    תודה ולא מתקשרת כי לא יכולה לדבר הלך הקול(-:
    חג שמח
    אתי

  20. איש מול קוטר :mrgreen:
    אז ככה, אצל פיני בחצר, נמצא על הטיילת של תל אביב יפו, חשבתי שזה מאוד ברור מהרשומה… מקום מופלא אבל שירות על הפנים! לא ללכת…
    דווקא צילמתי שתי נשים, לא אחת, ערביות מכוסות מכף רגל ועד ראש, אבל התמונה לא יצאה משהו.
    אני מספקת את יצרי כידוע לך ואת זה אני עושה רק עם גברים 😆

    מבטיחה לחפש עבורך נשים בפעם הבאה

  21. נכון אתי…
    הוללך ופוחת הדור, בכל מה שנוגע לפיני בחצר. חבל.
    מקווה שאת מרגישה יותר טוב
    העיצוב החדש בבלוג שלך יפה, תתחדשי

  22. ממש חיים משוגעים! אכן כיף גדול לשבת עם חברות טובות
    ולזלול מטעמים ארבע שעות במסעדה.
    לא ידעתי ש"פיני בחצר" עוד קיים, זאת מסעדה די ותיקה
    שפעם עלו אליה לרגל והיה צריך להזמין מקום.
    והצילומים: ממש יפים, אז מה אם הם קיטש?
    זאת לא מילת גנאי, לפעמים הקיטש נראה יותר חם ויפה מהקלאסי.
    חיבוק גדול ממני.

  23. כן אורה, הוא עוד קיים
    אבל האיכות לא מה שהיתה פעם…

    כתבתי שהחיים הם קיטש, כך גם התמונות של החיים (-:

    חג שמח יקירה

  24. מוסר השכל: מזטים ו…לים!

  25. רונית (Ronit FL(

    אחלה פוסט. אופטימי, סתווי, נעים וחמים אז הפירה הוא מה שישבור אותנו?
    ופירה, את יודעת, זה עניין של אסכולות. כל אסכולה עם הפירה שלה.
    יש כאלו שאוהבים אותו נוזלי ורק (יאק)
    ויש את האסכולה כמו זו שלי שאוהבת פירה מתפוחי אדמה טובים ובצל מטוגן חמים וטעים.
    ויש את כל האחרים שעושים פירה לא טעים.
    אז פירה זה מה שישבור אותנו?

  26. הקלפטה הפולניה

    רק הגלידה והתמונות מהנוף מאוד מצאו חן בעיני.
    מאוד רומנטי.
    ערב נעים.

  27. רק עכשיו הבנתי וגם עכשיו אנלא בטוחה
    זו את רשפים מהפרדס?
    וזו גם את שאכלת עם סיווי בגדרה?
    ובעצם אנחנו אפילו קצת שכנות?
    ואת אוהבת לאכול ויודעת לכתוב?
    את מבינה שיש פה פוטנציאל?

    [זה שלא הבנתי כל זאת עד כה לא עומד לזכותי אני יודעת,,,]

  28. מוטי… מוסר השכל
    מנטה ריי 😀

  29. רונית יקירתי

    אני תמיד אופטימית
    גם כשאני עצבנית 🙂
    כן יש שאוהבים פירה נוזלי… תינוקות בני שנה, או זקנים שאין שיניים בפיהם :mrgreen:
    אבל כמו שאמרת
    פירה לא ישבור אותנו.

    חג שמח לכם בגולה הרחוקה

  30. תודה קלפטה

    שקיעה היא תמיד רומנטית וקיטשית 🙂

  31. היי עירית
    עלית עלי 😉

    כן, אכלנו בגדרה
    בגדרה יש מקומות נהדרים לשבת בהם
    עכשו סיקרנת אותי
    מאיפה את?
    יש פוטנציאל ישיבה ביחד פה אחרי שתחלימי???

    וזה שלא הבנת עד כה, נסלח לך 🙂

    חג שמח והחלמה מהירה

  32. אוקי העדכון עובד!
    זה היה נראה לי שהוא לא עובד רק בגלל שלא פרסמת שום דבר
    אבל הנה הוכחה שיש!
    כמה מעצבן לפגוש מלצרים ומגישים חמוצי פנים במסעדה
    זה ממש מוציא את החשק
    אבל העיקר שהחברה היתה מאד נעימה:)))
    }{

  33. אופל כחול

    שמחה שהיה מפגש מהנה ,צחוקים ושיחות עם
    חברות נהדרות .
    את פיני בחצר לא מכירה ,וסומכת עלייך ועל המלצותייך ,
    התמונות נהדרות ,וגם תמונות שקיעה עושות לי קוואצ'
    בלב אפילו שהן קיטש .
    חג שמח יקירה ובוקר נהדר

  34. אנג'ולי דארלינג
    אני שמחה שהעידכון עובד

    כמו שאמרת העיקר החברותא שהיתה נהדרת

    }{

  35. אופל

    שקיעה תמיד עושה לי קווטש בלב
    אבל אני חושבת שעם המצלמה שלי הן היו עוד יותר יפות…

    חג שמח }{

  36. נראה נהדר
    פשוט בא לי גם 🙄

  37. תבואי תבואי דפי
    זה כייף

    🙂

  38. כיף של מפגש
    וקיטש טוב ואותנטי תמיד מצליח לעשות את העבודה 🙂

    חבל שאחמ"שית מטומטמת תקלקל לכן את הבילויים הבאים אצל פיני. אולי רצוי שפיני ידע מזה?

    סופ"ש נפלא, יקרה
    ויופי של מילים גייסת כאן
    והתמונות גם, כמובן

  39. יופי של צילומים יהודית

  40. עופרק'ה

    אני שוקלת לכתוב למר פיני אישית, כי כזו התנהגות היא לא משהו שצריך לעבור עלו לסדר היום.
    בכל מקאה החברה הנעימה האפילה על התקרית הלא נעימה
    כך שבסופו של יום היה יו כייף

    שבת שלום לכם

  41. תודה שי

    הם יפים אבל טכנית הם לא משהו
    כי למצלמה בטלפון הסלולארי יש מגבלות

    שבת שלום

כתיבת תגובה

