עוצמת השרלטנות

 

לפני כשבועים הציעה לי חברה ללכת איתה לחוות את הטכניקה של "עוצמת הרכות" – נענוע עדין של הגוף, ברטט הקרוב לקצב לבו של העובר: בין 120 ל- 160 פעימות לדקה, שהתקיימה בסדנא פתוחה במושב  קידרון.

 

לא ידעתי הרבה על השיטה, ועדין איני יודעת, אבל המחשבה שמישהו ינענע את גופי בעדינות קסמה לי וגרמה לי להצטרף בשמחה.

 

כשהגענו נאמר לנו שנשתתף בשעור פתוח של ממציאת השיטה דר` טובי בראונינג, בו נשמע הרצאה וטיפול דוגמא. זכינו גם לכרבע שעה של טיפול ניענועים שהיה לי מאוד נעים, אך קצר מידי אפילו כטעימה.

 

לאחר הדוגמית הגיעה הגב` ברואנינג והחלה בהעברת הסדנא.

 

במקום נוכחו כ-40 איש, מהם שבעה שזו היתה להם הפעם הראשונה. כמיטב המסורת בסדנאות ניו אייג`יות, קמנו, נתנו ידיים וקיבלנו "ברכה" [זה הרגע שהחלו אצלי "דינדונגים" בראש, אבל גרשתי אותם במהירות].

 

לאחר מכן, הזמינה גב` בראונינג מטופלת מתוך הקהל (היה ברור שזה נעשה בתאום מראש ובהסכמה ברורה) והחלה לראיין אותה (Intake).

 

מה אומר ומה אגיד, בחלומות הפרועים שלי לא ציפיתי לאינטייק פולשני שנכנס לפרטי פרטים וכל זאת לעיני קהל, שחלקו נמצא בסדנה מעין זו בפעם ראשונה.

 

אוזני הצטלצלו מהדברים ששמעתי – אישה שהיתה ילדה מנוצלת, מוזנחת, שראתה את אביה עולה בלהבות מול עיניה והיא קצרה מלהושיע… ועוד כהנה וכהנה סיפורי זוועה שעורי סומר רק בהזכרי בדברים.

 

ואני שוב מדגישה, כל זאת מול  קהל, כמו בהצגת רחוב זולה, או באונס, או בלשון אחרת, רצח בשידור חי למול עיני הקהל המשתומם שחלקו נכח ב"טקס" כזה פעם ראשונה.

 

אין לי מושג מה חשבה הגברת בראונינג שהרשתה לעצמה לפרק כך אדם מול קהל לפירורי אבק.

 

לי נראה שזה נעשה בצורה "פושעת" שלא חושבת על התוצאות שיכולה חשיפת פצעים כזו לגרום לאותה אישה ולנוכחים בקהל שחלקם "מסומנים" בעצמם ע"י חוויות כאלה ואחרות.

 

יתרה מזאת, תוך 20 דקות, מקסימום חצי שעה, איבחנה הגב` בראונינג את המטופלת ומצאה בדיוק את הבעיה שלה. ועכשיו, אפשר היה לגשת לטיפול האמיתי – הנענועים שדרכם יפתרו כל הבעיות של המטופלת.

 

 

IMG_1195
 

מה עם התחושות הקשות שהיא יצרה לי ולקהל נוסף שנכח שם?

 

לצידי בקהל ישבו שתי נשים, שהסיפור הזה גרם להן לפרוץ בבכי מר. הבטן התהפכה לי מכל משפט, שאם הייתי מעלה שכמותו אצל הפסיכולוגית שלי, יש להניח שהיינו מקדישים לו לפחות שלושה מפגשים.

 

מי שומר עלי, כקהל שמעולם לא היה שם לפני כן, שאני לא אפגע? שהסיפור הנפרש לפני לא יפתח אצלי פצעים ישנים?

 

הכניסו אותי לתוך סיוט, סרט אימים, מבלי לברר איתי אם אני בכלל רוצה להשתתף בו. בשלב מסוים, לא יכולתי יותר לשבת שם ויצאנו מהחדר. לקח לנו כמעט שעה להתאושש ממה שהיינו שותפות, שלא מרצון, בו. [גם לא נתבקשנו לשמור על סודיות. א` ב` של כל טיפול קבוצתי]

 

אני חייבת לשאול, איפה פה האחריות של המנחה למשתתפים, למטופלת (ששוב אני חוזרת, הסכימה מרצונה להשתתף), לתוצאות המאוחרות שיש לטראומה כזו שחוותה. האם בפגישה אחת קצרה אפשר לאבחן אדם?!

 

האם בסדרת נענועים (בחלק זה יצאנו) אפשר לפתור בעיות שמלוות אדם כחמישים שנה?!

 

יצאתי מזועזעת, ואני עדין מזועזעת שבועיים אחרי.

 

 

* אני חייבת לציין שאין לי דבר נגד טכניקת הנענועים שאותה חוויתי כנעימה מאוד

 

** על התענוג הזה התבקשנו לשלם 90 שקלים, כי הוא בא "מפי הגבורה" בכבודה ובעצמה!

 
*** צילום סיון
54 תגובות ל-“עוצמת השרלטנות

  1. מגיע לך

  2. מחריד.

  3. נדנודים והגברת העירומה

  4. עידיתוש והאוצרות

    נשמע מחריד ומזעזע

  5. עידיתוש והאוצרות

    זה ניענועי רכים כהכנה

  6. נהייהעמומה

    את יודעת לאשתי ובעלה יש ערסל

  7. קדחת צהובה

    הצילום יפיפה

  8. ליאור המקורית8

    בואינה, את יכולה להתנענע על ערסל

  9. אתי אברהמי

    עוד שיטה

  10. בימינו

  11. ברגע הראשון אמרתי

  12. גועל נפש.

  13. בכל תחום יש אנשים

  14. וואלה… שכחתי

  15. תיקון, הדיכאון שנגרם לי

  16. הגברת הערומה

  17. אני לא מאמינה שיוצאים שלימים

  18. הבעיה היא שהמכה הנפשית

  19. דקה לארבעים

    הסדנה הזו

  20. עלווית מצויה

    וככה לא אמרת מילה,

  21. המקום של אור

    מזמן רציתי לבקר והנה אני כאן-

  22. אופל כחול

    שרלטנות

  23. מזעזע רשפים

  24. למה זה מרגיש לי כמו משהו מבויים?

  25. מה איבדת בכזו סדנא?

  26. פ נ ל ו פ ה

    נראה לי

  27. הגב` לקחה ברצינות

  28. מה שאת

  29. אני לא זקוקה לצילום של דוגמן עירום

  30. ריש עלום השם

    מה בוטה בגב` גיטרה?…

  31. לעניות דעתי

  32. כן ערסל זה הכי אחי (-:

  33. זה מה שכל כך הפריע

  34. תודה, הקרדיט לסיון

  35. תשמעי…

  36. תשמעי

  37. בהחלט היה בזה הפעם מן ההגזמה

  38. מסתבר שהשרלטנות

  39. כן גם אני חושבת שהתמונה בוטה

  40. וואלה…

  41. נכון…

  42. לא רציתי לחשוף גם אותך לטראומה (-:

  43. ברוכה הבאה אור

  44. אני מאמינה ויודעת

  45. כן, מזעזע!

  46. לא חושבת שהיה מבוים

  47. כלום (-:

  48. כן, לי זו היתה חוויה רעה

  49. חוויה כזו

  50. ברור שעשיתי הפרדה

  51. אתי אברהמי

    (-: טוב ש

להשאיר תגובה

