ורדזיה

אנחנו ממשיכים לסוע בתוך הפסטורליה

DSC_1204

כשנהר המטקווארי ממשיך ללוות אותנו

DSC_1205

המדרונות מעלפים במרבדים סגולים

אני משתוקקת להשתרע בתוך היופי הסגול הרחוק ומבקשת את שמוליק להביא אותנו לשם

שמוליק מרגיע אותי, הסגול סגול הזה עוד מעט יתקרב אלינו

 עוצרים ליד חורבות ב – No where

כאן נמצאים מעיינות חמים

האמיצות שביננו, סיון, פסי ואני קופצות למים

אמנם פינטזתי על רחצה בערום, אבל קבוצת גברים ארמניים צעירים שכבר היו במים שינתה לנו את התוכנית

המים לוהטים, 40 מעלות חום בתוך המים

לאחר שהתבשלתי במים

אני יוצאת להתאוור במימי הנהר הקפואים

כפות הרגלים קופאות, אבל אט אט אני מתרגלת לקור ומתענגת על הנוף והאויר הנקי

בדרך חזרה לאוטו אני פוגשת בהם מקרוב

בשדות הסגולים שראיתי במרחקים, וזו רק ההתחלה…

אני נפגשת לראשונה בחוטמית שאותה לא פגשתי בארץ

הצהוב הרך שלה והחצי שקוף מפעים ביופיו

אנחנו נוסעים אל עבר  וארדזיה  (Vardzia), הסמוכה לגבול התורכי.

במרחק אנחנו מבחינים בעיר המערות שנראית בעיני ככוורת ומשתרעת על פני 13 מפלסים 

בגאורגיה מזג האויר משתנה ומתהפף בקלות. אם בתחילת היום מזג האויר היה גשום וערפילי, אנחנו עכשו במחצית היום השמש קופחת בעוז, וחם, מאוד חם. הפעם אני מחליטה שלא לעלות במעלה התלול, כלקח מיום האתמול ומאחר ועדין לא הרגשתי כל כך טוב [היו לי לאורך הטיול שתי "אמהות" סיון ומאיה, שדאגו לי "וירדו לחיי" ולא נתנו לי לעשות שטויות. כולכם בוודאי יודעים שאני אלופה בלעשות אותם ].

כולם יורדים מהרכב ומתחילים לטפס ואני מקבלת פרס ניחומים שלא יסולא בפז

DSC_1283

השדות הסגולים משתרעים במרחק נגיעה ממני

אני בתוכם

מצלמת ללא הכרה

DSC_1275

את היופי הסגול ירוק המקיף אותי.

אני ממתינה לבנות במגרש החניה התחתון כשעדשת הטלה שלי מביאה, כמעט עד אלי, את המראות העיר.

האגדה מספרת  על תמר המלכה שהייתה פעם גם ילדה קטנה אשר טיילה במבוכי המערות שחצב אביה המלך ג`ורג` השלישי  ואיבדה את דרכה מבלי יכולת לצאת ולבוא . דודה שנחלץ לעזרתה זחל במבוכי המערות וקרא בשמה. קולות הקריאה הגיעו עדי אוזניה של תמר הקטנה והיא צעקה לדודה " אק – ואר – דזיה" שפירושו בגרוזינית" אני כאן דוד" ומכאן השם ווארדזיה למכלול המערות .

DSC_1295

"ג`ורג` החוצב" הפך את האתר כמקום התבודדות שבו חיו 2000 נזירים סגפניים.

תמר ממשיכה במלאכת החציבה ובימי שלטונה הגיע מספר המערות לכדי 3000 ובהם חיו קרוב ל 50,000 נזירים .מספרים שתמר המלכה חיה  ב 366 חדרים תת-קרקעיים וזאת כדי להסתתר בשעת צרה מפני אויביה .

DSC_1317

DSC_1327

בעוד הבנות משוטטות בין המערות (רק אם תגדילו תוכלו לראות אותן)

DSC_1304

השמים מכינים עבורי הצגת תכלית מהממת

השמים של גאורגיה לא מפסיקים להפתיע.

 

*

את המידע על המקומות והאתרים לאורך כל הטיול ליקטתי באתר יוצאי גרוזיה בישראל

*

שמוליק פרידמן

טל` 0508272935/6

52 תגובות ל-“ורדזיה

  1. לא נגמרת הקינאה…

  2. אני

  3. אח…מרבדי הדגניות

  4. כיף לטייל אתך ללא מאמץ…

  5. בכלל מי היה מאמין

  6. תגידי

  7. היי פלאש-:)

  8. אתי אברהמי

    שתי התמונות הראשונות

  9. תמונות משגעות!

  10. נו באמת בגלל כמה גברים חרמניים

  11. החמצה

  12. דקה לארבעים

    נראה שעשיתם

  13. וואי, איזה טיול משגעעע

  14. הפרחים הסגולים נהדרים

  15. איזה כיף לכן

  16. יופי של רשומה, אהבתי.

  17. אך איזה יופי מדהים!

  18. אני לא מאמין…

  19. אופל כחול

    תמונות סגולות נהדרות

  20. פשוט כיף

  21. גיאורגיה

  22. איזה כיף

  23. תמונות יפות

  24. בסדר… שנה באה טיול המשך (-:

  25. תודה יקירתי

  26. היי מותק…

  27. תודה מתוך המזגן (-:

  28. את אוני אלופות זה ברור לא?!

  29. כן אלה מים שחומים מהסחף

  30. גם אני מאוד אהבת את הדובדבנים

  31. כנראה בארצות הרריות

  32. עוד לא מצאתי את שמם…

  33. תשמע חביבי

  34. לא רציתי שיחשבו שאני אליבאבא… חחח

  35. נהדר מאוד

  36. כן… היא היתה מלכה מאוד מאוד חשובה

  37. עלווית מצויה

    זה בכלל לא קשור ל"זימה הארמנית".

  38. הסגולים האלה נקראים יבשוש פרוע

  39. באמת היה טיול מיוחד מאוד

  40. תודה בבוקשה ((-:

  41. תודה (-:

  42. את רואה?

  43. אני לא נבהלתי

  44. ממש זו ההרגשה

  45. תודה (-:

  46. כנראה שהם עשו קומזיצים…

  47. ליל מנוחה מותק (-:

  48. גם את מצחיקה

  49. מצאתי מצאתי 🙂

  50. אני בן…לא בת!

  51. מה יהיה איך יאיא

להשאיר תגובה

