בחזרה לאקדמיה…

 
כן, בדיוק כמו שכתוב בכותרת. השבוע כבר הגשתי את המטלה הראשונה שלי… 
נו, עכשו אתם בטח שואלים, מה פתאום היא לומדת בגילה המופלג? עכשו היא צריכה לעשות לעצמה תואר?! יש לה חסך מאמרים ועבודות?
 
 
ועכשו, אתם כבר בוודאי אומרים לעצמכם, הופלילהליי, זו חוזרת לחיי הקמפוס, בטח היא מרגישה שוב צעירה. בטוח שהיא קנתה ג`ינסים הכי "איניים" לעשות רושם על הצעירים, בעצם על המרצים. בכל זאת, בגיל שלה עם סטודנטים צעירים, זה ממש עלול להיות גילוי עריות…
 
 
לא, זו לא אני
 
 
 
גם אלו לא אני, אבל הן הרבה יותר אני
כן, זה בכוונה בקטן
לא חייבים לראות את כל המגרעות שלי מקרוב
 
אז זהו, שלא.
אני לומדת מרחוק, בהתכתבות… דרך המייל והטלפון.
ואיך זה? ככה פתאום באמצע החיים ואפילו לא סיפרתי לכם עד היום על התוכניות שלי?
אז זהו, פעם שניה.
זו לא אני זו היא! הבת שלי!
 
אם חשבתם שלהיות הורה לילדים גדולים זה קל, יש בידכם טעות גדולה. אנחנו אפ`פם לא גומרים היות הורים, וכשהילדים שלך לקויי למידה, את ממשיכה ללמוד איתם גם כשהם כבר באוניברסיטה.
הבן הבכור שלי, למזלי, למד באקדמיה אחרי נשואיו ומי שליוותה אותו מקרוב היתה אשתו. היא קראה את העבודות שלו, עשתה לו הגהות, שיחות מוטיבציה ומה לא.
 
הבת שלי לעומתו, לא נשואה ויתרה מכך, אפילו חבר אין אצלה באופק. אבל למה להיות "מידאגים", יש אמא!
 
את סופהשבוע האחרון בילתה אמא של הסטודנטית בשיחות מוטיבציה עם הילדה. ההיסטריה חוגגת. איך היא תצליח לקרוא כל כך הרבה מאמרים בשבוע וכל מאמר בסביבות 20 עמודים? איך היא תצליח לכתוב עבודות?  מה יהיה על הניסוח הקלוקל שלה? איך היא תצליח באנגלית? שאלות בלי סוף… היא באטרף של חוסר ביטחון וחוסר אמון בעצמה.
 
 
נכון, היא אחרי הפסקה די רצינית של שבע שנים מאז סיימה את בית הספר התיכון.
נכון, לפני חודש ערכו לה איבחון דידקטי חוזר שמאשש את היותה ילדת (אישה)  ADD (הפרעות קשב וריכוז) מובהקת עם סממנים קלים של ה-H (היפראקטיביות).
מחר היא נפגשת עם האחראית על לקויי הלמידה במכללה, כדי לקבל את ההקלות שלה ולהתאים לה את שיטת הלימוד הנכונה עבורה. בנתיים, זה לא מוריד כהוא זה את סף החרדות שלה.
 
הצעתי לה להצטרף לקבוצת למידה. לבקש מחבריה ללימודים שיתנו לה את סיכומי השעורים, כדי שהיא תוכל להתרכז בהקשבה. לבקש את החברה שלה למגורים שיודעת אנגלית שתתרגם לה את המאמרים… יש דרכים שהיא יכולה להקל על עצמה. היא צריכה להעזר בהן ולא לפחד לבקש, או להתבייש. היא כבר מצאה חברה מבית הספר התיכון שלומדת איתה… זו חצי דרך לפתרון, ההכרות הזו מקלה, מכירים את הבעיות שלה עוד מבית הספר.
 
הבטחתי לה לעזור כמיטב יכולתי. אעשה הגהות על כל העבודות שלה. אקרא חלק מהמאמרים וַאֲתַמְצֵת, כדי להקל עליה. בשבת עשיתי הגהה על המטלה הראשונה שלה וגם הקלדתי לה אותה.
היום התקשרה היסטרית, שכחה לעשות משהו בעבודה (ADD כבר אמרנו), תיקנתי את העבודה אחרי שנתנה לי הוראות מדויקות ושלחתי לה במייל.
 
רבותי, אני חוזרת לקרוא על ואת אפלטון, סוקרטס, זנון, קאנט ודקארט ועוד רבים אחרים. הולכת לקרוא על מחקרים בתקשורת המונים, להשתכשך בפילוסופיה יהודית ועוד ועוד ועוד.
הולכת להיות לי שנה מעניינת. אני הולכת להיות "אישה קוראת" ולא סתם קוראת, קוראת דברי חכמה…
 
Women Reading Art Print by Claude Monet
 
אני לא אהיה יפה כמו האישה הזו של
לוד מונה
 
 
Two Women Reading in a Field | 1938.61
 
או זוג הקוראות של ארתור ב. דוויס
 
 
אני אהיה פשוט אמא של סטודנטית לקוית למידה
44 תגובות ל-“בחזרה לאקדמיה…

  1. קדחת צהובה

    נהדר
    אני כל הזמן לומדת עם ילדי והם לא לקויי למידה פשוט אוהבת

  2. אמנם
    יש לי בין ביסודי אבל גם הוא מאובחן מטופל בריטלין ובזוג הורים .

  3. היית, הנך, ותהיי
    אמא נפלאה לילדייך באשר יהיו ויעשו

  4. פשוט אמא…
    זה לא משנה כרגע אם הבת לקויית למידה או לא – את פשוט אמא..

  5. בהתחלה דווקא חשבתי שאת באמת
    חוזרת לאוניברסיטה מאחר ואני חולה בחיידק הזה – ומוסיפה תארים בשביל הכיף:-P, ואני מאמינה שאני עוד אשוב לשם – אני אוהבת ללמוד:)))

  6. הר הקסמים

    את אמא מדהימה
    ויש לך גם את הבונוס של להעשיר את הידע שלך.

  7. הזכרת לי את הימים שאימא שלי
    בגיל ארבעים ומשהו למדה איתנו כשהיינו בתיכון, וראיתי את הפנים שלה לוהטות מעונג כמו שוקו מתוח שנשכח על האש, והיא למדה היסטוריה, ואזרחות. ואני התמוגגתי שיש לי אימא לומדת.

  8. אני דווקא אוהבת שהבת שלי משתפת אותי
    לה אמנם אין לקויי למידה אבל היא אוהבת לספר לי ולבקש עזרה מדי פעם. יש לי רעיונות טובים לפעמים והיא מתיעצת אתי:) כייף אמיתי.

  9. טוב לפחות תעשירי גם אותנו
    אם את כבר קוראת תגישי לנו בשלושה העתקים :-))

  10. you both have a lot of luck

  11. אמא מדהימה !(e)
    יום נפלא לך

  12. אני רואה שכבר כתבו לך את זה
    אבל זה נכון: את נהדרת.

  13. תנועת בראון

    אני אוהבת מאוד ללמוד עם הילדות שלי
    ואני מתביישת להגיד שאני אוהבת את תוכנית הלימודים. לפחות בחלק מהמקצועות.

  14. אני עושה כמטיב יכולתי…
    כשהיו בתיכון לא ממש אהבתי

  15. לא קלה היא
    לא קלה דרכינו…

  16. את אמא נפלאה,
    באמת נדיר למצוא אמהות מסורות כמוך 🙂

  17. תודה שיר על השיר… (-:
    אני בטוחה שיש עוד אמהות רבות כמותי

  18. וואי, איזו אמא מסורה!
    נהדרת!!

  19. מה פתאום היא לומדת בגילה המופלג?
    הופלילהליי..

  20. אדון הבוקר

    ריטלין ריטלין
    א. כל הכבוד לך אני מלא הערצה אלייך!! את אשה חזקה וגיבורה. ב, היא לוקחת ריטלין? אם לא זה חבל מאוד.

  21. תמיד למדתי איתם
    ביקשתי את הבת שלי להביא אלי את כל המאמרים שהיא תקבל

  22. אכן כן…
    אני הופכת ללומדת חופשית (-:

  23. אני משתדלת
    את הרי מכירה את זה

  24. חחחחח
    אין לי מגרעות

  25. e תחזרי כבר (-:

  26. אמא! תודה לורי (-:

  27. תודה לך יקירי הסגול (-:
    היפי בעיני המסתכל

  28. הים היא נפגשה עם האחראית
    על הנושא במכללה לקבל את ההתאמות שלה

  29. אם אני אמא מסורה
    אז את האמא המושלמת

  30. אני פולנה???
    איך אתה אומר דבר כזה??? (-;

  31. לא… היא לא לוקחת
    באמת צריך לדאוג לזה…

  32. גם בעני… e

  33. דרך אגב..
    אני תפוס.

  34. אתה יכול להרגע… (-:
    הבת שלי צריכה לעשות את הבחירות שלה

  35. אני רגוע
    עוד סממן פולני.. הטלת אשמה על כל העולם

  36. מצחיקה
    כן בטח

  37. תודה (-: אבוא

  38. (((-:
    יש לי רעיון עבורך

  39. אכן… כייף שאפשר לעזור להם
    לי זה נותן איזו חיוניות מיוחדת

  40. טוב אני בגיל 40 הלכתי לאונ`
    אחרי שבסימנר למדתי באמצע ה- 20 שלי עם שני ילדים קטנים.

  41. אני אמא!
    עכשו את יודעת מה מחכה לך

  42. גם אני התחחלתי ללמוד באונ`
    בגיל 40

  43. כן אני אמא נקודה
    וביננו, אני גם נהנית מזה לפעמים (-;

להשאיר תגובה

