השוק של חאשורי ועזרא גואטה

 

התעוררנו בבוקר השלישי לזריחה יפיפה בכסות עננים

 

 עד שסיון חזרה מטיול הבוקר שלה, החלט פה אחד שדי ל – "האבסה" !

בצהרים, נעצור בתוך הנוף הפראי לארוחת פקניק קלה.

כדי לעשות פיקניק בשטח צריך מוצרים?

צריך!

וכך, נסענו לחאשורי לעשות שוק

השוק של חאשורי"זו אורגזמה למי שאוהב לצלם. אורגזמה טוטאלית למצוא כאלה נופים אנושיים בסיטואציות שלא היתי חולמת עליהן בארץ." ע"ע סיון 

הכל מכל בכל אפשר למצוא בו

הדוכנים בתוך השוק המקורה צפופים ומלאים בכל טוב

אתה מהלך כמו בתוך כוורת, קשה להחליט לאן להסתכל קודם

או באיזה ריח להתמקד

בנחיריים מתערבלים ריחות 

עם טעמים 

וצבעים

כשאני יוצאת מתוך השוק המקורה אל השוק הפתוח, המראות מחזירים אותי פעם אחר פעם לימים רחוקים. המראות האלה מעוררים בתאי המוח שלי תמונות אחרות, כלל לא דומות ובכל זאת דומות.

שנות השישים, עיר פיתוח דרומית. עזרא גואטה  ממושב עוזה השכן, מגיע אלינו הביתה עם תבנית ביצים טריות שאסף מהלול שלו בבוקר

עזרא היה מגיע אלינו מידי עשרה ימים בקביעות שנים רבות, עד שהזדקן, או התמדרן או סתם, עד – שפשוט הפסיק להגיע.

לעזרא היה טנדר מרשים, אין לי מושג איזה, אז עוד לא הכרתי שמות של מכוניות מלבד אמבולנס "וויליס", שאותו נהג אבי. כשהצצת לתוך הטנדר, התגלה לעיניך עולם מופלא של ערמות ביצים בצד אחד וכלובים עם תרנגולות מקרקרות בצידו האחר. תרנגולת הוא גם מכר, והקונים, היו הולכים איתם למשחטה שהיתה מאחורי "12 חנויות", כך קראנו למרכזון שהיה לא רחוק מבית הספר שלי. אחרי הלימודים, לפעמים, הייתי נגררת אחרי הילדים שנהנו להציץ במלאכת השחיטה ובשלוליות הדם והנוצות שהיו סביב למבנה. תמיד היה בתוכי מאבק בין המראות שהיו לי קשים, לבין הסקרנות והלחץ החברתי…

[אמא שלי לא היתה שייכת לקוני העוף של עזרא. אצלנו את העוף קנו נקי וחתוך בקצביה של חיים. חיים ידע בדיוק איך ומה אמא אוהבת וכשהגענו אליו, כל יום חמישי, עמדו חלקי הבשר מוכנים ומזומנים לפי בקשתה]

בגאורגיה את התרנגולות

 מסיעים לשוק בעגלול

את החזירים במריצות

או בבאגז 

 אבל הכי אהבתי את האנשים שם

נוף אנושי מרחיב לב

אנשים חמים 

 חרושי קמטים וימים

 לפעמים קצת הזויים (האדם החושב…)

 אבל תמיד תמיד

 IMG_2323

מחייכים

*

תודה לסיון על התמונה האחרונה  

*

שמוליק פרידמן

טל` 0508272935/6

62 תגובות ל-“השוק של חאשורי ועזרא גואטה

  1. אבל הכי

  2. אחח אחח השוק הזה

  3. הר הקסמים

    צילומים מטריפים

  4. הפוסט הזה מתחיל פסטורלי ושקט

  5. קדחת צהובה

    נהדר

  6. ליאור המקורית8

    סחטיין על הלטיפה

  7. תמונות

  8. איזו זריחה יפה

  9. אתי אברהמי

    רגע רגע

  10. עידיתוש והאוצרות

    יו מצאתי עולם חדש

  11. תמונות נפלאות של חוויה יפה

  12. רשומה מדהימה ומשכרת

  13. כבר ברור לגמרי.

  14. אה,זו שלטפו אותה אינה גרוזינית?

  15. יפה הא?

  16. אופל כחול

    קסום ומקסים

  17. התמונה האחרונה

  18. איך שכחתי את התרנגולות

  19. באמת מחייכים!

  20. נהייהעמומה

    מקסים

  21. flashes, מסע

  22. יופי של צילומים רשפים

  23. עלווית מצויה

    יופי אמיתי,

  24. פ נ ל ו פ ה

    מה עושים עם ראשי החזירים?..

  25. אחלה תמונות

  26. דקה לארבעים

    איזו

  27. התמונה הראשונה מדהימה

  28. כמעט…

  29. הם פשוט אנשים כאלה

  30. ריגשת אותי איש

  31. סבלנות מותק, סבלנות

  32. תודה

  33. הם אנשים חמים

  34. תודה דומינק`ה

  35. גם אותי

  36. יש מקומו שבהם ראש חזיר הוא מעדן…

  37. אני חייתי בקרית גת

  38. אני שמחה שמצאת פה עניין

  39. תודה עופר

  40. החום האנושי פשוט גולש החוצה מהאנשים

  41. גם אני חושבת שצריך לבקר שם

  42. והמסע עדין עדין לא תם

  43. כן, היה זה אחד מהרגעים הקסומים

  44. קצביות בחול תמיד מראות ראשי חזירים

  45. כנראה כולנו חוונו פחות או יותר

  46. האמת?

  47. נהייהעמומה

    נזכרתי איך הלכתי לפני החגים

  48. הם ממש חמודים:-)

  49. כן… פעם לא חשבו שזה נורא

  50. נהייהעמומה

    אבל זה כן היה נורא

  51. נכון… ברררררררררר

  52. תודה (-:

  53. תודה שי

  54. איזה מזל (-:

  55. אין לי מושג

  56. כנראה אצל כולנו היה מן עזרא כזה

  57. איזה כייף

  58. לר חייבים, אתה יודע…

כתיבת תגובה

