עֲנִיֵּי עִירְךָ קוֹדְמִים – רשומה שהיא לא פוליטלי קורקט

 
ימי מלחמה,

טילים נופלים, חיילים

נופלים.

 

הכאב רב.

 

תמונות מחרידות את הלב מהצד שלנו

בצד שלהם.

 

נשמעת קריאה להפסקת אש כל פעם מחדש

כשנראות תמונות ילדים נפגעים.

 

מנפנפים בהריגת ילדים בבית ספר בעזה

אך מתעלמים

מאנשי החמאס המסתתרים שם.

 

מתעלמים

מכך שאנחנו מפיצים כרוזים לפני תקיפה

הקוראים להם להתפנות,

לא חושבת שיש צבא יותר הומאני מצה"ל.

 

שוכחים

שגם אצלינו נפגעו בתי ספר וגנים מטילים.

אצלינו ,להבדיל מהם, יש מי שלוקח אחריות ומורה לילדים לא להגיע לבית

הספר

 

אצלם,

החמאס משתמש בילדים

מעודד השארות האזרחים בבתיהם.

 

אי אפשר לטעות בי בנטיות ימניות

אני שמאלנית בהוויתי

ובכל זאת,

כשראיתי ביום שישי האחרון, בטלויזיה, את הניצול הציני של ילדים

פלשתינאים הנדחפים (על ידי העיתונאים) אל מול המצלמות, בכתבה על בית

חולים שיפא בעזה.

כשראיתי ושמעתי השבוע שילדים נפגעו בבית ספר בעזה

המראה המטריד גרם בדיוק את ההפך ממה שצלמי החוץ ניסו להשיג.

גרם לי לכעס שהביא אותי למחשבות שהטביעו בי את ההבנה

 

ש

 

הפעם אין להסתפק במבצע התרעתי

יש להגיע להסכם שיבטיח את השקט אצלינו, ליותר מימים.

לא להכנע ללחץ בינאלומי,

חשוב שנעשה את הדברים בקצב הנכון לנו,

בקצב הנכון לשקט שיבוא אחרי המלחמה.

 

אני לא מתביישת להגיד בקול רם

אני מעדיפה שיהרגו ילדים פלשתינאים בעזה

ולא תיפול ולו גם שערה אחת משערות ראשיהם של נכדי

שלא יפגע ילד אחד משלנו

גם אם זה נקרא (מלשון לקרוא) מאוד לא "יפה"!

 

הבת שלי חיה את הטראומה שנה וחצי (עוד נכונו לה שנתיים שם)

תושבי שדרות ועוטף עזה כבר שבע שנים

הגיע הזמן שיהיה שקט ארוך טווח.

אני יודעת שהבת שלי תמשיך עוד זמן רב מאוד, להתעורר בבהלה מתוך

השינה ולשאול

"היתה נפילה?"

והיא

"ילדה" בת 27!

 

 

 

 

עֲנִיֵּי עִירְךָ קוֹדְמִים

 

*

 

רַב יוֹסֵף "אִם כֶּסֶף תַּלְוֶה אֶת-עַמִּי, אֶת-הֶעָנִי עִמָּךְ, לא-תִּהְיֶה לוֹ כְּנושֶׁה , לא

יְשׂימוּן עָלָיו נֶשֶׁךְ [שְׁמוֹת כב, כד], עַמִּי וְנָכְרִי – עַמִּי קודֶם, עָנִי וְעָשִׁיר – עָנִי

קודֶם, עֲנִיֶּיךָ וַעֲנִיֵּי עִירְךָ – עֲנִיֶּיךָ קוֹדְמִין, עֲנִיֵּי עִירְךָ וַעֲנִיֵּי עִיר אַחֶרֶת – עֲנִיֵּי עִירְךָ

קוֹדְמִין [בָּבָא מְצִיעָא, עא]

 

 

**

 

עוד בעניין הזה אצל נאוה

 

 

21 תגובות ל-“עֲנִיֵּי עִירְךָ קוֹדְמִים – רשומה שהיא לא פוליטלי קורקט

  1. רק הסכם בינלאומי

  2. פטריוטיות במלוא מובן המילה

  3. ליידי סנו המקורית

    מסכימה איתך בכל מילה ומילה

  4. אכן הפעם צריך להביא סו למצב

  5. כמובן שמסכימה..

  6. בראוו!

  7. יש סוג של פיכחון בקרב השמאל

  8. אופל כחול

    את צודקת

  9. זה ממש הסטנדרט שלנו…

  10. אני אומרת את שעל ליבי…

  11. מקווה מאוד שיהיה סופשבוע רגוע

  12. גם לך שתהיה שבת שלווה

  13. אם את ואני…

  14. לא אני לא הולכת להפגין בשום מקום

  15. אכן…

  16. אני זוכרת רק צפירות מועטות

  17. יצחק גרוסמן

    מנהיגים שפויים

  18. בנתיים היו פה כבר פעמים צפירות

  19. פ נ ל ו פ ה

    אני איתך יקירתי

  20. הלוואי שימצא ההסכם הזה

  21. הבעיה לדעתי

כתיבת תגובה

