עולים לרגל

 

כל עמכַישראל עלה ירושליימה בחג הסוכות

אנחנו עלינו טרם חג

השכמנו קום והגענו  להר הזיתים לפני עלות שחר

ירושלים עדין לוטה באפלה, רק האורות מנצנצים לעברינו

השחר עולה, היד הלוחצת מתרגשת ומרעידה קלות את המצלמה העומדת לבטח על החצובה

הכל מבהיק ביום חדש

עוד רגע קט

 

תגיעה השמש ותצבע את העיר העתיקה בחוּמה הנעים עדיִן

 

בשעה זו של יום

העיר מתעוררת

 

רק המתים ממשיכים את שנת הנצח שלהם

*

יורדים אל כנסית מרים

פינות חמד מכל עבר

מיסת הבוקר בעיצומה

 

אני עומדת מרחוק ומחפשת לי נקודות אור

ממשיכים לכיוון כנסיית גת שמנים

איש הכמורה עומד ומקבל, גם הוא, את היום החדש

*

כבר כמעט תשע בבוקר

 עולים על החומות

חיים נפרשים לעיננו

וגם הכבסים

מגדל אימקא מצד אחד

הנוטרדם מצידו האחר

מעל גגות ירושלים

העולם נראה מבטיח

[המשך יבוא]

29 תגובות ל-“עולים לרגל

  1. מעל גגות ירושלים העולם נראה מבטיח..
    טוב שהסעתם לפני החג, תפסתם מקום טוב באמצע והמון מרחבים נטולי אנשים כדי לצלם.

    אני אוהבת שהשמש צובעת את ירושלים בגווני גוונים,
    היא כה מיוחדת בעיני,
    וכמוה גם תמונותייך 🙂

    חג שמייח, יקירתי
    }{

  2. אין יפה מירושלים
    אין יפה מירושלים, בעלות עליה השמש כמאהב המצית בה חיים ומעורר את כל יופיה שחבוי היה בה בלילה.
    ואת באת יחד עם השמש והארת לנו את יופיה השופע.
    כה יפה

    אין כירושלים בשל עוצמת הרגשות שמצויים בה ומענגים בה ורותחים בה.

    אין רעה מירושלים בשל השנאות הרובצות בה כפתנים עמוסי רעל של שנאה.
    אין כעורות כאיבות והאויב'יות הממלאות אותה.

  3. הסתכלתי שוב
    כי קודם קפצו לי התמונות בקטנה על התמונות ע התקמונות הגדולות וזה היה מעצבן

    הסתכלתי שוב ו -וואלה איזה צילומים נהדרים!
    חשתי צורך לומר לך זאת

  4. תודה מול ים 😀

    אני מקווה שלחצת על התמונות כי אז הן באמת גדלות

    יש בה בירושלים בדרך כלל כל כך הרבה זרמים תת קרקעיים, אני לא מאוד אוהבת לטייל בה. הפעם טיילנו שם והרגשתי בטוחה לגמרי, די מפתיע כי רובו של הסיור היה ברובע המוסלמי. על כך הרשומה הבאה

    תודה שוב ♥

    יהודית

  5. מיקושק'ה

    כן, מעל הגגות הכל נראה כל כך יפה
    גם למטה היו הפעם המראות יפים
    אבל כמו שאת יודעת, דווקא בחג עצמו, המראות היו לא משהו…

    נסענו לתפוס את ה- MEGIC HOUR
    אין ספק שהצליח לנו

    חג שמח מותק ♥

  6. הקלפטה הפולניה

    לא כל עם עלה לירושלים.
    אני (לצערי) לא עליתי.
    אבל כפיצוי אני רואה את התמונות היפהפיות שלך.
    זה פחות מספק, אבל גם פחות מעייף.
    ממתינה להמשך.

  7. ירושלים של זהב
    ושל נחושת ושל אור
    ירושלים אחת ויחידה
    בהחלט שעות קסומות
    ושוב לא קבלתי מסר על הפוסט
    חג שמח
    אתי

  8. האמת שזה יצא בדיוק על השפיץ הנכון, אבל זה היה יום מטורף ועוד אחד כזה צפוי לנו השבוע.
    יופי של תמונות 🙂

  9. קלפטה חג שמח

    האמיני לי שזה לא היה גליק גדול לסוע לירושלים בחול המועד
    אני מקווה עוד יומיומיים להביא את ההמשך

    ערב נעים שיהיה לך

    יהודית

  10. תמונות יפהפיות
    צילמת את הצד היפה של העיר
    ממרחק מספיק גדול כדי שהוא יראה רק יפה חם וטוב:-P
    בהריון של נעה עליתי על הר הבית עצמו, היום זה נשמע לי לגמרי הזוי.
    אבל המסגדים יפהפים:)

    חג שמח יקירתי 🙂

  11. אתי חג שמח לך

    איך עשיתי מנוי? דרך ה – RSS?

    ירושלים בהחלט יפה כשאתה מתייר בה
    לא הייתי מוכנה לחיות בה…

    תודה 8)

  12. סיוונוש… יום מטורף אמרת?
    יום מוטרף לחלוטין!
    מקווה שאת היום של השבוע הזה נשרוד

    נשיקות מותק ♥

  13. אנג'ולי דארלינג

    זה מהר הזיתים, וזה נראה מדהים בבוקר מקדם מקדם
    אני לא אחיה שם בשום פנים ואופן
    אורח לרגע מראה את היפה
    ככה זה תמיד לא?

    חג שמח לכן

  14. תהנו חמודות…
    בתמונה הראשונה למרות יופיה היפריע לי שחתכת את הפנס בצד ימין.

  15. איזה יופי, כמה זהב בתמונה הראשונה – ממש ירושלים של זהב. טוב שהקדמתם את ביקורכם בה בימי החג הייתם נאלצים להצטופף , חג שמח מותק שלי. 😆

  16. תמונות יפות
    של עיר לא משהו… יותר מדי מריבות ומוות. כל כך מתאים לה בית הקברות הענקי בכניסה.

    גם אנחנו היינו בירושלים בחג… סיור בשכונות החרדיות בהן גדל אבי

  17. יאיא אתה צודק
    היתה לי אחת יותר טובה, אבל הצבע של השמים כאן מצא חן בעיני יותר 🙂
    ראה כאן:
    http://picasaweb.google.com/resiv.v/WhJOuI#5385441697535640226

    תודה ושבת שלום

  18. אביטלוש

    ממש מזל שהקדמנו, גם ככה היום מקומות הומים ביותר, כמו כנסיית הקבר שהצפיפות בה לא תאומן

    חג שמח יקירה ♥

  19. מוטי
    הגדרה מושלמת – עיר לא משהו
    גם אני חושבת כמוך
    יש בה מכבש של אנרגיות קשות ביותר ולא נעים לטייל בה בדרך כלל.

    חג שמח לך ותודה

  20. רונית (Ronit FL(

    וואוו גדול.
    על הבלוג החדש.
    על הכל.

  21. תודה רונית 🙂
    וברוכה הבאה בצל קורתי

    חג שמח לך

  22. אופל כחול

    ירושלים של זהב ,
    עיר אהובה עליי מאד
    שתמיד ניתן להמחיש יופייה ולמצוא פינות קסם ,
    צילמת תמונות נהדרות ,
    אהבתי תמונת הכבסים התלויים
    ותמונות הנוף עם כיפת הזהב
    שבוע נהדר יקירה

  23. תודה אופל

    הרשומה הבאה כבר בדרך והיא מתמקדת בנוף האנושי

    שבוע נפלא לך 🙂

  24. תמונות יפות,
    את העיר גם אני פחות אוהבת…

  25. פלאש, מדהימה התמונה של הכביסה.
    איך נירשמים לקבלת התראות לרשומות?

  26. שיקשיקית

    את נסנסת פב בסרגל הצדדי לרסס רשומות ושם יופי לך בחלק העליון של הדף Subscribe to this feed
    לחצי על זה ותאשרי, זה יגיע אליך כהזנת RSS למייל, כך זה מגיע אלי בכל מקרה, זה מגיע לאאוט לוק, לא למייל הרגיל

    תודה 🙂

  27. עננת
    אני רואה שאני לא לבד 🙂

  28. מעניין, החוויות של סיווי מאותו אירוע היו שונות, לא?
    אהבתי את החריצות, היוזמה, והתוצאה הצילומית המרהיבה. תודה

  29. עופריקו
    סיון כמוני נאלצה להתעורר מוקדם בבוקר
    וכבשה את ירושלים

    תודה יקירי

להשאיר תגובה

