בדרך לשתילי

 

 DSC_2097

בעודינו מצלמים שדות גרניום

  DSC_2082

מופיע מרחוק, בדרך לא דרך בה נסענו, אוטובוס

 DSC_2084

כך מקרר את המנוע האוטובס משתילי אליה מועדות פנינו

אוי גאורגיה גאורגיה

קצת מזכיר לי את הימים שאחרי מלחמת ששת המים בשטחים

DSC_2104

הדרך עולה ומתפתלת על מדרונות ההרים

DSC_2115

DSC_2117

DSC_2132

בין עצים, נחלים זורמים, ומפלים שנראים כמו גלימות מים

DSC_2118

על הפסגות אנחנו פוגשים שוב ושוב את המצודות שהגנו על הדרך

DSC_2129

הפסגות כל כך גבוהות שלפעמים הכל מסתחרר מול העיניים

DSC_2138

נחל מלווה אותנו לאורכה של הדרך

פתאום, משום מקום היא מפיעה מולינו

DSC_2146

שתילי  (Shatili)

ישוב שהוא רחוב אחד עם שורת בתים על פי תהום

DSC_2148

אנחנו עוצרים ליד בית

בחזיתו, אישה מנקה את הכניסה כשילד על ידיה

יותר מאוחר יסתבר לסיון, לעלווית ולי שבבית הזה נבלה את הלילה

DSC_2187

ממולו עומדת משאית מימי תרפפו

ההלם והאלם נראה על פנינו 

 DSC_2170

 נכנסנו לבית שהוא מעין מלונית דרכים ומיד יוצאנו אל המרפסת להתפעל מהנוף 

DSC_2153

מבין המעקה מציץ אלינו הנחל בתחתית הגיא

עוד כמה דקות נתחלק לחדרים ונעבור לעולם שמעולם לא דמיינתי להיות בו

אבל זה, בפרק הבא

 

36 תגובות ל-“בדרך לשתילי

  1. אוחחחחחחח זיכרונות נהדרים

  2. סיוונוש
    התמונות האלה עושות לי געגוע ענק

    }{

  3. וואו, פשוט מקסים. התמונות נפלאות ופשוט מעורר קנאה לראות את כמויות המים. הלואי שגם בארץ היו גם עוד קצת.
    הסוף ממש מעורר סקרנות לגבי ההמשך.

    מעבר לרשומה המרהיבה, שמחתי למצוא במגיבים את סיווי. אז אולי זה הפתרון. עוד מסע הרחק מהכל שבו ההתמודדות עם קשיים אחרים ולא שגרתיים תורמת באופן פרדוקסלי דווקא לטעינת המצברים. :-))

  4. תודה גימלית בשלישית

    אני מקווה השבוע להביא את רשומת ההמשך
    זו ארץ באמת יפיפיה

    וסיון בסדר, אני שומרת עליה 8)

    לילה טוב

  5. הקלפטה הפולניה

    בזמן האחרון כשאני רואה הרבה מים בתמונות מטיולים של הבלוגרים, אני מרגישה קינא. לא קינא על הטיול, רק קינא שבארצות אחרות יש כל כך הרבה מים, ירק ואויר צח. אבל גם ראיתי איך הם חיים, אז קצת עבר לי. המקום אכן יפהפה, אבל לא נרא לי שהם שמים לב על כך.
    לילה טוב, ושבוע טוב.

  6. כן קלפטה
    כל הטיול חשבתי על המים הרבים שלהם
    מול ה-אין מים שלנו
    אנחנו מתלהבים מהיופי שלהם, והם חיים בתוכם, לא ממש חשים את הדבר, אני מניחה. כמו אצלינו, שאנחנו צריכים אורחים מחו"ל שיזכירו לנו כמה הארץ שלנו יפיפיה.

    לילה טוב גם לך

  7. לא הרשת כמו לחיות בסרט?
    זה לא יאמן הנופים האלה…והזמן שעמד מלכת….
    תמונות מרהיבות!

  8. מקסים, נפלא, איזה יופי!!! איזה נופים!
    ותמונת מפל המים – עוצרת נשימה.
    תודה לך!

  9. דורית…
    גאורגיה לעיתים מזכירה את ישראל בשנות ה – 60
    רק עם המון ירוק ומים

  10. דומינק'ה

    הרבה פעמים הרגשתי כמו בסרט
    השיא יהיה כעבור יומיים בטיבליסי
    הרגשתי ממש בתוך סרט של קוסטוריצה.
    סבלנות, וגם זה יגיע 🙂

    בוקר טוב

  11. בוקר טוב עננת

    בהמשך יהיו עוד כמה מפלי וילון כאלה 🙂

    תודה ויום נעים לך

  12. איזה נוף משגע
    בחלקים דומה לאיסלנד באחרים תהומות
    אהבתי את המפל כמו הגשם
    אתי

  13. כן אתי
    הנוף באמת מדהים.

    יהיו עוד מפלים כאלו…

    תודה

    יהודית

  14. עוצר נשימה!

    אוף, כמה יםפה הטיול המטרף הזה שעשיתן
    כל פעם הפתעות חדשות.
    והנופים, הנופים האלה!

    שאלתי היא מה מצאו להם כל הדוד שוויליוהחכמשווילי והדודו שווילים לנטוש מקומות ברוכי אלוה ומים אלה, כדי לבוא אל ארץ צמאה.

    אל תפסיקי לשלוח פרקי מן המסע ונגמע גם אנו ממנו מעט

  15. איש מול

    אני כל כך שמחה שאתה נהנה מהמסע הזה
    אני לא אפסיק עד שאסיים את כל הטיול, כי זה התרוץ שלי לסדר את התמונות 😆

    זו הארץ הכי קרובה לגן עדן, גם לא לא מבינה את כל אלה שעזבו את הירוק הזה ובאו לארץ החול וחול שלנו…

  16. אופל כחול

    נוף מדהים ,מרהיב ,
    ירוק משגע ,
    חזרתן אחורה במנהרת הזמן ,
    חוויה מיוחדת
    התמונות יפהפיות ,נהניתי לראותן
    שבוע נהדר פלאשי

  17. נפלא, נפלא המסע הזה שלכן, אני ננית מכל רשומה!
    ותמונת "גלימת המים" יחד עם שמה מדהימה!
    מחכה להמשך…

  18. הירוק הזה פשוט מדהים, עוד ועוד תמונות אינסופ של ירוק ומים. התמונה אשר מתחתיה מופיעה המילה שתילי היא הבחירה שלי למקום הראשון בסידרה (לא סופית, נכון?) זו. 😆

  19. מדהים! וכל תמונה נראית לי מדהימה יותר מקודמתה…

  20. אופל
    ממש כך, זו היתה חזרה אחורה בזמן
    ועוד איך!

    ברשומה הבאה אני אביא הנה את הזמן ההוא
    תודה.

  21. שיקית

    זה אכן נראה היה ממש כמו גלימה של מים
    וזה ריקד מול העיניים, זה היה כל כך יפה.

    תודה לך שאת נהנית

  22. הצילום של המפל מלמטה – מ ש ג ע !!!!

    איזה חוויות -האוטובוס נראה לי ממש מפחיד.
    מחכה להמשך!

  23. אביטלוש
    הסידרה עוד לא נגמרת
    יש עוד יומיים של נוף ירוק עד
    ואחרי זה אנחנו מגיעים לנוף העירוני של טבליסי
    כך שיש עוד המון ירוק להנות ממנו
    ושתילי, זה מדהים איך כפר הוא רחוב אחד עם אולי עשרה בתים בצידו האחד, בצד המדרון, בעוד ממול אלה הלולים או המכלאות של בעלי החיים. זה באמת משהו מיוחד שכל הדרך אליו היא דרך עפר עבירה בקושי.

    }{

    לילה טוב

  24. תודה מוטי

    שווה טיול לשם, אני בטוחה שעננת תמוגג 🙂

  25. אנג'ולי יקירה

    היו שם מפלים מדהימים שממש נפלו על הדרך
    רק להרים ראש ולצלם.
    שמוליק, המדריך והנהג שלנו, עצר לי כל פעם שאצלם עד ועוד ועוד.

    האוטובוס נראה לי ממש כמו איזה אוטובוס בשכם אחרי ששת הימים 😯

    לילה טוב }{

  26. צילומים מרהיבים תודה על השיתוף!
    עונג :mrgreen:

  27. תודה דפי

    העיקר שאת נהנית 🙂

  28. איזה כיף לקרוא להזכר ולחיות מחדש את החוויה החד פעמית הזאת.

  29. אך…איזה נוף פראי, מזכיר מבחינת הדרכים והמיבנים הישנים את ישראל של לפני 40 שנה, עוד לפני שכל הפרוטקציונרים גידרו את שמורות הטבע והתחיל לגבות דמי כניסה.
    הייתי רוצה תמונה שלכן שהבנתן שתישנו שם 🙂
    התמונה של הסיחרור…מסחררת. 🙄

  30. עלווית…

    אני חווה מליון חוויות חדשות כל שבוע וכך גאורגיה מגיעה לפה בקצב הרבה יותר איטי. אבל כל פעם מחדש אני מתרגשת מהחוויה שלנו שם. הפוסט הבא כשיגיע, יביא את הבית המופלא בו ישנו את הלילה.

    }{

  31. יאיא,  ממש כמו שכתבתי. המקומות האלה מזכירים לי ארץ ישראל אחרת, את זו של פעם.
    ברשומה הבאה על גאורגיה תהיינה התמונות של הבית, אבל יש לי לפניה כמה אחרות מהזמן האחרון, טיול לעכו, טיול לרמה… כמו שאתה יודע, אין אצל וסיוי ואצלי רגע דל. 🙂

    תודה ושבת שלום

    יהודית

  32. צילומים מדהימים

    במיוחד אהבתי את המפל של המים

  33. צילומים מהממים של נוף עוצר נשימה.
    איך הצלחת לבחור רק קומץ, כי בטח היו לך עוד מאות מהיופי הזה?

    בוקר טוב יקרה

  34. היי שי
    המפל הזה קרא לי לצלם אותו 🙂 🙂
    אבל יהיו עוד כמה כאלה דומים בדרך חזרה

    תודה ושבוע טוב

  35. עופר
    יש מאות צילומים, זה קשה לאללה לבחור
    אבל אי אפשר את כולם, אז אין ברירה.

    שבוע נפלא לך }{

כתיבת תגובה

