הלילה הזה, הלילה הזה… כולו ספרים

 

את ליל חמישי ביליתי ב"קודש הקודשים" של סיון  – חדר הספרים שבקומה העליונה.  אחרי שבילינו ערב די ארוך בנסיון ללמוד את המצלמה החדשה שלי (NIKON D60 ) הציעה לי סיון מיטה כדי שאוכל להניח עליה את ראשי הסחרחר מההתרגשות והבלבול שגרמה המצלמה החדשה.  היא הרגיעה אותי שאם תהיה לי בעיה להרדם, אוכל לקחת ספר מאחד המדפים.

אחד המדפים? החדר מוקף מדפים שמלאים במאות ספרים מכל צד וכיוון… ושיהיה ברור, בכל מדף ישנה שורה כפולה של ספרים.

הנחתי את ראשי על הכרית, ממולי היתה תלויה כוננית שבה עמדו כמו במסדר, כל ספרי עם עובד… אני מביטה בכמות הזו של הספרים, מנסה לדוג ספר שקראתי וכלום!

פונטונלה של מאיר שלו מביטה בי במבט נעלב, איך זה יתכן שעדין לא קראתי אותה… עניתי לה שתרגע, גם את האחרים שלו עדין לא קראתי (מלבד "הכינה נחמה" , אמא או לא אמא). דוריס לסינג היתה שם, ויליאם פוקנר, נאבוקוב, פול אוסטר, אהרון מגד, מי לא?!

אני מרימה ראשי ומעלי נמצא המדף המוקצה לספרי הפילוסופיה. כמה שמחתי כשגיליתי שם כמה חברים מוכרים, שפינוזה עם המאמר המדיני תאולוגי שלו, שעליו ועל "ירושלים" של מנדלסון עשיתי עבודה אקדמאית השנה. דקרט והגיונות שלו, גם איתו נפגשתי השנה במסגרת הלימודים של בתי. היו שם כמובן "שאר החברה" אותם פגשתי במסגרת לימודי במסגרות השונות לאורך חיי ובמיוחד בשנה הזו האחרונה. נגולה אבן מעל ליבי, לפחות משהו פה, בכל זאת, מוכר.

 

פתאום שמעתי צעקות, "דה קאמרון" של בוקאציו עמד לי מאחורי העורף וצעק עלי, "מה את חושבת, זה שראית את הסרט פוטר אותך מלקרוא אותי?" "נוצות" של חיים באר מסתכל עלי בתוכחה, צרויה שלו מציצה אלי מתוך ספרה ואומרת  "את חושבת שחיי האהבה שלך הם משהו מיוחד, חחחחחח" הצעקות עולות ועולות ועולות "בורה ועמת הארץ" "תתבישי לך" "אדם משכיל כאילו…" אני סותמת את האוזניים בידי, אבל הצעקות מתמשכות ומתמשכו ומתמשכ ומתמ ומת ומ…   

עם בוקר, אני מתעוררת בבהלה מתוך סיוט שבו אני קבורה מתחת לערמת הספרים האין סופית של סיון, אין לי אויר, המונים עומדים סביב ומחכים ליחידת החילוץ של צה"ל שתגיע עם ציוד החילוץ המיוחד שלה… כמה שמחתי לראות את כל הספרים עומדים דום ובשקט על המדף כשפקחתי עיני ליום חדש.

 

*

תודה לסיון אהובתי על הארוח. תודה על התוכנה שמכניסה שם לתמונה (אפשר לחשוב שאני איזה צלמת מהוללת…). כל התמונות אותנטיות!

 

36 תגובות ל-“הלילה הזה, הלילה הזה… כולו ספרים

  1. ליידי סנו המקורית

    איזה כיף לך , ואני סביר להניח
    שהייתי פשוט מבלה את כל הלילה בקריאה……………….. שבוע נפלא לך באהבה מכל החבורה

  2. צוחקת…
    עשית לי פתאום מצב רוח, בניגוד לדקה הקודמת..

  3. :)))
    שמחה ששרדת…

  4. פ נ ל ו פ ה

    מלחמת העולמות
    עשו לך הספרים של סיוויק

  5. (((((((((:
    מצחיקולית.

  6. נראה
    שטוב לך כל כך בין כל האוצרות האלה!

  7. מטוב עד רע

    לא מצאת…

  8. קדחת צהובה

    חדר נאה
    בהחלט נראה כמו חדר שנעים לישון בו.

  9. אין כמו ספרים
    תמיד אני שמחה לגלות את אלו ששותפים ל"מחלה" שלי ושאני לא ה"תמהונית" היחידה בעולם (כי לדעתי אין כמעט עונג ששווה לקריאה). תמונות של ספריה וספרים בה – עושים לי את זה.

  10. ספרית עם עובד – זכרון של הבית
    של פעם. התחיל ממדפים עמוסים, לאחר מכן סידרתי אותם בגומחות בקיר וכאשר נראה היה שתכף הם משתלטים לנו על כל הבית נתנו להם את כל חדר הארונות, ספרי שירה , מד"ב, עם עובד , פרושי התנך וספרי ילדים. הרשומה שלך הביאה איתה געגוע וריח של פעם.

  11. הרגת אותי מצחוק
    לפי מה שהבנתי גם סיון עצמה לא קראה את ולם

  12. אישה ממקום אחר

    איזה יופי של הצצה
    אוהבת `לישון` בספריות.

  13. ריש עלום השם

    דקאמרון של בוקציו מומלץ ביותר!
    אפילו עכשיו ממרחק של שנים,

  14. אותי היא לא היזמינה 😦
    יש לך פרוטקציה, זה לא פייר.

  15. מיקושקה e
    אני שמחה שהצלחת להעלותחיוך על פניך ולגרום לך לצחוק

  16. תודה ליידי
    שבוע נפלא גם לכם (-:

  17. גמני פעם נהגתי לקרוא יותר
    פעם הייתי תלעת ספרים

  18. איזה ממושמעים איזה?
    את יודעת איזה צעקות הם צעקו עלי כל הלילה?!

  19. לא רע בכלל
    אבל אתה יודע, קצת מתסכל

  20. זהו…
    שהייתי כל כך עייפה ומבועתת שלא היה ראש לחפש

  21. "נאים החדרים בעינייך?
    נאים" (דירה להשכיר)

  22. את יכולה לבוא לסיון
    ולעשות אצלה מנוי

  23. ממש כך… ספריה אמיתית ((-:
    תודה יקירה

  24. גם אני לא מבינה במצלמות
    אבל יש לי אתצ סיוי בתור מומחית, קניתי מה שהיא המליצה ((-:

  25. עם עובד גם מבחינתי זו הסטוריה
    זוכרת את הצבעים המצהיבים שלהם

  26. גם אני צחקתי לעצמי
    כששכבתי שם במיטה וכל המחשבות האלה טיילו לי בראש

  27. תודה (-:
    זו היתה ספריה מאוד מיוחדת!

  28. היא לא מחליפה ספרים!

  29. אני אדבר איתה (-;

  30. ברור…
    במיוחד שמתי כמה מתחת לכר, אולי יכנסו אלי לראש מבלי שאצטרך לקרוא אותם

  31. גמני… וגם את הלב ((-:
    הלוואי שימציאו כזו תוכנה, היתה עושה לי את החיים נהדרים

  32. היה לילה מצוין
    אצלי ליד המיטה יש ערמה צנועה של ספרים שכבר התרגלו לכך שפעם, אני אקרא אותם ((-:

  33. אופל כחול

    התמונות נהדרות
    סדרה נהדרת ומכובדת לספרים . . .

  34. לפחות
    נרדמת בסוף.

  35. אצלי הספרים ממושמעים!
    הם יודעים שאמא לא מרשה להם לצאת מהבית :-))))

  36. אף פעם אין מספיק זמן..
    אבא שלי, שפעם היה גם ספרן, אומר..

להשאיר תגובה

