עולים לרגל 2

ההבטחה שמעל לגגות נוחתת אל קרקע המציאות שבפאתי שער שכם.

אנשים ממהרים לעיסוקיהם, לא מתייחסים אלינו כלל

אני מתמקדת בנוף האנושי

מודדת את האור ברחבה ומחפשת דמויות מעניינות

 

המוני נשים וילדים בזרועותיהם עוברים בסך.

אנחנו פונים אל

הרובע המוסלמי

שנים שלא הסתובבתי כאן – מפחיד מידי עבורי

ירושלים לא אהובה עלי

זרמים של מתח וזעם באויר עד שכמעט אפשר לגעת בהם

להפתעתי, האוירה רגועה ושקטה

לא ממש שמים עלינו

*

אני לומדת משהו חדש, צילום בתוך כתם אור

מודדים את האור בתוך השובל, מתרחקים לעמדת צילום מתאימה

ומחכים לאנשים שיכנסו אל תוך הנקודה המוארת

אני מתמוגגת מהתוצאות

*

אנחנו 

DSC_5192

ברובע הנוצרי.

בדרכינו לכנסיית הקבר

DSC_5204

אנחנו עוברים בתוך החצר השקטה והפסטורלית של הכנסיה החבשית

השקט הזה יהפוך תוך דקות להמולה

DSC_5283

המולה שקטה

לפני שאני  עולה למעלה אני מודדת את אור בכניסה כדי שהצילומים לא יסבלו מחשיפת יתר או חסר

DSC_5233-1

בדיוק כמו שעושה סיון בתמונה הזו

DSC_5248

DSC_5292

עומדים, נעים בחרדת קודש, נוגעים באבן המשיחה

DSC_5335

מדליקים נרות באולם מזבח הצליבה

DSC_5517

 אני מתיישבת נמוך נמוך, דחוקה בתוך כוך

כדי לתפוס את המדליקים בפתח האדיקולה

*

יצאנו מתוך הצפיפות אל רחוב דוד 

DSC_5563

DSC_5561

שהיה שומם לחלוטין עד שהסוחרים כמעט ונרדמו

אנחנו מסיימים את היום עם

DSC_5576

עם תקווה (?) בלב

*

סדנת צילום עם אלי אטיאס

42 תגובות ל-“עולים לרגל 2

  1. התוצאות באמת מדהימות!!!
    איזו טכניקה יפה של צילום.
    וחייבת לומר שגם אני לא הרגשתי בנח להסתובב באיזור המוסלמי, מין שקט כזה שמחתיו יש סערה…

  2. נהדרות התמונות! את מתקדמת בצעדי סוס בשחמט .. אחד ישר ואחד הצידה..
    🙄

  3. אנג'ולי מותק
    מה זה? את עדין לא ישנה?
    מחר יש לך שלוש בנות להעיר להסיע לגן ולבית הספר.
    אין ספק, למדתי משהו חדש בסדנא הפעם ואני כולי אושר מזה שהצליח לי.
    כן, יש שם איזה שקט סוער
    והדוסים השחורים אחראים לו במידה רבה, כי הם עוברים שם בכוונה להוציא להם את המיץ…

    לילה טוב

  4. תודה דורית

    סוס בשחמט? 😯

    חחחח

  5. אהבתי במיוחד את הצילומים.
    את יודעת שאני מעדיפה תמיד נוף אנושי.
    אני לא מבינה גדולה בצילום אבל מרגישה שאת מתקדמת כל הזמן.
    נהדר
    ושבוע טוב

  6. קראתי כאן את התגובה של DOT סוס בשחמט, זה העלה בי חיוכים.
    נראה מה יהיה ביום חמישי הקרוב.
    תמונות מעלפות כבר אמרתי לך?
    נשיקות

  7. התמונה של הנערה באדום צבעונית ונהדרת בעיניי(וגם כל השאר כמובן). שבוע טוב מותק.

  8. תמונות ממש מקסימות! את הנושא אני פחות אוהב… 🙂

  9. אוהבת את העיר העתיקה מאוד מאוד, יש שם ריח מיוחד, תרבות שהולכת ונעלמת, יופי של אנשים, לא הכל רע. התמונה המוארת מדהימה בעיקר האשה
    שוב לא קבלתי מסר, מקווה שקבלת
    שיהיה שבוע טוב עם עוד צילומים יפים
    אתי

  10. הקלפטה הפולניה

    טוב שנתת גם לנו הזדמנות להתמוגג. באמת שתי התמונות האלה הכי יפות. לא הייתי בירושליים המון שנים. אומנם הייתי בבית הנשיא, היות שהבן שלי קיבל מקום הראשון בארץ, של נואמים. אז לחצתי את ידו, והצטמתי, ואפילו דיברתי קצת עם הנשיא הרצוג, אבל לא ראיתי כלום מירושלים.
    שבוע טוב לך.

  11. גם אני התפעלתי במיוחד מהתמונה של הנערה באדום.
    יש משהו בצבע האדום… גם מאטיס אהב אותו.

  12. בוקר טוב קדחת

    כן, נוף אנושי הכי מרתק, אך מנגד גם הכי קשה
    כי לא כולם משפתפים פעולה ולפעמים גם כועסים ומסרבים
    וכמובן גם תלוי איפה אני ממטיילת

    ותודה על המחמאה

  13. סיוווש
    נראה לי שיום חמישי הולכת להיות קריעה
    גם להיות בתוך מים בנקרות וגם אחרי זה לשוטט בשוק…

    וואי לי וואי לה

  14. אביטל
    גם בעיני האדומה היא הכי הכי
    אבל כמו ילדים קשה לי להחליט בינהן 8)

  15. מוטי
    כמו שאמרתי, גם אני לא מתה על ירושלים כמו שכתבתי ברשומה

    תודה

  16. אתי

    היו שמים שאהתי לטייל בעיר העתיקה
    אך לצערי ימים אלה חלפו, כנראה לבלי שוב

    תודה אתי, שמחה שאהבת את הצילומים
    ומסר בטח יגיע באיזה שלב
    את רואה כמה טוב שאני משאירה את תפוז כפלטפורמה לרשומות פה…

    השבוע ניסה לראש הנקרה ועכו
    מקווה שיצא מוצלח

    שבוע טוב

  17. קלאפטה

    זה ממש הרבה זמן שלא היית בירושלים!
    גם אני הייתי פעם בבית הנשיא כשאמא שלי קיבלה את האות המתנדב, אבל יהיה בימי הנשיא ויצמן, וראומה נתנה את הפרס לאימי.
    מקווה שתגיעי יום אחד לירולשים, יש אוטובוס ישיר מחיפה
    אפשר להפגש ולטייל קצת ביחד, בעין כרם למשל, לא חייבים בעיר העתיקה. שם אני מעדיפה לא לבקר יותר מידי ובטח לא לבד.

    שיהיה  לך שבוע נהדר ♥

  18. נכון עננת

    יש משהו בצבע האדום שקופץ לעין, במיוחד שכל הרקע כהה

    זו אחת התמונות שאני הכי אוהבת מהיום הזה.

    תודה

    יהודית

  19. יותר מכל צילו של מונומנט או אפילו של נוף – אוהב אני את דיוקנותיאם של אנשים בשר ודם. כלומר כשתופסים את ההבעה, את המיוחדות-שונות.
    חשדתי באחת המצולמות שהיא מחבלת טעונת מטען נפצ אבל היא כנראה לא.

    יופי של תמונות התעכבתי על כך אחד מהן הרבה ובניתי מכל אחת מהן סיפור.

    תודה תודה על העונג

  20. המון צילומים יפיפים!
    נחרת לי בעיקר הצילום של הבחורה עם הכפיה האדומה. 🙄

  21. פלשי יקרה

    לא קבלתי עידכון
    והעלתי פוסט חדש
    גיליתי שהשעון שלי לא עובד ודווחתי עכשיו תיקנו

    האם קבלת מסר
    מאחלת לך כף בראש הנקרה. עוד הספקתי לרדת במעלית לנקרות
    מחזה מרהיב.
    אשמח לחזור לשם עם תמונות
    תעשו חיים
    אתי

  22. איש מול

    כשהולכים שם, למרות החשש בהתחלה מתרגלים
    ומסתבר שרובם הם בשר ודם כמונו

    אני שמחה שאתה נהנה גם מהתמונות שלי 🙂

    יהודית

  23. שיקית

    כן, ההיא האדומה היא בלתי נשכחת, גם בעיני

    תודה

  24. אתי

    קיבלתי הודעה על הרשומה שלך
    אני לא מבינה למה את לא מקבלת על שלי…
    משונה.

    אין ספק שנהנה בראש הנקרה, גם אם נחזור שחוטות מעייפות
    תודה

  25. יופי של צילומים בעיקר אהבתי את הפרצופים האלו בתוך ההשחרה שלך , מקסים וגם האמה בוורוד עם התינוק על הידיים נראית נהדר

  26. גם אני מתמוגגת מהתוצאות.
    מתי את מעבירה קורס צילום .
    איזו מקצוענות .
    אני מורידה בפניך את הכובע.

  27. אופל כחול

    ירושלים
    והעיר העתיקה מזמנות שפע תמונות נהדרות לצילום
    שנים שלא ביקרתי שם ,ומתחברת לתחושת הפחד והאי נעימות הנלווית .מקום שטיילנו בו בעבר רבות באופן טבעי וללא חשש .
    מקווה שאשוב בתחושה נוחה לשם בעתיד .
    יש לך סט תמונות נפלא ,
    אהבתי הכי http://albums.timg.co.il/userfolders/102/1518666/15186662009101013149.jpg?time=0
    שבוע נהדר יקירה

  28. ק נ א י ת?!!!!!
    את יוןדעת שאני נהנה מאד מאד מן התמונות שלך.
    ושמעת זאת גם בעל פה וגם דרך צינור אחר.
    איזו ממזרה הקריית גתית הזו 🙂

    צחקתי. ואם תתנהגי יפה אגלה לך פעם מדוע אומרים עליה לרגל ולא עליה ברגל.

  29. כן טלי
    הפעם יצאו לי נשים, משום מה גברים היו צלימים פחות
    וילדים על הילדיים הם תמיד להיט

    תודה מותקית

  30. דומי… מצחיקולה
    שאני אעביר קורס?
    נו בבאמת, אני בקושי מכירה את אפשרויות הצילום
    מצלמת מהבטן וזהו.

    תודה על המחמאות מותק
    גבהתי בכמה סנטימטרים.

  31. אופל את צודקת, ירושלים לא נעימה לטיול
    אבל עם הולכים בקבוצה ועם מדריך, זה משרה יותר ביטחון

    התמונה האדומה היא להיט אצל כולם

    תודה יקירה

  32. איש…

    אתה יודע למה כוונתי, אני מניחה 🙂
    ספר לי על העליה לרגל
    את יודע את מספר הטלפון שלי ♥

  33. איזה כיף לך הטיול שעשית,וואו פעם ראשונה שאני רואה את האתר הזה,הוא ממש נחמד 🙄
    אני אקפוץ לבקר שוב

  34. ברוך הבא לבלוגי החדש גיל
    כן, יפה פה ונעים פה מכל בחינה 🙂
    אשמח לראות אותך פה

  35. אחחחחחחח, תאמיני לי שאין על ירושלים. פשוט אין.
    התמונות מדהימות כרגיל, אין מה לדבר…
    רק כדי להגיד שחזרתי, ומעכשיו גם אהיה כאן 🙂

  36. היי בר

    ברוכה השבה
    ויופי שבאת לביקור 🙂

    ותודה כמובן

    יהודית

  37. זאת, http://albums.timg.co.il/userfolders/102/1518666/15186662009101013149.jpg?time=0

    היית ממתינה עד שתגיע יותר אלייך והתמונה פגז…

    וגם אהבתי את תמונת הפרופיל שלך.

  38. יאיא יקירי
    אם הייתי מחכה שתתקרב אלי יותר
    היא היתה יוצאת מתוך שובל האור ולא היה יותא כלום, מלבד שחור. שים לב שחלק הגוך שלה כבר נמצא בצל. כיוונתי לפי האור. זה היה הרעיון.

    אני שמחה שאהבת, חברה צילמה אותי

    תודה 😀

  39. איך את חושבת שהגעתי לכאן?
    דרך אחד הבלוגים. את השניים האחרונים שלך, לא קיבלתי.(בעידכונים)
    ולעניין הצילומים שלך כאן, הם אחד מהיפים שראיתי,
    אחד אחד, מדהימים.
    המשך לילה נפלא יקירתי.

  40. אורה
    כן, אני שמה קישור שם
    כן שיהיה קל להגיע אלי

    תודה על המחמאות 🙂

  41. אהבתי את התמונה של ההיא עם כיסוי הראש האדום. לא סתם התמוגגת 🙂
    ואיתך ברגשות ביחס לעיר הזו – מפחידה, אלימה, משוגעת וקדושה מדי. לא בשבילי (אלא אם אני בתפקיד צילומי)

  42. כן עופר

    ירושלים היא לא אחת הערים שהייתי בוחרת לחיות בה
    אני אוהבת את ירושלים במשורה

    ותודה ♥

להשאיר תגובה

