חיבוקים שבורים / מועדון הסרט

מה זה חיבוק שבור?

נשבר לכם פעם חיבוק?

השם הזה של הסרט שראיתי בשישי שעבר, הלם בי

להושיט ידיים והן נשארות ריקות…

הסרט של אלמדובר הוא סרט על סרט על סרט, או סרט בתוך סרט בתוך סרט. שלושה סררטים מתערבלים אחד בתוך השני, ולעיתים אתה הולך לאיבוד בתוך הבליל הזה.

אלמדובר יוצר סרט על במאי קולנוע, הארי קיין, שאיבד את מאור עיניו, איבד את אהבתו, איבד את סרטו. את העלילה מלווה סרט נוסף המתעד את העבודה על הסרט (שבתוך הסרט). הסרט הוא פאזל של תמונות הנעות בין ההווה שבסרט לעבר, בין סצינה אחת לאחרת, ואם לרגע אתה לא במלוא חושיך, משהו הולך לאיבוד.

הסרט הוא מחווה נפלא של אלמדובר לפילם נואר  וכלפי הקולנוע בכלל. כמעט בכל סצינה יש איזכור (אולי קריצה) לאיזה סרט מוכר מהעבר, כולל סרטים משלו. 

                              

 הסרט הצליח להפתיע ולרגש אותי בחלקים שונים שלו. השחקנים נפלאים : פנלופה קרוז המדהימה וכל האחרים נפלאים לא פחות ועושים עבודה מצוינת. הסרט משלב בצורה נפלאה ציבעוניות, דרמטיות, אפלה ומוסיקה נהדרת.

חיבוקים שבורים

  פנלופה קרוז במראה אודרי הפבורן

מראה מרלין מונרו

 "חיבוקים שבורים" עוסק בזיכרון, בניסיון להדחיק אותו, ביכולת לעוות אותו באמצעות שקרים והעלמות של אינפורמציה. העשייה הקולנועית, כמו הטיפול הפסיכואנליטי, מאפשרת להחזיר את המטענים המודחקים לפני השטח. בכך היא מייצרת משמעות עבור היוצר, עדות לקיומו, לרעיונותיו, לזהות שלו. סרט שהוטמן בארכיון הוא כמו ילד שננטש ו"חיבוקים שבורים" דן שתי וערב בנטישה הזו של הורים את ילדיהם. סרט שהודחק הוא כמו ילד שננטש ועל מנת להגיע למנוחה ולנחלה יש לקחת אחריות עליו, להסיר מעליו את האבק, לאחות את החיבוק השבור ולאמץ אותו אל ליבך, כי הוא הוא העדות לחיים שלך. (עכבר קפה – nicolasux)

סרט מומלץ. למרות שחלק גדול מהמבקרים לא אהבו אותו, אני משוכנעת שהצופים יגדשו את האולמות.

*

ביקורת שווה ביותר ב"מעריב"

29 תגובות ל-“חיבוקים שבורים / מועדון הסרט

  1. חיבוק שבור

  2. זה כניראה מסוג הסרטים

  3. אז ללכת?

  4. הר הקסמים

    ראיתי ובעיני

  5. לא הלכתי לסרט

  6. תודה על ההמלצה,

  7. אתי אברהמי

    ממעטת ללכת לקולנוע

  8. עלווית מצויה

    ואין,אין כמו

  9. אני חושב

  10. טוב שניהנית :-))

  11. הקשר בין הביקורת

  12. המלך עירום

  13. כן השם של הסרט מטלטל

  14. לכי בבושקה

  15. אני בעד!

  16. ראיתי עוד ארבעה סרטים שלו

  17. נו, אז יאללה…

  18. נו… מתי אתם מגיעים?

  19. יש בתי קולנוע נגישים אני מניחה

  20. בדיוק ((-:

  21. זה ממש לא

  22. חחחח

  23. גם אם זו נפילה

  24. אני חושבת שתהני (-:

  25. אתי אברהמי

    ידוע לי(-:

  26. שמחה שאת יודעת

  27. אוי אוי… יותר טוב שלא תדאי

  28. אלה וינשטיין

    הסרט חיבוקים שבורים של פדרו אלמודובר זכה בהמון פרסים. אני מאוד התרשמתי ממנו ואני מקווה שאצליח ליצור מתישהו יצירות לא פחות טובות. בהיותי סטודנטית
    במגמה ללימודי קולנוע בבית ברל, אני צריכה עוד מעט להגיש פרויקט גמר על סרטי דרמות. אני בהחלט אשתמש בסרט הזה כבסיס לעבודה קודם כל בגלל שיש בסרט הזה המון "בשר" – ניתוחים פסיכואנליטיים עמוקים, קונפליקט ראשי וגם שכבתיות.

כתיבת תגובה

