חרות אחת קטנה

 
 
 
 
חג שמח חברים
 
כל אדם צריך שתהיה לו
איזו מצרים,
להיות משה עצמו מתוכה
ביד חזקה,
או בחריקת שיניים.
 
בשעה שאתם הסבתם לסדר עם כל המשפחה, אני הסבתי  לי עם עצמי ובחיק עצמי.
אכלתי לי את המרק הנהדר שהכנתי, מול הטלויזיה, בעודי צופה בתוכנית מרגשת על קיבוץ בית אלפא
קינחתי בבואריה
ואפילו הכנתי לי  כוס תה מלווה בעוגת גבינה.
מה צריך האדם יותר מזה?
שלווה, עניין ובטן מלאה.
 
כל אדם צריך אימה וחשכה גדולה,
כל אדם צריך שתבוא לו הצלה,
שידע לשאת עיניו אל השמים,
כל אדם צריך תפילה
אחת,
שתהא שגורה אצלו על השפתים,
כל אדם צריך שתהיה לו הבטחה,
כל אדם צריך השגחה.
אדם צריך פעם אחת להתכופף –
כל אדם צריך כתף.
 
קשה היה למשפחה ולחברים לבלוע את הרצון הזה שלי להיות לבד בערב חג. לא להצטרף אל ההמולה ואל קריאת ההגדה שלא נגמרת.
החג הזה הילדים לא היו איתי וזה מה שאיפשר לי לקחת לעצמי את החרות הזו, להיות לבד.
קשה לעמוד בסחיטה ריגשית של בני המשפחה ולא להצטרף אל מי מהם. עמדתי בפרץ.
 
כל אדם צריך שתהיה לו
איזו מצרים,
לגאול עצמו ממנה מבית עבדים,
לצאת בחצי הליל אל מדבר הפחדים,
לצעוד הישר אל תוך המים,
לראותם נפתחים מפניו לצדדים.
כל אדם צריך כתף,
לשאת עליה את עצמות יוסף,
כל אדם צריך להזדקף.
 
זה מרגיש נפלא לאפשר לעצמך לקחת מידי פעם חרות אחת קטנה.

 
כל אדם צריך מסע ארוך אחד,
לזכור אותו לעד
בכפות הרגלים,
כל אדם צריך שתהיה לו ירושלים.
 
 
לחיי חרויות קטנות וגדולות  
 
 
*
כל אדם צריך מצריים – אמנון ריבק
 
 
 
 
28 תגובות ל-“חרות אחת קטנה

  1. ליידי סנו המקורית

    אמן מרימה איתך כוסית לחיי החרות

  2. נשמע שהיה לך ערב נעים ביותר

  3. היו פעמים

  4. אני כנראה סוטה…

  5. פעם אחת…

  6. לחזור לילדות

  7. ליאור המקורית8

    אשרי לך שאת יכולה.

  8. החרות

  9. דקה לארבעים

    לחיי החירות הקטנה

  10. נפלא.

  11. אופל כחול

    ואני

  12. אחותי גם רצתה חרות כזו…

  13. לפעמים…צריך גם את הלבד הזה.

  14. חג שמח שלגיונת

  15. היה לי ערב נפלא

  16. אמן ואמן

  17. פעם…

  18. כשהילדים היו צעירים

  19. נכון…

  20. גם אני חושבת

  21. מאמינה

  22. למה רק חצי?

  23. תודה אופל e e e

  24. נכון… (-:

  25. חג שמח רשף

  26. לחיי החרויות הקטנות

כתיבת תגובה

