סדר פסח כהלכתו…

 
את הסדר חגגנו ברוב משפחה בבית אחי
 
 
 
 
 
שולחן הסדר
 
 
צלחת הסדר
 
 
 
כולם הגיעו, הילדים, הנכדים, משפחת גיסתי, הורי כלתי
כולם…
 
 
פותחים את הסדר בקידוש על היין
 
 
 מה נשתנה
 
 
העיקר שהכיפה לא תברח…
 
את הסדר שלנו מלוות שתי הגדות משפחתיות
 
 
האחת הגדה מבית אמא – תרגום לגרמנית [להגדיל]
 
הגדה זו משנת 1920, היתה ההגדה בבית אמא. לאחר השואה קיבלה אותה אימי, אחרי שהיא (ההגדה) ועוד חפצי משפחה מועטים(פמוטים, כלי כסף, ספרי קודש) נמצאו מוסתרים בעלית הגג בבית הכנסת של סבי (כנראה הוסתרו על ידו)
 
 
השניה, הגדה מבית אבא (1958) – תרגום להולנדית [להגדיל]
 
 
על הכריכה שמה של סבתי בכתב ידה – שרה פרגר – סוואן (S. Preger.Swaan)
 
 
כולם עוקבים אחרי ההגדה
 
 
בצאת ישראל ממצרים [להגדיל – גרמנית]
 
 
בכל דוד ודור [להגדיל – הולנדית]
 
 
 צלחת הביצים – שאוכלים במי מלח. כשצלחו בני ישראל את הים, הגיעו להם המים עד לביצים, כמאמר אבא שלי. הילדים שלי, ממשיכים להזכיר זאת מידי שנה – מורשת סבא
 
הגיע זמן הארוחה – ש
ולחן עורך
 
 
כתם היין ששפך סבי על ההגדה כשהיתה אימי ילדה (מרוב רעב והתרגשות שהגיע זמן הארוחה…  ) [להגדיל]
 
 
שיירי אוכל משנים שנימה – בדף שולחן עורך [להגדיל]
 
 
 שובר מצה (צום)
 
 
הזלילה הגדולה מתחילה
 
 
מרק עם קניידל אחד (כדי שישאר מקום ליתר…)
 
 
פטה צמחוני לצימחונים שביננו – עשוי מטופו, אפונה, אגזים (לא בשבילי!)
 
 
לשון ברוטב יין ושמפניון (מעשה ידי, בסגנון בית אמא)
 
 
 
תפוחי אדמה בגזר וזיתים
 
 
סלט סלרי, זיתים מיבשים, תפוזים ואגוזים… טעים!
 
 
ה"פְרֶס" בעיצומו
 
 
שאריות נתחי עוף…
 
 
קינואה, גם היא לצמחונים
 
 
סלט ירוק, שלא יחסר! (מעשה ידי)
 
 
ממשיכים לבלוס
 
 
אורז בצנוברים, חמוציות, צימוקים וגזר (מעשה ידי)
 
 
פרחי כמורה… (כרובית)
 
 
צלחת לאחר מעשה…
 
מנות אחרונות
 
 
קערת מוס שוקולד לפני
 
 
קערת מוס שוקולד אחרי – "ולא נודע כי בא אל קירבינו…"
 
 
כמעט ולא הספקתי לצלם את עוגת המוס שוקולדים… אוח, זה היה טעים!
 
 
עוגת קרם על קרם
 
 
היה סורבה מנגו?!
 
 
עוגיות שקדים, שלר יחסרו קלוריות, חלילה!
 
לסיום
 
 
כל אם קיבלה כלי מלא בלימון כבוש מעשה ידי גיסת גיסתי (-:
 
 
ובלי מתכון אי אפשר…
 
בתאבון, וחג שמח ותשמרו על דיאטה
 
 
56 תגובות ל-“סדר פסח כהלכתו…

  1. ליידי סנו המקורית

    אחרי כל האוכל הזה …………
    הצחקת אותי עם המשפט האחרון …………….. פשוט תענוג לעיניים ועושה תאבון ……. חג שמח לך יקירה באהבה מכל החבורה

  2. הדברים שאת עשית ניראים הכי טעים!!
    :-)))

  3. רעבההההההההההההההה
    איזה יופי ג`וד

  4. אישה ממקום אחר

    תענוג
    מזכירה לי נשכחות.

  5. פ נ ל ו פ ה

    וואוו כמה יפה!
    וכמה אני נשארת מרובעת ונתקעת עם הצלחת העגולה

  6. איזה
    סדר מדליק.

  7. איש מול ים

    הביצים שלו ושלה
    אכן, זולת זוועת המאכלים הצמחונים אשר אני יודע שבהם יאכילו אותי בגיהינום – מראה השולחן היה מרהיב

  8. כפרה עליך :-)))))
    שאני אמות…חחח היו צריכים לאחד את שלכם עם של פנלופה. תמונות מדהימות מותקe

  9. פנינת המטבח

    הכל נראה נפלא, איזה אירוח
    ואיזו לשון…. מאוד מגרה! ערב טוב לך יקרהe

  10. מיסתורי הנפש והלב

    איזה יופי של חג….כהלכתו.
    נהניתי המתמונות, גם של האורחים, וגם של האוכל…

  11. קובי אייל

    כמה יפה לראות
    סדר פסח כל כך נעים !

  12. אופל כחול

    סדר
    מיוחד ומרגש בעיקר בשל ההגדות שעברו בירושה משפחתית וממשיכים לקרוא בהן .

  13. ריש עלום השם

    i should have tern right in gedera
    הייה אומר בקס באני… (הארנב המצוייר)

  14. ד ו ר י ת ה

    איזההההה יופייייייי!!!!!!!
    תענוג!!!!!!!

  15. בקיצור
    נראה שהיה סדר טעים:)

  16. נהדר!
    השולחן ערוך לתפארת – אהבתי מאד את הכלים והקו הנקי

  17. e בהחלט נפלא e
    ערב מלבלב ושמח

  18. דייייייייייייייי
    איזה יופיייייייייייייי

  19. מקסים
    משפחתי וטעים

  20. מי זה הגברים ההורסים שם
    הלו, הלו, איזו גנטיקה משובחת

  21. מרגש ממש חברה .. אשריך שזכית
    גם לחגוג וגם לזכות ללווי צמוד מלמעלה של הקרובים שאינם.

  22. איש מול ים

    קיביני מאט
    זה שסגרת את הרשימה הבאה לתגובות אינו מחייב אותי

  23. walla ענקית
    בקושי הרגשתי את ליל הסדר [מעייפות ומדאגה] אז נתת לי "טעימה" הגונה.

  24. תודה נאוה
    אני מרגישה משוחררת

  25. כמה וואו!
    על השולחן הערוך, על הכלים, על האוכל, על פלאי הגנטיקה הקסומה, על המסורת הנשמרת (ביצים-ביצים!), ומה לא.

  26. חחח
    חסר לך שלא היית אומרת את זה!!!

  27. אוף ,חשבתי להיו ראשונה…
    עד שמילאתי את הפרטים ל-Hit 🙂

  28. תודה (-:
    אם היית קרובה היו החברה שלך מקבלים שאריות טעימות מאוד

  29. תבואי אלי…
    נשארו לי חלק מהמאכלים (-:

  30. למה נשכחות?
    איך היה אצלכם השנה?

  31. אנחנו החלטנו השנה
    להביא כלים בהשכרה

  32. תודה e
    כן… זו הגדה מיוחדת

  33. אם כבר…
    אז תגיד לבייציות!

  34. את רואה מה הפסדת
    יכולת לבוא הקטנים שלך היו מסתדרים עם שלנו ((-:

  35. תודה e
    את האורז הכנתי על בסיס האורז שלך עם צנוברים בתנור

  36. תודה (-:
    פעם בשנתיים כולנו יחד

  37. תודה קובי e
    אני בטוחה שגם אצלכם היה נעים וטעים

  38. תודה יקירה e
    כן ההגדות מרגשות כל פעם מחדש

  39. כנראה… (-:
    אתה היית בסביבה אתמול

  40. אמן…
    שתמיד נחגוג בכייף

  41. היה טעים ונעים (-:
    מועדים לשמחה

  42. כן… הכלים היו יפים
    גיסתי בחרה אותם

  43. חג שמח לורי

  44. חג האוכל! (-:
    ככה אני קוראת לחג הזה(-:

  45. חג שמח e
    היה באבוהה טעים

  46. הכי הורסים
    זה הבנים והנכדים שלי

  47. את מתוקה (-:
    אלה שלמעלה תמיד איתי

  48. הכנו עבורך את הפטה הצימחוני
    ולא באת! (-:

  49. לא נורא ממי ((-:
    מיליתי אני כי, קיבלתי הוראה לעשות את זה מסיון

  50. חחח… 🙂
    נכון????!!?? :-)))))

  51. תגידי מתי נוח לך ואני באה ((-:
    האמת?

  52. המממ….
    שני ורביעי וכל סופשבוע שני 🙂

  53. אצלי זה היה כל שלישי
    וכל סופשבוע שני ((-:

  54. אוף…
    שוב נזכרתי כמה כבר בא לי נכדים…

  55. הם יגיעו
    אם תרצי ואם לא…

  56. להרגע
    הכל בסדר, הכל תחת שליטה

להשאיר תגובה

