עוגת ט`ו בשבט של אמא

 

 
 

מידי שנה משקרב ט`ו בשבט

עמדו במטבחה של אמא

תמרים, אגוזים וקוקוס

מחכים שתלהטט בם

תהפכם לעוגת חג

 

את התמרים היתה מועכת

מבשלת בסיר עם החמאה

למרקם חום קטיפתי

את האגוזים, בידיים שוברת.

 

באחת הפעמים הבאתי

ממרח תמרים

ושקית של אגוזים קצוצים

"שלא תצטרכי לעבוד קשה" אמרתי

בחיוך אמרה "תודה".

 

בערב החג,

כשהיינו כולנו מסובים

לסדר ט`ו בשבט

חייכתי

ושיבחתי העוגה כפליים.

 

כשטיפסתי לאחר חודשִים

אל המזווה, להוריד מצרכים

גיליתי בפינה נסתרת

ממרח תמרים

ושקית אגוזים קצוצים.

 

 

 מרשם עוגת החג של אמא

 

1/2 ק"ג תמרים מגולענים (אני משתמשת במחית תמרים)

200 גר` חמאה

100 גר` אגוזי מלך

50 גר קוקוס

חב` פתיבר

1 ביצה

100 גר` שוקולד מריר או פתיתי שוקולד

 

להמיס בסיר את החמאה להוסיף את התמרים ולבחוש עד ליצירת מרקם אחיד.

להוריד מהאש ולהוסיך ביצה

 

 

להוסיף אגוזים קצוצים ובסקויטים (אני שוברת עם פטיש שניצלים בתוך שקית ניילון) וקוקוס – אפשר בלי למי שלא אוהב קוקוס.

 

 

 

לערבב ולשטוח בתבנית משומנת או מבודדת בניר אפיה

 

 

לפזר מעל פרורי שוקולד

 

להכניס למקרר (אפשר לפריזר לשעה וחצי לקצור תהליכים)

 

בתאבון!

 

 

*

נתקנאתי בכל הבשלניות, קונדוריתה, סמדרי, וסיוי לכן צילמתי לכם גם אני את המרשם של אמא שלי (-:

 

מחר יהנו מהעוגה חברי בסדנת הכתיבה

 

 

43 תגובות ל-“עוגת ט`ו בשבט של אמא

  1. מי ירצה לכתוב עם כזו עוגה?

  2. ממש משובח,,,,,,ונשמע טעים,,,,,,תודה

  3. ומה איתי כפרה?!!
    הא…רק תמונות אני מקבלת?

  4. קדחת צהובה

    נראה לי שזאת עוגה בדיוק
    לאשה שכמותי.

  5. חג שמח לאילנים ולאילניות…
    מאחר ואין סיכוי שאקבל פרוסה מהעוגה, אני מסתפקת באכילה בעיניים 🙂

  6. חג
    מתוק -יקירה.

  7. אופל כחול

    חג שמח ונפלא
    המתכון נהדר. . .

  8. חחחחחח את מתכונת לסיוי ממתכון
    הטבית המפורסם?:)

  9. האמהות של פעם
    שלא היו מוכנות לשום קיור דרך

  10. תנועת בראון

    הכי אהבתי את סיוי הבשלנית
    העוגה הזאת כל כך מתאימה לי. נראית כזאת ביתית. אולי אכין אותה. אני פשוט חוששת שהילדים לא יאכלו אותה ואני אתחרע עליה לבד.

  11. ואם אתמלא יצירתיות אולי..
    מזמן לא אפיתי וגם לא עשיתי ופתיתי שוקולד…

  12. ד ו ר י ת ה

    ללקק את השפתיים
    רק מלקרא את המתכון יקירתי.

  13. ליידי סנו המקורית

    אין כמו העוגה של אמא
    איזה כיף לחברי בסדנת כתיבה גם אני רוצה פרוסה , באהבה וט"ו בשבט שמח מכל החבורה

  14. רק עוד רגע

    מרב רצינות קולינארית אובדת לי
    תחושת החג.

  15. ממממ…מתוקה העוגה הזו
    מממ….מתוקה הבת שדואגת כך לאמא

  16. לא עמדתי בגל הקנאה המתפשט בבלוגים
    גם אני פרסמתי מתכון נהדר,

  17. מחר לא צריך לכתוב
    צריך להביא שיר לטו בשבט

  18. חג שמח גם לך

  19. אני מזמינה אותך
    לבוא חסדנא מחר

  20. את השיר הזה שלמעלה…
    שירפור…

  21. כן, קלי קלוטו להכין אותה
    רק תקפידי שהחמאה והתמרים יפכו לעיסה אחת

  22. לפחות בעוגה הזו לא מוסיפים סוכר
    היא מתוקה גם כך (-:

  23. e
    כן הטבית המפורסם (-:

  24. חג שמח אופל
    תנסי, אני בטוחה שתהנו מזה

  25. ואת סיוי לא הנפגעת היחידה, מעמותת
    וא סיוי לא הנפגעת היחיד המעמות נפגעי רשפונה.

  26. מותק
    למעלה זה כבר עם פתיתי השוקולד

  27. בואי,את מוזמנת לבית אריאלה הערב (-:
    תודה וגם לך חג שמח למרות שכבר אחרי החג

  28. ממש כך… האמהות של פעם
    אני נהנית ביותר מזה שיש את מחית התמרים (-:

  29. למה שלא יאכלו
    אלא הם לא אוהבים תמרים

  30. יאללה, הגיע הזמן
    תביאי להילה, היא תהנה מזה

  31. ברשומה הזו
    מה שרציתי להביא בעצם זה את השיר על אמא שלי

  32. העוגה טעימה כל השנה (-:

  33. כבר רצה לראות… רק שישאר לי אויר
    (-:

  34. לאאאאאאאאאאא
    נעדן את זה……..הבשלנית הלוהטת:)

  35. איש מול ים

    הללא שם הוא איש מול ים שהטביע עצמו
    בותוך ים , מרוב יגון על כי גירתה אותנו ולא תטעימנו.

  36. גברים זה סיפור אחר
    כרגע אין אף אחד באג`נדה שלי!

  37. ליידי סנו המקורית

    הלואי שהיתה לי תחבורה הייתי באה
    בשמחה

  38. אני אכין ביום שישי הזה!
    הבן שלי בא הביתה מהצבא

  39. נראה לך שלא הייתי מזהה???

  40. איש מול ים

    נא ונא עשיתי מה שאמא שלך היתה עושה
    …ואיזה כיף לי !

  41. אני שמחה שהצליח לך
    את תודתך אמסור לאימי בפעם הבאה שאבקר אותה (-:

  42. איש מול ים

    אז אחכה עוד 80 שנה
    עד שתראי את אמא בפעם הבאה

להשאיר תגובה

