יום השואה תשס"ז

 
 
 

לִגְדֹּל בְּבַיִת שֶׁל נִצּוֹלֵי שׁוֹאָה
זֶה לִגְדֹּל עִם כְּאֵב בְּסִיסִי
שֶׁשּׁוּם חַג אוֹ חֲגִיגָה
לֹא מְסֻגָּלִים לְהַשְׁכִּיחַ.

לִגְדֹּל בְּבַיִת שֶׁל נִצּוֹלֵי שׁוֹאָה
זֶה לִגְדֹּל עִם שְׁתִיקָה,
עִם אֵין, עִם אָסוּר לִשְׁאֹל
עִם רַק לֹא לְהַכְאִיב.

לִגְדֹּל בְּבַיִת שֶׁל נִצּוֹלֵי שׁוֹאָה
זֶה לְהִוָּלֵד מְבֻגָּר
לִהְיוֹת "אִמָּא שֶׁל אִמָּא"
זֶה לִהְיוֹת "הֵם".

לִגְדֹּל בְּבַיִת שֶׁל נִצּוּלֵי שׁוֹאָה
זֶה לִהְיוֹת נִצּוֹל בְּעַצְמְךָ.

 

 

 *

שיר שנכתב ב-2002

אקטואלי עדין מבחינתי

32 תגובות ל-“יום השואה תשס"ז

  1. לגדול בבית של ניצולי שואה
    הזדהתי עם כל מילה

  2. }{

  3. גם מבחינתי…

  4. אין לי מילים
    רק כמה נכון…

  5. פנינת המטבח

    אני מאוד מבינה את זה כי
    חייהם האישים של ההורים מאוד משפיעים על הילדים באופן כללי ואני בטוחה שלבני הניצולים לא היו חיים קלים בכלל. יהי זכרם ברוך!

  6. זוכרת את השיר המרגש הזה
    }{

  7. מאד מבינה את הכאב הזה

  8. מיסתורי הנפש והלב

    מילותייך נוגעות בכאב חזק..
    לכן הם ניסו להעביר לדורות הבאים את מה שעבר עליהם..

  9. איש מול ים

    לאחוויתי לא גדלתי ללא שגיאות
    אני יליד הארץ. הורי היו נבונים לעלות אליה הרבה לפני עליית הנאצים

  10. כמה נכון!כל מילה במשך שנים,
    ואנו גם ספגנו,יכולנו לחתוך בסכין את הדממה,שהייתה בבית ,זה היום הכואב לי ביותר,לא חיוך,לא חג,רק זכרונות כואבים!!

  11. אופל כחול

    לא
    גדלתי בבית של ניצולי שואה ,אך יש לאימי דודים וקרובים שניספו שם .

  12. לשמחתי לא חויתי זאת
    הורי ילידי הארץ אבל ראיתי אצל חברים. זוכרת גם כאלה שאיבדו את שפיות דעתם, זוכרת את האנשים עם המספר על היד……..הם היו סביבנו זיכרון חי למה שקרה שם.

  13. מבעד לרמזים
    התמונה מבצבצת ומשתלטת בהמון כאב.

  14. כן
    להינצל בעצמך.

  15. תודה שמים…
    הבאתי את התמונה שלי מהבית

  16. תודה שירין e

  17. תודה e

  18. תודה שטוטית
    ידעתי שתזכרי

  19. תודה e

  20. נכון… יחד עם זאת
    היתה לי ילדות נהדרת

  21. זו הסיבה שצילמתי את היד של אבא שלי
    שלדור הרביעי זה לא יהיה סיפור של פנטזיה

  22. תודה e

  23. זה בהחלט לא שיר
    זה הגיג או אמירה, או איך שלא תקרא לה

  24. e
    כן, מבינה לליבך

  25. תודה יקירה e

  26. אכן…
    פעם אמר מישהו

  27. תודה יקירה…
    כבר הולכת לקרוא

  28. להיות אמא של אמא
    תחושה קשה של אחריות גדולה

  29. פ נ ל ו פ ה

    ויחד עם זאת
    להיות בת של ניצולי שואה

להשאיר תגובה

