אחלציכה – המבצר החדש

היום מתארך ואנחנו מגיעים למקום בו נלון את הלילה. למזלינו אלה ימי קיץ והימים ארוכים ארוכים והאור מאיר עד מאוחר

המקום הזה, אחלציכה, הוא עיר או לפחות עיירה במושגים המקומיים

 

אנחנו נעים רגלית אל עבר הרובע היהודי. פה חייה עד לא מזמן קהילה יהודית פורחת ופעילה.

כביש? מי שמע על זה בכלל?!

סוכת הגפנים המסורתית משתכללת ומשמשת כסוכה לרכב "החדיש" 

אחד הדברים שמשכו את תשומת ליבי הוא שאין כמעט ילדים ברחובות,

אין קולות צהלה של ילדים משחקים. אפילו הכלבים לא נובחים.

 

בגאורגיה שני ילדים למשפחה בממוצע. אין צמיחה טבעית, האוכלוסיה עומדת על אותו מספר כבר שנים רבות, 4.5 מליון נפש, מהם 700 אלף מחוץ למדינה, הם אלה ש"מפרנסים" את רבבות המשפחות שלהם פה.

 הם אלה שבזכותם החיים בגאורגיה יכולים להיות כל כך שלווים ומאירי פנים

העזובה החיצונית, לא מעידה כהוא זה על שמחה הלבבות 

 

 מגיעים לבית הכנסת

לו ולבית הכנסת בטביליסי אקדיש רשומה נפרדת

  עולם הולך ונעלם

  עוברים "ברחוב" ובחצר עומדת לה מזקקת ויסקי מחכה לעונה הבאה

כשילד בוכה כי אימא שלו הכתה אותו לעיני כולם

אף אחד לא קם, אפילו לא הסבתא שלו

 שום דבר לא בוער באחלציכה

 

תם היום השני לטיול

 

*

שמוליק פרידמן

טל` 0508272935/6

47 תגובות ל-“אחלציכה – המבצר החדש

  1. עצוב

  2. צורת הכפר מאוד אופיינית

  3. יופי של תמונות

  4. אתי אברהמי

    לרגע קראתי

  5. והעין

  6. אותו דבר אבל בלי שגיאות

  7. שיהיו

  8. דקה לארבעים

    הייתי מוכנה

  9. אני מתה על הגפנים הללו

  10. המראות נראית כמו

  11. יופי של תמונות

  12. אופל כחול

    העברת

  13. אחלה תמונות

  14. כל רשומה

  15. שתדעי, שהסדר שלי הולך ככה:

  16. תמונות יפות

  17. לנו זה נראה עצוב

  18. לא בטוחה שהם חיים יותר זמן

  19. לא ראיתי ילדים בכלל

  20. זה היה משהו…

  21. כנראה החלבן שלך היה גרוזיני

  22. תודה דומי

  23. סוכות הגפנים שם ירוקות יותר

  24. גמני… אבל שם בגלל הגשם

  25. תגידי לי…

  26. כן… העוני שם מכרסם בעיניים

  27. הזמן שם עומד מלכת

  28. בדיוק…

  29. תודה גיל

  30. אכן, העליבות מצטלמת יפה…

  31. מול ים שרבי

    רואם שאת קטינה

  32. אני חושבת שעוד לא הייתי פנטזיה

  33. ללונדון???

  34. אתה רואה…

  35. בחייך, התרחקי

  36. אמא שלי ילידת 47`

  37. יש לי יש לי!

  38. נו טוב… (-:

  39. גם אמא שלי היתה תקופה במעברה

  40. גם אני חליתי בשעלת…

  41. ממש ככה!

  42. כולה 6 שנים… זה לא הרבה (-:

להשאיר תגובה

