לספר ביציאת מצרים…

 
 
 
יציאת מצרים. איור משנת 1754 המתאר את בני ישראל יוצאים ממצרים עם צאנם ורכושם (מתוך מאגר גטי אימג` בנק ישראל)
 
 
רעיון נפלא שהגיע אלי דרך המייל
ממליצה לכל אחד לענות עליו בכתב,
להיות מפורטים וספציפיים בתשובות עד כמה שאפשר,
אני חושבת שתצאו מזה נשכרים!  

אוניברסיטת תל אביב
המרכז למורשת היהדות ע"ש צימבליסטה
התכנית לפסיכולוגיה ביהדות
 
שאלון פסח

ד"ר יאיר כספי
 
ליל הסדר חוזר בכל שנה כדי להזכירנו כי לכל אחד יש פרעה. כל אחד הוא עבד, לפעמים. ובכל שנה צריך לצאת ממצרים. כדי לצאת ממצרים צריך להודות תחילה בעבדות, צריך לגלות שפרעה איננו מלך העולם וצריך להכיר בסמכות אחת גבוהה יותר שהועידה לנו חרות. ואז יש מדבר גדול שצריך לעבור.
אפשר לחלק את השאלון למשתתפי הסדר ולהזמינם לשתף את הציבור ביציאת מצרים שלהם. ואפשר להעבירו זמן מה לפני ליל הסדר למספר משתתפים ולהזמינם להכין סיפור.
 
שמחת החג מזמינה אותנו לספר אך ורק על מצרים שכבר יצאנו ממנה. המשתתפים מוזמנים לספר על שיעבוד שהסתיים בשחרור, בחסד גדול או נס.
 
1. איפה הייתה מצרים שלך?
2. מי היה פרעה?
3. לאילו עבודות ניצלו אותך?
4. מה היה "סיר הבשר" שכמעט השאיר אותך שם?
5. באיזה ניסיון היית צריך/כה לעמוד כדי לצאת משם?
6. מי היה משה שלך?
7. אילו נסים נעשו לך ביציאת מצרים שלך?

    אין את/ה יוצא/ת בחובת פסח עד שלא סיפרת ביציאת מצרים שלך. 

    חג מהנה

     

    *

    את התשובות שלי תקבלו במועד מאוחר יותר…

28 תגובות ל-“לספר ביציאת מצרים…

  1. חג שמח לך ולכל הסובב אותך

  2. רעיון מעניין
    העליתי ארבע אפשרויות ופסלתי את כולן. או שלא היה פרעה, או סיר בשר או שלא באמת היתה עבדות. אז מצבי טוב.

  3. מעניין מאד! ויש לי כמה רעיונות…
    אני אחשוב על זה כשתהיה לי דקה לחשוב על משהו

  4. כן אני מניחה שהוא צודק
    אבל אני לא חושבת שבגדול אני נמצאת בשלב שבה היתה לי יציאת מצריים אמיתית 🙂

  5. פ נ ל ו פ ה

    רעיון נפלא
    ואני בכלל לא צריכה לחשוב הרבה כדי לענות

  6. הלוגו של "קארנאק"
    (הוצאת ספרים)

  7. הרשומה
    שלך ישר העלת בי את יציאת המצרים הפרטית שלי.

  8. הי, רשפים 🙂
    בדיוק כתבתי (ופירסמתי) את רשומת הפסח השנתית שלי (טוב… היו רק שתיים כאלו בנתיים – נקווה לעוד המון…)

  9. אופל כחול

    רשומה
    מעניינת

  10. הוא מאיר כל מיני דברים
    השאלון הזה

  11. תודה

  12. חחח
    כנראה יש לך חיים מושלמים ((-:

  13. עבודה… יכולה להיות גם סימלית
    חג שמח גם לך סמדרי

  14. גם לי…
    וגם אני עדין לא מצאתי ממש זמן להקדיש לזה

  15. ממש כך…
    גם אני מתכוננת להקדיש לזה זמן מיוחד

  16. נכון שהוא מקסים
    השאלון הזה?!

  17. ריש עלום השם

    כןןןן????
    למה התכוונה הצלמת?

  18. תודה e
    כל אחד ויציאת מצרים שלו…

  19. חכי…
    אש על זה בשקט בחג

  20. או….
    זה סיפור שאני לא מתגאה בו במיוחד `למעט העובדה שלאחר 3 שנים כשירד האסימון עשיתי לזה סוף והפקתי מסקנות ולקחים מאלו תכונות אופי להזהר כמו מאש בקשרים הבאים.

  21. רישק`ה, חג שמייח }{

  22. קדחת צהובה

    חומר למחשבה
    אני חושבת שאאמץ לי את השיח הזה החג הזה שיעשה באינטמיות נעימה ומתאים בדיוק

  23. רעיון מצוין
    וכמובן שכבר עניתי לעצמי על השאלות הבעיה רק שמפונקת כמוני אף פעם לא עבדה בפרך:)

  24. כן, הרעין הזה בעיני מעורר השראה…
    גם אני רוצה לשבת עליו בצורה שלימה

  25. השראה רבת שנים… (-:
    איור משנת 1754

  26. כן… את כל כך משה של עצמך
    והצלחת כל כך בגדול

  27. מי יודע…
    אולי עוד תהיה יקירתי

כתיבת תגובה

