"אני אמא לא לחוצה"

 
 
 

"אני אמא לא לחוצה אני אמא לא לחוצה אני לא דואגת" את המנטרה הזו שיננתי לעצמי מיום שביתי שרתה בחטיבה של חבל עזה ופצמ"רים התפוצצו סביבה תדיר "אני לא לחוצה" אמרתי והפסקתי לראות חדשות הפסקתי את המנוי על העיתון חדשות רעות יגיעו אלי חשבתי גם מבלי לשמוע חדשות ברדיו היום המציאות טפחה על פני או הגשימה את עצמה לא חשוב איך אקרא לזה הטלפון צלצל בדרך לתל אביב ובנדודי שאל "מה שלום עדי?" ככה סתם באמצע אחר הצהרים יש סיבה שהיא לא תהיה בסדר עניתי בשאלה התשובה "התפוצץ קאסם במכללת ספיר יש הרוג" נחתה עלי ממש כמו טיל קאסם החרדה תפסה אותי בגרון טלפון ראשון היא לא עונה טלפון שני היא עונה לי שהיא בסדר היא בשדרות שדרות? מה שדרות? למה שדרות? אחרי שהמציאות נחתה עלי וטרפה לי את כל הקלפים של המנטרה "אני אמא לא לחוצה" היא "הרגיעה" אותי שהיא יושבת בתוך חדר ביטחון בשדרות כי אצלה בקבוץ אין חשמל קאסם פגע בעמוד המתח הגבוה קאסם נחת בגן המשחקים ליד הבית שלה אני בתל אביב נוסעת להפגנה נגד "הנשיא האנסי" מול הפרקליטות והיא שם תחת מטח של 50 קאסמים מציאות מטורפת אני איתה על הקו בודקת נותנת הוראות "אל תזוזי משם" "אל תצאי מהבית" סיון באה לאסוף לעטוף אותי עם משהו מתוק וכוס קפה הפוך עד שהגיע הצלצול הגואל היא בדרך הביתה עם שלוש חברות לישון בבית לישון בשקט לישון לישון? אני לא בטוחה שאצליח להרדם אחרי שהמנטרה שלי התפוצצה לי בפנים.

 

לילה שקט ישראל

 

*

לתוהים לגבי סגנון הכתיבה

זה נקרא בלוק, ללא סימני פיסוק וללא מרווחי פיסקאות

 זה נעשה במכוון כדי להעביר את התחושה חסרת הנשימה שלי

את הגוש (בלוק) שעמד ועומד לי בגרון כשאני חושבת על זה

62 תגובות ל-“"אני אמא לא לחוצה"

  1. אלוהים…
    מוזר, תגובת הבטן הראשונה שלי היתה לקום מחר בבוקר ולברר אם במסלול הנדסאי אדריכלות פנים צריך מורה לתאורה….

  2. עכשיו אני מבין למה
    את הרוסה מעייפות…

  3. אני אמנם לא שומעת חדשות
    אבל אין לי מושג איך אהיה כשיגיע הזמן בו אצטרך לדאוג בגלל צבא ובטחון. בינתיים אני סתם משוגעת. חיים לא קלים לאמהות… ובכלל.

  4. שמואל אייל

    בוודאי שצריך לדאוג
    לא הייתי מאמין לך אם היית אומרת שאת לא דואגת.

  5. הבן שלי בכיתה י"א
    ואני כבר לחוצה…

  6. ד ו ר י ת ה

    אופפ איזה לחץ!
    החיים שלהם שם בשדרות לא חיים וחוסר האונים פשוט נוראי.

  7. קצף הימים

    אז אולי
    צריך לזרוק את קצב על עזה?

  8. מותק את לא לחוצה
    אני כבר היתי נוסעת לשם להביא אותה :-))

  9. הר הקסמים

    נורא מפחיד…
    כלכך מזדהה איתך.

  10. פגזים על קיבוץ הבת והפגנות בבועה
    נו, טוב נורא חשוב ללכת להפגנה היסטרית נגד החלטת ב.ג.צ. כשאחרים נמצאים תחת אש קסאמים ומרגמות ואין חשמל.

  11. איש מול ים

    תודה
    חשבתי שתהיי הרבה יותר בוטהץ. ואת לא.

  12. וואו.. אני ממש מקווה שהיא בסדר
    איזה פחד.

  13. התכווצה לי הבטן מלקרוא
    איזה פחד!

  14. הקלפטה הפולניה

    אני חושבת שלהיות אמא…
    זאת מנה מספקת של לחץ, ושום מנטרה או ו(אוטוסוגסטיה) לא תעזור. כל מה שאת עברת, ומה שעוברים (אמא יותר) ההורים של הילדים הנמצאים בסכנה, זאת מנת יתר לדעתי. תהיי חזקה. ביי.

  15. ריש עלום השם

    כן, זה לא קל
    חשבתי על הטרגדיה של הטרור

  16. ככה גם אמא שלי הגיבה היום
    כשחזרתי משדרות למרות שאני ילד גדול כבר.

  17. מכורה לפופקורן

    לחוצה?
    הייתי הולכת יותר בכיוון של אנושית.

  18. כן, העיקר שהיא בסדר
    אבל מה יהיה מחר???

  19. אמן סלה!

  20. אני בהדחקה תמידית!
    וכן, עדיף שיתפוצצו מנטרות!

  21. אתמול נראיתי שפכה טוטאלית
    לא הצלחתי לצאת מהמיטה היום

  22. זו תגובה יפה ומובנת
    את מוזמנת לחבק אמהות מדחיקות (-:

  23. כן… לא בטוחה שהתאוששתי לגמרי
    }{

  24. חיים לא קלים לאמהות
    אף פעם הם לא קלים

  25. אני פשוט מדחיקה
    כח אחרת אי אפשר לחיות

  26. ממש מתאים עכשו שביתת מרצים (-:
    ועל הבן שלי ששוכב לו אי שם בשטח

  27. צודקת בכל מילה
    מדינה שבא להקיא!

  28. שרדתי עד לפעם הבאה
    צריך כוחות במדינה הזו שלנו

  29. תודה יקירה e
    לפעמים אני קצת עייפה…

  30. (-:
    אולי תעלה את ההצעה שלך למטכ"ל?

  31. חחח
    את הרי יודעת שילדה בת 25 היא כבר לא ילדה שאפשר להגיד לה לא!

  32. איך אני מקווה שאף אמא לא תצטרך
    לעמוד בסיטואציה הזו

  33. מןתר לנו לא להסכים בענין הנשיא אנסי
    ובשאר…

  34. אין בעד מה (-:

  35. תודה, הוספתי הסבר לגבי סגנון הכתיבה

  36. כן, זה לא פשוט לי בימים אלה
    בימים רגילי אני מדחיקה

  37. את כל כך צודקת
    זו מנת יתר לא מבורכת!

  38. זו תגובה טבעית ואנושית
    רוצים להרחיק מאיתנו את האסון

  39. נו יופי… ממש "משמח" אותי!!!

  40. גם הבת שלי ילדה גדולה
    היא בת 25 ולומדת במכללה

  41. ממשלה אימפוטנטית!
    תודה אופל

  42. תודה (-:
    אני הייתי אומרת פשוט אמא

  43. הבת שלי
    חוזרת לשם היום

  44. שמואל אייל

    זו תיהיה טעות להיכנס למצב של הדחקה
    זה לא מצב בריא.

  45. ע ג ב נ י י ה

    חחח
    אותי כן 🙂

  46. זו לא ממש הדחקה…
    זה נסיון לחיות נורמלי

  47. אז תנצלי את המלגה…
    גם הבת שלי לא תסרב למלגה

  48. אמן…

  49. ע ג ב נ י י ה

    בגלל סיטואציות כאלה
    הם מציעים מלגות שכאלה. . .

  50. שמואל אייל

    אמרת למעלה הדחקה, אח"כ לא ממש
    הדחקה. יש לנו בעיה, אנשי הספר וההשכלה, אנו כבולים למילים ולמחשבות יותר מהאדם הפשוט הבסיסי, אנו גולשים מהר מהמילים לרגשות, תגידי פחד ותרגישי פחד, תגידי שמחה ותרגישי שמחה, תגידי בדידות ותחושי בדידות.

  51. אנחנו מתקשרות נהדר
    אל דאגה

  52. תודה, אפר לוותר על הסיטואציה!

  53. יעל כרמי גבאי

    היי פלשז,
    ראשית שם למעלה התכוונתי שהמצב לא קל…

  54. יעל כרמי גבאי

    הי אמא יקרה!!!
    היום כל העם מאוחד, ברגשות דאגה. ליבי הולך איתכם, ועם אנשי שדרות ועם אשקלון ועוטף עזה…

  55. אופל כחול

    מאד מדאיג
    המצב וממש לא קל . . .

  56. ע ג ב נ י י ה

    שמעתי
    שהולכים לתת שם מילגות שחבל על הזמן. . .

  57. קדחת צהובה

    חשבתי עליך אתמול
    מקווה ששרדת , ממש מלחיץ לחיות שם.

  58. טוב
    שיתה שם סיון בשבילך,וטוב שהילדה בבית.

  59. לילה שקט – אמן
    חיכיתי לרשומה הזו שתרגיע – שתגידי שהכל בסדר אצלך

  60. תנועת בראון

    את לא לחוצה
    רק בגלל שדאגת לה קצת. וטוב ששמעת אותה והכול בסדר.

  61. ליידי סנו המקורית

    אמן שיהי לילה שקט

  62. אמא לא לחוצה
    זה דבר והיפוכו.

כתיבת תגובה

