אמסטל – עדנה שמש

 
 
לפני המון שנים הייתי ילדה שגדלה בעיירת פיתוח בצפון הנגב. גדלנו בתוך עולם די תמים, של "שבת אחים גם יחד" אמיתי. אמא שלי, החליטה שהבת שלה תלך לבית הספר השכונתי (בו למדו בעיקר עולים חדשים, אחר כך קראו לזה אינטגרציה) ולא לבית הספר של "המיוחסים" בני הארץ…
איתי בבית הספר היסודי, בכיתה המקבילה, היתה ילדה עולה חדשה מרומניה שקראו לה עדנה (אחרי שעיברתו את שמה בבית הספר – אח, המדיניות ההיא של פעם שמחקה כל יסוד "גלותי" וניסתה לברוא את הישראלי החדש!)
אחר כך עלינו לתיכון, ובכתה ט` כבר היינו עדנה, אני ועוד כמה חברות ביחד בכיתה.
כבר בבית הספר התיכון בלטה עדנה בכתיבה שלה, והשירים שלה פורסמו ב"מעריב לנוער" עליו הייתי מנויה. מידי שבוע הייתי אוספת את השירים שפורסמו ומדביקה במחברת השירים שלי, בה שוכנים אחר כבוד עד היום, שירים של יבטושנקו, לאה גולדברג, יצחק שלו, נתן אלתרמן, יהודה עמיחי ועוד. כולם שמורים בדפים שהצהיבו.
 
 
 
שירים – 1970

 פרוזה ראשונה שפורסמה(?)
 

 

 1970
 
אחר כך בגרנו והלכנו לצבא, השתחררנו. חלקנו הלך ללמוד וחלקנו נישא, כמו שציפו מאיתנו. היינו נפגשים, מתרחקים, ומתקרבים, ושוב מתרחקים, נעים בעקבות החיים. תמיד נשמר קשר, לפעמים הוא נותק ליותר שנים, לפעמים לפחות, אך תמיד חזרנו ונפגשנו.
בשנים האחרונות, אחרי שהילדים גדלו, חזרנו להפגש בתדירות די קבועה. מפגש החברות הקבוע שלנו.
 
בימים אלה הוציאה עדנה שלנו את ספר הביכורים שלה – אמסטל – וזוכה לתשואות המבקרים. לעדנה בלוג קבוע באתר קשתות ולאחרונה פתחה בלוג גם באתר בננות. עדנה היא אשת חיל ובימים אלה גם משתתפת בתערוכה קבוצתית במוזיאון לאמנות באשדוד.
 
 
 
אמסטל – ידיעות אחרונות
 
 
עדנה היא הראשונה מאיתנו שיוצאת אל "זרועות ההמון" אני בטוחה שהספר שלה יהפוך לאחד הנקראים ביותר.
שני סיפורים מספרה קראתי "אמסטל" ו"תיתי מהבולה" שהיא דמות אמיתית שליוותה את הילדות שלנו. אמנם עדנה נתנה לדמות נופך נוסף, אך היא חרוטה בזכרונותי כדמות שממנה פחדנו ותמיד ברחנו כשהיא התקרבה אלינו.
את הסיפורים האחרים אני עדין צריכה לקרוא.
 
בשבוע האחרון ענתה עדנה על השאלון במוסף הספרים של עיתון "הארץ". בוודאי עוד נשוב ונקרא עליה בזמן הקרוב.
 
בעוד כחודש תפתח תערוכה של עוד אחת מהקבוצה שלנו בגלריה עמליה ארבל בתל אביב. לכשתפתח התערוכה, אזמין את כולכם לבוא ולהתרשם.
 
בנתיים אתם יכולים לשזוף עינכם באתר של חברה נוספת שלנו, תמי אהובתי, איתה ישבתי יחד לילות ארוכים כשלמדנו לבגרות (בין זלילה של פלחי אבטיח בשלוש לפנות בוקר לשמיעת מוסיקת פופ לוהטת) . אולי היא תהיה הפתר
ון שלכם למאורע הבא שאתם מתכננים…
 

אני מזמינה את כולכם לקרוא את הספר של עדנה, אני בטוחה שתהנו ומאחלת לה ולספר המון הצלחה.

 
 
 
38 תגובות ל-“אמסטל – עדנה שמש

  1. כל הכבוד על הפירגון לחברות
    ובהצלחה לעדנה שהשירים שלה והפרוזה שצרפת מאוד מרשימים.

  2. הר הקסמים

    איזה כיף
    שחברה טובה מוציאה ספר!

  3. איזה כיף להיות חלק
    מחבורה כל כך יצירתית.

  4. קראתי וטיילתי מקישור לקישור
    איזה כיף של חבורה יש לכן

  5. ד ו ר י ת ה

    יופי!
    איזה יופי של חברות יש לך ויופי של חברוּת יש ביניכן.

  6. כנראה שלא סתם
    כנראה שלא סתם

  7. תנועת בראון

    תודה על ההמלצה ועל הסיפור עליה
    כילדה ועליכן כנשים.

  8. פלאש ענק ומסנוור;
    יפה הפרגון, פלשז, והיה מעניין מאד לקרא את הפוסט.

  9. איש מול ים חורפי

    שנשא אלי גלי חברות חמים
    כמו רוב האנשים כאן אני משבח אותך גם על ביטויי החברות היפים שלך כלפי חברת חיים שנישאה ועלתה עמך מן הגתות של הקריה אל יפי היצירה. של היצירה

  10. חברות
    יפה היא זו הצולחת את כל השנים והשינויים.

  11. אופל כחול

    כל הכבוד לך
    על פרגון מקסים

  12. תודה רבה
    על ההמלצה..

  13. (e)
    לילה טוב

  14. פניניאור

    כבר מזמן כתבתי לך בתגובה…
    להתקנא בחברותא כשלך…

  15. קובי אייל

    תודה וברכה !
    על ההמלצה,

  16. איזה כיף זה כשחברות מצליחות…
    אני מרגישה את הגאווה שלך בה עד לכאן : )

  17. תודה ליהודית!
    יהודית,

  18. חברות ילדות
    תמיד נשארות חלק מהמשפחה לא?

  19. היא מוכשרת…
    אני יודעת שלא פשוט להוציא ספר בארץ

  20. כן…
    רובינו התגלינו בתחום יתירתי

  21. אכן אנחנו חבורת בנות כייפית
    והמשפגשים שלנו נהדרים

  22. בקרוב אצלי?
    לפי מה שאני קוראת בבלוג שלך יקירתי

  23. אולי…
    כנראה משהו בחינוך שלנונשם בעיר פריפריה פרופר

  24. בשמחה בראונית (-:
    ותודה

  25. תודה נאוה יקירה
    זה דבר מאוד מובנה אצלי

  26. יקירי האיש שמול הים
    אם אני לא אפרגן

  27. אכן זו חברות נהדרת
    ויש בה טעם נהדר של פעם

  28. אופל תודה
    אני בטוחה שאת כמוני מפרגנת לחברות שלך (-:

  29. תודה מיקהל`ה
    חברות שממשיכה שנים היא כנראה חברות אמיתית

  30. בוקר טוב

  31. תודה (-:
    אולי זו באמת זכות

  32. תודה
    אשאל אותה

  33. תודה קרן (-:
    ההצלחה שלה

  34. אני שמחה שאהבת
    את הדברים שכתבתי

  35. ד ו ר י ת ה

    אני לא מוצאת שום חובבנות
    בשירים שלך.

  36. קובי אייל

    הענין הוא
    שזה לא רדיו מקצועי, רדיו מכללה לסטודנטים.

  37. אני יודעת מותק (-:
    ותודה על המחמאות

  38. בשבת אנחנו נפגשים
    בהשקת הספר

כתיבת תגובה

