יחיאל סגל מטייל ברחוב ביאליק

 
 
 
יחיאל סגל – פורטרט עצמי
אני ממליצה ללחוץ על התמונה הזו והאחרות להגדלה
כדי לראות את דף הציור.
 
 

כפי שחלקכם קרא בוודאי אצל סיון, ביום שישי האחרון עשינו יחדיו בוקר של כייף בבית ראובן וברחוב ביאליק. בעוד סיון התמקדה בציוריו המרהיבים והצבעוניים של ראובן, אני מביאה לכם את ההתרשמות שלי מהתערוכה האורחת, "אני אנטי סגנון" אוסף ציוריו של הצייר יחיאל סגל, "שהיה במידה רבה אאוטסיידר בזירת האמנות המקומית",  עליו המליץ לפני זמן לא רב אמץ
 
מה שמשך את עיני בתערוכה, היתה הפשטות שלו, היא ניכרת בכל ציוריו. את השימוש שלו בכל חומר נגיש כמצע לציור, ניירות מחוררים, דפי משרד, קרעי נייר, אחורי גלויות וכד`, מאוד אהבתי.
 
 
יחיאל עם ילדיו(?) 
 

 
אמץ אומר עליו " אני חושב שהוא היה רושם נפלא, איש קשה, נקי מכל פוזה",  וזה ניכר מאוד בציוריו.

 

אשתו רבקה
 
"על גבי מצע נייר "לא מיוחס" של שיירים ושאריות – פיסות נייר קרועות, טפסים משומשים, חומרים משרדיים ממוחזרים,- צייר סגל בסגנון עילג במכוון, לעיתים על גבול האיור והקומיקס."

 
 
 
 רבקה על גלויה
 
 "התמקד לרוב בדמויות המעוגנות בסביבתו המיידית. הוא חזר ורשם באופן אובססיבי את דמות עצמו ואת דמותה של בת זוגו רבקה."
 
 
 
מול קבר אימו
 
  
 
יחיאל ויונתן מנהלי בית ביאליק
 
הבית שליד בית ראובן, הוא בית ביאליק, שכבר מעל שנה נמצא בשיפוצים ולכן נאלצנו להעיף עליו מבט מבחוץ. אין ספק, שהמבט הזה היה מבט קצר אך מבטיח.
 
 
 
 מבט אל בית ביאליק וציורי הקיר המשוחזרים שלו
 
 
את המשכו של הבוקר עשינו ברחוב ביאליק שכל בית בו הוא פנינה ארכיטקטונית. רחוב שהוא מוזיאון אורבני והינו רחוב חובה בסיורי הבאוהאוס של תל אביב – העיר הלבנה.
 
 
כיכר ביאליק עם פ
סל הפסיפס של גוטמן במרכזו
כשמאחוריו בית העיריה השני של תל אביב
 

 מרפסת באוהאוס מול בית ראובן
 
 
 
אחד הפיקוסים שברחוב, גדל ממש מתוך הבית
שימו לב ששורשי האויר שלו עברו אצל הספר השכונתי שעשה להם גוונים אדומים
 
 
 
מציץ בבישנות מהגדר
 
 
 
חתול מתחדן ביום היפה הזה
 
 
 
 
בית כנסת אדמורי"ם מהוסיאטין זי"ע
 
 
ביאליק 17
 
 
 
כאן שכן מטה האצ"ל – ביאליק 16
 
 
 
בית דינה שושנה גולדברג – תר"ש
 
 
ביאליק 8
 
 
 
 כשהפיקוס פתח פה…
 
 
 
 עוד תצלומים מרחוב ביאליק כאן
38 תגובות ל-“יחיאל סגל מטייל ברחוב ביאליק

  1. איזה כיף לראות
    את הסיור הזה מזווית שונה…

  2. תנועת בראון

    תמונות נהדרות
    ותודה בעיקר על התמונות של העבודות של יחיאל סגל.

  3. הר הקסמים

    נפלא, פשוט נפלא!
    אני מתמוגגת לי כאן…

  4. אוהבת לטייל שם
    מקסים…

  5. אופל כחול

    רשומה נהדרת
    נפלא לראות איך כל אחת מכן העבירה חוויות נהדרות

  6. טיול של שישי בבוקר , שימשי, נעים
    מאוד מאוד אהבתי את הרשומה,

  7. (e) ( רשומה מקסימה,,,,,,) (e)
    לילה טוב לך

  8. איש מול ים

    יפה
    מזדהה לחלוטין עם מה שכתבה הר הקסמים. מילה במילה

  9. צילומים מקסימים
    ציורים נפלאים

  10. מקסים!
    איזה יופי של צילומים, מנקודות מבט מיוחדות של רח` ביאליק הסתכלתי גם בתמונות הנוספות.

  11. לקחת גם אותי לטיול : )
    תודה על כל הפינות רחוב שהבאת.

  12. רחוב מאוד מיוחד
    קצת התאכזבתי שבית ביאליק סגור אבל יקירתי את רושמת לנו הזמנה ביום שהוא יפתח :-))

  13. זהוא
    שברתם אותי …את סיון ואמץ,אני הולכת להעביר לי גם שישי של בוקר באזור הזה.

  14. ד ו ר י ת ה

    כשאני רואה
    רישומים כאלה התגובה הראשונית היא "גם אני יודעת ככה"((:

  15. פניניאור

    איזה כיף לכן…
    ענקיות שכמותכן

  16. כן, היה לנו אחלה של יום
    איזה מזל שעשינו את זה שישי שעבר

  17. צייר אמיתי
    היחיאל הזה, מצייר מהלב. אהבתי את הסקירה שלך וגם את הצילומים בשני הבלוגים.

  18. מרוב התלהבות
    לא התייחסתי לרישומים המרגשים של סגל – תודה

  19. חחחח
    לך אני תמיד מרשה כי אני יודעת שזה בא מתוך כוונה מלאה (-:

  20. נכון…
    גם אני חשבתי על הפתקים האלה הזרוקים אצלי בבית (-:

  21. תלביבית בנשמה (-:
    איזה כייף זה לגור ברחוב כזה

  22. נו מתי את שוב באזור???
    רק תגידי

  23. כחולים???
    זה נראה לי כל כך יפה

  24. אתה יכות לזקוף לעצמך
    את היום הזה

  25. תודה…

  26. תודה איש
    על שלל המחמאות שלך

  27. תודה סמדרי
    חג שמח לך }{

  28. אנג`י
    אני וסיון כל כך שונות אחת מהשניה

  29. שמחתי לקחת אותך איתי לטיול
    תבואי תמיד לטייל איתי בכייף (-:

  30. אנחנו מחכה ונלך שוב
    וגם נכנס לעשות השלמות בבית ראובן

  31. יאללה…
    מחכה לראות את התמונות שלך

  32. כן…
    אפשר דוגמית (-:

  33. תודה יאיא
    ממך זו באמת מחמאה גדולה

  34. בהתחשב בזה שרק את צילמת:-P
    חחחחחח

  35. אוי…
    נפלה אי הבנה

  36. חחחחחחחחחחחח
    לקח לי זמן להבין

  37. גמני לא מכירה אותה…
    הגעתי אליה רק באשמת הגוגל

כתיבת תגובה

