מסע בין גברים בחיי

השבוע בשיחה נוסטלגית עם בן דוד של אבי, גיליתי שאמא שלי, מנוחתה עדן,  אמרה עלי כשהייתי "עולת ימים" שיש לי השפעה עצומה על גברים אבל אני לגמרי לא מודעת לכך וטוב שכך…! 

האמת, הייתי בהלם מהאבחנה הזו של אמי, אישה חכמה שהבחינה בדברים שאני בכלל לא ידעתי על קיומם. הייתי בימים שהלא שלט בחיי – לא יפה, לא מוצלחת, לא נחמדה, לא חברותית, לא נשית, לא סקסית ועוד ועוד ועוד. הדימוי עצמי שלי היה שקוע עמוק אי שם, הרבה הרבה מתחת לאפס.

בזכות הגילוי המרעיש הזה, ולכבוד כך שהימים ההם כבר מזמן מאחורי, אני מביאה רשימה חלקית של גברים בחיי. חלקם חשובים יותר, חלקם פחות, חלקם מאוד. אני מביאה אותם לפי סדר הא'-ב' שלאו דווקא קשור לשמם.

א. האבא של ילדי. הדבר הטוב היחיד שנשאר לי מ – 26 השנים שהייתי נשואה לו הם ארבעת ילדי.

ב. האיש מבת ים שהיה הגבר הראשון שבעבורו הייתי מוכנה לעשות  פסק זמן בקשר שלי עם הדובי. איש שרבע שעה אחרי שפגש אותי אמר לי: "את תהיי שלי!" לא עמדתי בלהט החיזורים שלו ונעניתי להם. הגורל שהביא אותנו אחד אל זרועות השני גם הפריד ביננו. נשארנו חברים טובים.

ג. גיא – בני השני. הבן היחיד הדומה לי במראה, בצבע עורו, בכתב היד שלו… בכישורי הכתיבה שלו [שירים]. הילד שכל מי שרואה אותו יודע מיד שהוא הבן שלי.

ד. הדובי שלי. עליו אני יכולה לכתוב בלי הפסקה. האיש המשמעותי בחיי. האיש שהיה אהבת חיי. האיש שאיתו למדתי את משמעות המילה אהבה על כל גווניה. האיש שהוא המתנה הכי יפה שקיבלתי מהחיים.

ה. אבא שלי – הולנדי אסלי, האיש שהשפיע עלי מאישיותו המיוחדת, נטע בי תכונות שהפכו אותי למי שאני. ממנו קיבלתי את תאוות החיים, למדתי לחיות את הרגע, לדעת כי מה שאני לא עושה עכשו, לא יחכה לי לאחר כך. הייתי הילדה של אבא, כזו גם נשארתי.

ו.  הויברטור שאין לי ושכל גבר בחיי חושב שאני צריכה אחד כזה. אז זהו שלא. אין תחליף לויברטור הטבעי שמחובר לגוף גברי. אין תחליף לחום שעובר אלי מהגוף החי והלוהט. אין תחליף לגבר וגם לא לאבר, נקודה.

ז. זיו, בני הצעיר. הילד השקט והסגור שהתגלה במלוא גדולתו כשתרם מח עצמות לילד חולה סרטן

ח. החשמלאי החתיך שלי בן ה – 37, שדלוק עלי וכל יום מתקשר אלי ושואל בקולו הסקסי "את לבד בבית?". בזכותו אני מרגישה שאני חיה בסרט כחול, רק בלי הרבה כחול. בוּסְט רציני לאגו.

ט. טל בכורי, הילד המקסים שהיה לו כל כך קשה בבית הספר והנה היום, השגיו הצלחתו מעוררים בי גאוה גדולה.

י. ילדון בן 31 שמחזר אחרי בלהיטות. אני כל כך מדליקה אותו שכל פעם כשאנחנו משוחחים, הוא צריך לעשות פסק זמן כדי להרגע… אותי זה משעשע בטירוף.

כ. הגבר שהוא האקס המיתולוגי שלי, שכמעט חייתי איתו. כמה נעים להיזכר בו, כמה נעים לדעת שזה נגמר. לפני מספר שבועות כשהיינו בסיור בעכו נפגשתי איתו והוא לא חדל מלנשק אותי. זה היה משעשע בעיני, במיוחד כשהרגשתי את תחושת ההחמצה שלו.

ל. האיש שאמרתי לו לא ישר מהרגע הראשון, למרות שהיה נאה, ומשכיל, חכם ובעל ממון, שלא חדל מלרצות אותי, מלהתקשר אלי, עד שעייף…

מ. מ. הוא האיש שהיה הפנטזיה של תקופת נעורי. פנטזיה שהוגשמה לפני שנים מספר…

נ. נהג הג'יפ בגאורגיה שעצר את הגיפ באמצע הנסיעה בתוך הסבך הפראי וקטף לי זר פרחים, אחר כך הוסיף לזר גם את "ורד הכלב" בצבע ארגמן שהדיף ריח מופלא. לבסוף, הביא לי זר מרגניות בר. במעלה הבלוג, תמונה עם זרי הפרחים שקיבלתי ממנו.

ס. ההוא שהיה ה- סטוץ הראשון והאחרון שלי. ההוא שבזכותו הבנתי שאני לא בנויה למפגשים מיניים חד פעמיים.

ע.  גבר שהיה לי עונש על שהתפשרתי וויתרתי לעצמי. למזלי העונש היה קצר מועד, התפקחתי מהא והבנתי את הטמטום שלי. חודשיים ונגמר.

פ. הגבר הראשון שהכרתי אחרי הפרידה שלי מבעלי. היה צעיר ממני בעשר שנים וראה את עולם בעיניים ורודות. רצה לבנות לי בית, להינשא לי ולעשות איתי ילדים [בנוסף לארבעה שלי ולשניים שלו…] מהר מאוד הבהרתי לו שכדאי שימשיך את חייו בלעדי.

צ. ההוא מהצ'אט. אחרי התאונה שהיית לי, שבתי הביתה אחרי כמעט שלושה חודשים. כמו רבים אחרים מחברי לצ'אט הוא בא לביקור חולים. להבדיל מהם, לאחר שכיבדתי אותו בקפה ומאפה כשאני מדדה על קביים, בשיא חוצפתו שאל אותי "מתי עוברים לאגף השני?" אני, בשיא תמימותי, לרגע, בכלל לא הבנתי למה הוא מתכוון… אחרי דקה של התאוששות הראיתי לו  את הדלת!

ק. איש הקפה – בסיור לירושלים, אחרי שהתעוררתי בארבע בבוקר, בשעה שמונה הרגשתי שאם אני לא שותה כוס קפה, אני פשוט מתפוגגת. כששמע האיש כמה אני תְּאֵבָה לקפה הפתיע אותי והביא לי כוס קפה כשביקשתי לשלם לו עליה, דחה את בקשתי.

ר. רום ורז ביחד עם אוֹרִי – שלושת הנכדים שלי, שהם הם הגברים האולטימטיביים שלי!

ש. אפולו הלא הוא ש.הגבר שאין עליו. האיש שהחזיר אותי לחיים אחרי דובי. מהיום שנכנס לחיי החיוך לא יורד מעל פני. יש לו מגע של קסם שמעיר בי את כל נימי הנפש,  מחיה בי כל עצב. כשאני איתו אני מרגישה את החיים מבעבעים בתוכי.

ת. התאילנדי החביב שנתן לי פרחים ברמת הגולן, הם עדין פורחים פה אצלי באגרטל.

 

אמא יקרה לי, כשאת מציצה אלי עכשו מהשמים, אני מקווה שברור לך, מאוד ברור לך, שיצאתי מזמן מהקונכיה בתוכה הייתי סגורה. אני כבר מודעת, מאוד מודעת לכך שיש לי השפעה על גברים… אח, ועוד איזו השפעה!

30 תגובות ל-“מסע בין גברים בחיי

  1. אני משועשעת מאוד
    יופי של רשומה יקירתי

  2. ידעתי שתאהבי
    🙂

  3. "אמא יקרה לי, יקרה!"
    איך האמהות ידעו לקרוא אותנו ואיך האמא שלך. זו שידעה, כי גברים לפעמים הם מכה ומפני שאת נמשכת לגברים, והם נמשכים אלייך כפרפרים אל צופו של פרח – אולי תוכי על ידם.
    ולא ידעה כמה חזקה את מכדי שיכוך.

    רשימת "ואלה הם" משגעת.
    לא הסתפקתי בקריאתם פעם אחת. שבתי וקראתי שוב. אולי זה יקרה בשלישית.
    אלוהים חננך במתנה גדולה – (למרות שאת המתנה הכי גדולה ומופלאה שנתן גזל בטרם זמן) – והיא משיכתך לגברים – ומשיכתם של הגברים אלייך.

    והלוא על כך אמר ההוא מלמעלה "ואל אישך תשוקתך". אישך במובן לאו דווקא של יחיד.
    והלוא גם חווה, הראשון שידע אותה לא היה אדם אלא הנחש, שהיה בן אלוהים .לפני שהפכו ה' לנחש זוחל על גחונו.
    קודם זחל עליה.

    איזה יופי. כל הגברים כאן – חוץ מכמה מנחוסים – הם היו, הווים, יהוו – קרני אור על נשמתך וגופך.
    הלוואי ככה גם הלאה.
    הלוואי ככה כל הזמן
    הלוואי ככה ככל שתוכלי להכיל.

  4. איש מול…

    ידעתי שהתגובה שלך לא תסולא בפז
    חייכת אותי 🙂

  5. מרתק!

    נהניתי מאד לקרוא, ולמדתי עליך משהו (או יותר)
    השלמתי גם כמה רשימות עבר
    תודה לך!

  6. וכמו כל פולניה טובה אני אומרת ש"אמא יודעת הכל" 🙂
    לקראת סוף הרשומה כבר התחלתי לשאול את עצמי: "היכן אפולו"?? … ומיד אח"כ ראיתי שהשארת את "הדובדבן" לסוף.

    אין עליך, החשיפה העצמית שלך ראויה להערכה רבה }{
    חיבוקים 🙂

  7. הקלפטה הפולניה

    סוף, סוף ברור לי מה פשר החיוך הקורן שיש לך בתמונה.
    אפילו אני, הפולניה הקרירה הייתי מחייכת.
    אני מקנא בך על האומץ לגלות ברבים את הא' ב' של הגברים שבחייך. רואים שאת לא פולניה.(למזלך)
    יופי של רשומה. אני מקנא בך במיוחד על החשמלאי. לא משום הצבע, אלא משום שטוב שיש כזה בסביבה במיוחד בחורף.
    (כותבת מנסיון)
    ערב גשום ונעים.

  8. עננת

    כאני מספרת על עצמי, זה במטרה שיכירו עוד קצת את האדם שמאחורי…
    שמחה שחידשתי לך

    תודה לך 🙂

  9. רננה
    את אפולו שקלתי לשים ראשון, אבל כמו שאמרת
    דברים טובים שומרים לסוף

    את כבר מכירה אותי, אין לי בעיה עם חשיפה שכזאת 😀

    }{

  10. קלפטה ,חייכת אותי

    החשמלאי היה פה אתמול כדי להחליף לי מפסק לדוד. החורף מתחיל וצריך לחמם את הדוד בחשמל בימים שאין שמש.
    הוא ישוב בעוד יומיים, להביא מפסק חדש 🙂

    ערב חמים לך

  11. שתדעי לך,
    זוהי אחת מהרשומות הטובות המרגשות והמטלטלות
    שפירסמת עד כה.
    את נפתחת כאן בבלוגך החדש כמו שלא עשית בקודם,
    כך נדמה לי. ועוד דבר חשוב על אמהות:
    כמה שהן חכמות ויודעות, זה מדהים.
    אהבתי מאד ונהניתי מאד לקרוא אותך היום.
    (נראה לי שאשוב לקרוא עוד ועוד)

  12. אורה

    אני שמחה שאת אוהבת
    אני לא בטוחה שכולם יאהבו
    אבל כמו שאמרתי כבר, אני לא מתביישת בשום דבר שהיה בחיי
    גם אם היתה זו טעות. כך שאני גאה בכל מילה שכתבתי

    כן, מסתבר שאין על אמא!

    תודה יקירה

  13. כל כך הרבה גברים

    כל כך הרבה עניין… תודה 🙂

  14. רשומה מופלאה ומענגת ביותר.

    כל כך מקסים לראות איך את מציגה תמונה כל כך מרשימה ומעוררת קנאה בפשטות וללא שמץ התרברבות. כן בחיוך ובהנאה וגם אפשר ממש להרגיש את האהבה לכמעט כל הנזכרים בשורות וביניהן.

    אשריך. זכית!

  15. איזו רשומה מרגשת ונפלאה ונשית כל כך, קראתי בהתרגשות וממש ממש רציתי לחבק אותך, גם נשים זה נחשב?

  16. מוטי

    בהתחשב ב- 56 שנותי ובהתחשב שחלק לא קטן מהגברים כאן הם בני משפחתי, לא נראה שאלה כל כך הרבה גברים…

    אני שמחה שנהנת מהרשומה 🙂

  17. תודה גגג

    ריגשת אותי בתגובתך

    יהודית

  18. אביטל יקירתי

    בטח שנחשב!
    חיבוק נשי הוא חיבוק אמיתי ♥

    תודה מותק
    גם את ריגשת אותי }{

  19. איזה כיוון נהדר ואישי לקחת את שרשור הא-ב הידוע.
    הייתי אומר "כן ירבו" אבל זה לא עניין כמותי. אז שירבה הסיפוק והאושר שלך מגברים, ושלהם ממך 🙂

    בוקר טוב יקרה♥

  20. תודה עופר 🙂

    מאוד נהנתי לכתוב את הרשומה הזו,
    אחרי שגילית עוד פן באימי זה פשוט התאים

    ויום נעים שיהיה לכולנו

  21. טוב, נשארתי ללא מילים.
    הפתיחות, ההתנסות, הנכונות…..
    שימשיך לך המון טוב.

  22. איזו השתפכות מרנינה(-:
    גיליתי כמה דברים שלא הרכתי ולא ידעתי.
    כף שיש מחזר צעיר בשנים,לא אחד כזה שלא מגיש קפה. חצוף היתי מטאטאת אותו החוצה כמוך.
    מזל שלא עצרת בדרך צפונה כי יש שם מוקשים מניחה שידעת. לכן הגדרות.
    שיהיה לך הכי טוב שאפשר עם אפולו כי זה מה שחשוב בחיים
    האחור כי רק היום מצאו את התקלה במרכזיה של נזק
    מקוו שבזה תם הסיפור
    ערב חמים
    אתי

  23. שיקית

    למה נשארת ללא מילים
    לא כתבתי דברים כל כך נוראיים עלי 😆

    תודה לך

  24. אתי

    ידעתי שאת עם תקלה לכן לא דאגתי
    גברים בגדול זה כייף
    אמנם יש כמה יוצאי דופן, אז אותם מעיפים לכל הרוחות 😀

    ברור שאני יודעת מה הולך ברמה
    הייתי שם פעמים אין ספור
    לאט לאט סיון "תתחנך" 😉

    לילה טוב

  25. יפה, למרות שנתת את הרשימה המצומצמת הצלחת למלא את הא"ב…:-)
    אגב משפט כזה "האבא של ילדי. הדבר הטוב היחיד שנשאר לי מ – 26 השנים שהייתי נשואה לו הם ארבעת ילדי" זה משפט מלא כאב.

  26. כן יאיא
    אני חושבת שזה עצוב, שרק זה הטוב שנשאר משנות נשואין כל כך ארוכות

    תודה

  27. רשומה מענגת ביותר.
    נראה כי נולדת במזל בנים.
    (8

  28. דומי אהבתי 🙂
    אבל המזל הזה הגיע אלי רק לפני עשר שנים…

    תודה ♥

  29. שאלה . החשמלאי עובד גם בצפון תל אביב???
    יש כמה תיקונים שצריך לעשות פה…
    מחפשת אחד כזה אמין ולא יקר…
    לתקן את הדימרים שלא עובדים להחליף נורות ולברר למה כמה גופי תאורה לא עובדים.
    ובעינייןהויבאטור אני דווקא קיבלתי אחד מתנה והמפגש איתו הצחיק אותי עד דמעות..
    מסכימה עם המסקנה שלך לחלוטין!!!!

  30. דורית
    החשמלאי יצא מפה לפני כמה דקות, המפסק של מכונת הכביסה התקלקל!
    הוא רצה ממני כל מיני דברים, אבל סרבתי 🙂
    לגבי הויברטור, אני שמחה שאת מסכימה איתי. יש כמה נשים שחושבות שאין חיים בלעדיו… 😆

כתיבת תגובה

