צבע אדום

עוד חוייה – הוויה ישראלית, שהייתי שותפה לה הערב…

אחרי שישבתי כל השבת על קריאה של שפינוזה ומנדלסון, בשאלת האמונה, הסעתי הערב את הבת שלי בחזרה לקיבוץ ניר עם בו היא גרה. עמוסות ציוד ואוכל לשבוע, יצאנו לדרך. כאחת המכורה לתוכנית "נולד לרקוד" ישבתי איתה בביתה הקט וראיתי את הריקודים וכשהגיע העת להצביע, החלטתי שהגיע העת לשוב הביתה.

אני עומדת על סף הדלת, פותחת אותה ובאותה שניה "צבע אדום" "צבע אדום" נשמע בעוז מרמקולים שבמקום. הילדה עצרה אותי מלצאת, סגרנו את הדלת, ואחרי חצי דקה נשמע בום! הראקטה עברה אותנו ונחתה לפי חדשות וינט, באזור התעשיה של שדרות, ללא נפגעים. חיכיתי עוד עשר דקות ויצאתי לדרך הביתה, אחרי שקיבלתי מבתי הוראות נהיגה לשעת חרום והיה ואשמע בדרך שוב "צבע אדום"

הגעתי הביתה ללא פגע, אבל מחוברת להוויה ארוכת הימים של תושבי אזור עוקף עזה. עד היום זה היה שָם עבורי… היום זה היה פה!

לילה שקט ישראל

 

38 תגובות ל-“צבע אדום

  1. קשה להאמין שכמה קילומטרים מכאן
    ממש מעבר לפינה חיים אחרת, בסכנה מוחשית ופחד מתמיד.

  2. לילה שקט ושבוע טוב.

  3. תנועת בראון

    לפעמים אני חושבת על השחיקה שלהם
    כי בהתחלה האדרנלין הוא כמעט נעים אבל אחרי ימים ושבועות וחודשים ושנים של מגורים במקום כזה השחיקה בטח נוראה.

  4. קובי אייל

    אוכלוסיה שעוברת גיהנום
    אחינו בצרה גדולה

  5. אופל כחול

    יש לי
    קרובי משפחה ביישוב נתיב העשרה וגם בקיבוץ בארי .כשהיינו בביקור בקיבוץ בקיץ שעבר ,שמענו לראשונה את הבומים וראינו בתוך הקיבוץ מכתש שנוצר מנפילת קסאם .קשה לאזרחי ישראל להבין את העובר על החיים שם בעוטף עזה .

  6. את יודעת מה היתה התגובה שלי
    אני לא צריכה לספר לך :-))

  7. מפחיד
    להיות בעין הסערה

  8. ד ו ר י ת ה

    נורא.
    כל פעם שומעים עליהם והלב מתכווץ. הרי אין להם לאן לברוח והם חיים את זה יום יום. השבוע היה פיצוץ על קולי אצלנו והקטנה קפצה מהמקום. מהזה היה??מהזה היה??נבהלה נורא. ורק אז הבנתי שנשארה לה עוד טראומה מהמלחמה האחרונה.

  9. בררר, לא נעים
    מזכיר משהו מחווית מלחמת המפרץ ב91 .

  10. כן… לפעמים זה נראה כאילו
    זו ארץ אחרת

  11. אמן וחופשה נעימה יקירה

  12. מציאות ישראלית אופיינית…
    לפני יומיים שלחתי אליך ואל אחרים מייל בדיוק על זה

  13. נכון מאוד!
    אם היו מפגיזים את תל אביב

  14. לא פחדתי… ממש לא
    לא יודעת להסביר את זה

  15. את כל כך צודקת…
    האמת התלבטתי אם לשים פרח אדום, אולי שלך

  16. כולנו עם אחד…
    לפעמים אני לא כל כך בטוחה )-:

  17. אני מאמינה שהם עייפים
    ממש עייפים מהמצב

  18. כן… האדום אדום הזה…
    הוא לא נזיד עדשים של יום חורף קריר

  19. אלה החיים במדינה שלנו…
    אוףףףףףףףף

  20. לפעמים באמת נראית שדרות כמו
    ארץ אחרת בעיני אזרחיה

  21. אין לי ברירה
    אני לא אתן לבת שלי לסוע לבד

  22. כן מותק בטח שאני יודעת

  23. מסתבר שהתפוז רקוב…
    גמני לא מקבלת הודעות

  24. מותק…
    אני בטוחה שאם הבת שלך היתה גרה שם

  25. הם חיים כך יומיום…
    עצוב משהו

  26. את שפינוזה אני מכיר
    הוא קשה מאוד, אבל לוגי. אם את קוראת את תורת המידות, אז יש תרגום יחסית חדש יותר.

  27. שלחתי לך מסר הערב
    מקווה שקיבלת…

  28. חחחח
    אני קוראת מתוך המאמר התאולוגי מדיני

  29. הולכת לבדוק…

  30. אלוהים שישמור….
    מפחיד אפילו לקרוא

  31. alice ממחשב רחוק

    התמונה האדומה הזו
    כל כך ריגשה אותי שנכנסתי… מונדריאן בבלוג של רשף… איזה כיףףף

  32. (e) ( בהחלט ) (e)
    את צודקת ,,,,,,,

  33. לפי המצב
    הצבע האדום ימשיך לשלוט בנו ולא אנחנו בו.

  34. את
    יודעת כשכתבתי את הרשומה עם הפרח האדום המסמל תשוקה,חשבתי רק מאוחר יותר שצבע אדום מסמל לא פחות גם סכנה.

  35. הר הקסמים

    אמאלה
    איך לא פחדת, הייתי חוטפת התקף לב.

  36. לכן אומרים
    שאם היו מפגיזים את ת"א אז כבר לא היו מפגיזים את ת"א.

  37. איש מול ים

    החיים בארץ אחרת
    "עד היום זה היה שָם עבורי… היום זה היה פה!" – ככה כתבת.

כתיבת תגובה

