אף אחת

לגילי

כבר עברו כל כך הרבה שנים וזה לא נגמר אצלך

"השמיים כחולים היום
זה שוב ינואר בלי גשם
אני בבית
והחוּץ הוא תמונה מטושטשת
חלמתי שאני בורחת
מכלוב של ציפורים או רשת
כל הלילה חיפשתי אותך"

היום השמים באמת כחולים, אבל כחולים ולוהטים, בדיוק כמו תמיד בקיץ ובחום של תחילת אוגוסט. עונת המלפפונים.

"בבוקר קיבלתי אי-מייל
קצר ונחמד
כתבתָ
"היי, איפה את"
ולא אמרת כלום כמעט
וידעתי שאתה שם
לבד
וידעתי
שאף אחת
לא תפסה את המקום שלי בלב שלך"

שש שנים ואתה מבליח אלי כל פעם מחדש. ממש לפני שטסנו, המייל שלי הביא ממך שוב מסר. אתה לא אומר כמעט כלום, ואתה אומר המון.

 "לפעמים אני שומעת עליך
מחברים
הם אומרים שאתה מקפיד עכשיו
על חיים מסודרים
שאתה כבר לא מכור לדרמות
ולכבישים המהירים
יש לך אישה שאתה אוהב ומשפחה"

כן, אתה נשוי "באושר" ותכף טס עם האישה לחו"ל. הצגה מושלמת, רק אמא שלך יודעת את האמת.

 "אבל אני מכירה אותך
ורואה על מה אתה שומר
גיבור חמוש בנעלי-בית
משתיק קולות ומצנזר
ואני יודעת שאתה חושב עלי
עלי
ויודעת
שאף אחת
לא תופסת את המקום שלי בלב שלך"

הפכת לחֶפֶץ שאיש בבית לא חַפֶץ בִּיְקָרוֹ. אתה לא יכול להפסיק לחושב עלי, בדיוק כמו שאמרתי לך. עד יומך האחרון תלך לישון איתי בלילה ותתעורר איתי בבוקר, ולא משנה מי תהיה האישה שתשכב לידך במיטה.

 "אני רואה לך את החלומות
ורואה ממה אתה
פוחד
נשים כמוני פעם היו
שורפים על המוקד
נישקתי לך את
הנשמה
ואתה לי
ואף אחת
לא תתפוס את המקום שלי בלב שלך"

לפעמים אני לא שומעת ממך איזה זמן וחושבת שהנה סופסוף אתה חי את חייך ללא הצל המלווה שלי. ואז שוב, כמו מהאופל, אתה שב ונותן לי סימני חיים. שב ומזכיר, שב וזוכר, כל פרט במה שהיה שם, לפני יותר משש שנים.

*

2003 היתה שנה טובה, אבל היא מזמן איננה ואת הגלגל, יקירי, אי איפשר להחזיר לאחור.

*

מילים: צרויה להב
לחן: שמוליק נויפלד

שירה: מירי מסיקה

כתיבת תגובה

