מבט אל גן העדן או היום השני של סיוי ופלשז בדרכי הולנד

 
אחרי לילה ארוך בו גיליתי שהמסלול שלנו ליום הזה דורש שינוי, בקושי 
התעוררתי בבוקר (סיון ישנה כמו מלאך וקמה כמו חדשה). אחרי ג`ארה של קפה וארוחה מענגת מבחינתי, הרגשתי רעננה וקדימה לדרך.
חיטהורן (Giethoorn) וארק (Urk) סומנו כמטרות היום הזה.
 
אחרי שקראתם, התמוגגתם וצחקתם על חשבונן של טעויות הניווט שלי, תבינו שאצלי טעויות ניווט בחו"ל לא נחשבות  כטעות.  בזמן שסיון התבחשה בלברר באיזה "רינג" אנחנו וכמעט הפכה ל"הרינג", אני התענגתי על הירוק האין סופי והלא מתוכנן הזה.
 
 
 
נו תגידו אתם, לא שווה לטעות בשביל ירוק שכזה???
 
בשעה טובה עלינו על הדרך צפונה כשאנחנו נוסעות בכבישים פנימיים יפיפיים. עצרנו בעיירה  הציורית Hasselt ופגשנו את הסתו במלוא הדרו.
 
 
מלוא הדרו
 
אנחנו עוצרות על אם הדרך להתפעל מבית ציורי. בעל הבית הגיע לתחקר אותי למה אנחנו מצלמות את הבית שלו, והתענג מנחת כשאמרתי לו כי הוא כל כך יפה בעינַי הישראליוֹת.
 
 
יש לה אמא ירוקה, לדרך הזו…
 
 
 
הבית הציורי
 
בשעה טובה הגענו לגן עדן שנקרא חיטהורן ע"פ עדותה של ג`ולייטה. עיירה ציורית שרחובותיה תעלות, והדרך המושלמת להסתובב בה היא בסירה חשמלית קטנה. זה מה שעושים רוב התיירים שמגיעים לכאן, אבל סיון רבותי היא לא רוב התיירים!
 
 
רחוב בחיטהורן
 
כל נסיונותי לשכנע את הגברת שנעלה על סירה, כשאני מבטיחה לנווט אותה ביד רמה וללא כל תקלה נתקלו בלאו מוחלט. "זה לא כדאי, אין פה כמעט אף אחד (בוודאי, אנחנו לא בשיא עונת התיירות) זה לא בטוח…" לפתע, נראתה מרחוק גרוטאת סירה ישנה, שקועה במים "כאבן שאין לה הופכין". סיון קפצה באושר, הנה ההוכחה שהיא חיפשה, סירה היא כלי שיט לא בטוח!
 
 
ההוכחה של סיוי…
 
ברוב קולות סיוי, ערכנו טיול רגלי במקום, שגם הוא, אין ספק, יפה להפליא.
הנה לפניכם המראות מהטיול שערכנו בגן עדן.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בסופו של יום ארוך הגענו לארק, עיירת דייגים על אגם האייסל.
ארק (Urk) הייתה פעם אי בודד ששמר בקנאות על בדלנותו. במהלך מאות שנים יובש הים והיא חוברה לה יחדיו. כיום יש בה נמל דגים ענקי. הגענו בשעות הערב המקדמות וכבר לא יכולנו להנות מהליכה ברחובותיה הציוריים, דבר שמאוד התאים לסיון
 
 
 
חלק מהנמל
 
 
מבט על העיירה מתוך המסעדה
 
 
כהרגלינו בקודש, חתמנו את היום בארוחה. היתה זו אחת מארוחות הדגים הטעימות שאכלתי בחיי.
 
 
 
 
 
*
אם התעייפתם מהתמונות, זה פשוט כי לא הצלחתי להתאפק.
לא מבטיחה שבפעם הבאה כן אצליח
46 תגובות ל-“מבט אל גן העדן או היום השני של סיוי ופלשז בדרכי הולנד

  1. כפרה,
    מה שלא סיפרת להם שלא היתה שם נפש חיה וכל הסירות חיכו שמישהו יעשה להן טובה ויקח אותן. את חושבת שעשו אותי באצבע? איזה מן מקום לא שווה שאין בו נפש חייה? הא?!!

  2. הר הקסמים

    אל דאגה,
    לא התעייפנו מהתמונות.

  3. קדחת צהובה

    תדרכי על היבלות
    תדרכי.

  4. יפה וכלכך מוכר ,,אהבתי!(e)
    ולא משעמם ,,,,,,,,,,,,למרות שזה מקום מגוריי

  5. אוי כמה נהניתי להסתובב איתךe
    כמה מצחיק ומענג לקרוא את אותו היום משתי זוגות עינים שונות.

  6. מה פתאום התעייפנו ????
    אני מביטה שוב ושוב בתמונות

  7. מה התעייפנו???? רוצים עוד!!!!!!
    תמונות ניפלאות לא פייר שיש אנשים שחיים בגן עדן כזה:)

  8. עוד עוד עוד !
    איזה התעייפתי…

  9. ד ו ר י ת ה

    התמונות מרהיבות
    הסיפורים נהדרים , רוצה עוד!

  10. תנועת בראון

    התמונות יפיפיות
    תמונה 11 ממש עשתה לי חשק להיות שם.

  11. מקנאה לגמרי
    על הטיול יחד, על המראות הקסומים, על הידידות. נפלא. למרות שתיאורי האוכל שלך לא "עשו לי את זה" אבל לטעם של ילדות אין תחליף כנראה. ואני דווקא בגלל הסירה השקועה קפץ לי ישר חשק לעלות על סירה. סוג של אתגר. בקיצור, הלוואי עלי. אשריכן שתיכן בנות. נפלא!!!!

  12. ע י י ן ע ר ך

    אחחחח
    לפני איזה מאה שנה, באביב 1988, הייתי בארק

  13. פ נ ל ו פ ה

    טיול משגע, תמונות מרהיבות
    כיף כיף כיף לכן…

  14. התמונות יפיפיות!!!
    אל תחסכי תשימי הרבה:)

  15. אח… איזה יופי לראות
    וטעויות ניווט בחו"ל אכן לא נחשבות לטעויות. לפעמים בגלל הטעויות האלו מגיעים למקומות המיוחדים ביותר… דרך צרה בין שדות ירוקים, למשל… או סתם עיירה ציורית ומנומנמת…

  16. ללכת לאיבוד זו הדרך הכי טובה לטייל!
    ככה מגלים מקומות חדשים…

  17. פשוט יפיפיה,ממש גן עדן!!!!איזה נוף!
    נהנת מכל רגע,,,

  18. חחחחחחח שוטי שוטי סיוותי..

  19. גם סימנתי את אהבתי וגם המלצתי !!…

  20. ד ו ר י ת ה

    הגיוני לגמרי((:
    אני חושבת שאת התיירת הראשונה בעיירה הזו שהלכה ברגל(!) את המסלול חחח.

  21. מותק, ברור!!!
    הרי ברור שהבאתי אותך למקום מעפן

  22. טוב (-:
    המשך יבוא

  23. את נורא רחוקה מותק
    תתקרבי

  24. לפעמים
    מה שקרוב

  25. אני שמחה שנהנית עוגדית
    אני בטוחה שאת לא היית חוששת (-:

  26. אני תמיד עומדת
    לרשות דרישות העם והעמה (-:

  27. תמיד ידעתי שהעולם לא הוגן
    אחרי שהייתי שם

  28. חחחחח
    מה שנכון נכון

  29. אם דוריתה רוצה
    איך אני יכולה לסרב (-:

  30. נו…
    אז סעי (-:

  31. מסתבר לשלטעמי ילדות
    יש קסם שממשיך ומלווה אותך כל חייך

  32. אין ספק שארק מדהימה
    למרות שלא ממש יכולנו להנות מיופיה

  33. אכן היה כייף
    גדול אפילו.

  34. בסדר (-:
    אני מטבעי לא חסכנית ((-:

  35. כמה אני שמחה שיש מישהו
    שחושב כמוני (-:

  36. אני רואה שלא נמאס לכם
    ממני ומהולנד

  37. תודה (-:
    שמחה שאהבת

  38. אני בטוחה שצחקת ((-:
    למרות הקשר ההולנדי שלי

  39. אני שמחה (-:

  40. אגב….
    אני תוכה למען מי צולמו העלים הנהדרים…. :-))))

  41. גמני חושבת
    מז שאני כבר הייתי שם העבר

  42. אהם אהם 😛
    גמנחנו עשינו את המסלול ברגל….

  43. למען אוהבתי הסתו (((-:
    ותודה יקירה

  44. נו אז יאללה, ספרי e

  45. צילומים מרהיבים
    ואני צוחקת לעצמי פה בקול כשאני נזכרת שוב בתיאורים של סיוי (((:

  46. מה התעייפנו???
    רוצים עודדדדד

כתיבת תגובה

