השיבה מהולנד והאם יצליח הראש ההולנדי להכריע אותי??? חלק ב`

 

בוקר הטיסה הביתה.
 
אנחנו מתעוררים בשבע בבוקר כדי לצאת לשדה בשעה שמונה. הטיסה מיועדת לצאת ב – 11:30, צריך להגיע בזמן, שלוש עות בטרם…
 
אנחנו מגיעים בזמן המדויק ומתוודעים כי יש איחור של שעתיים בטיסה. לא שמישהו עידכן באופן מסודר, הידיעה מועברת מפה לאוזן. הציק אין ההולנדי מוכן, אבל הבודקים הביטחוניים הישאליים, אינם! למה שיגיעו בזמן אם הם יודעים שיש שעתיים איחור?! כל הנוסעים כבר כאן, התור של הבדיקה הביטחונית עומד ומחכה שעה שלימה עד שהבודקים מועילים בטובם להגיע.
 
מפה לשם, אני מגיעה לציק אין, מעמידה את המזוודות שלי על המשקל, אופס! המשקל כמעט קורס מהעומס. זה כשאת המזוודה הקטנה יעדתי לעליה איתי למטוס.
תוכנית לחוד ומציאות של דלפקנית הולנדית לחוד. לא יקום ולא יהיה. המזוודה הקטנה מצטרפת לכבודה כולה על המשקל הקוֹרֵס. עודף משקל עומד על פי שלושה מהמותר! אני צריכה לשלם סכום של שלוש ספרות, טבין ותקילין. היא מציעה לי להתעניין אם יהיה זול יותר במשלוח במטוס תובלה. המזוודות חוזרות איתי לעגלה ואנחנו בדרך לדוכן של חברת התובלה. להפתעתי המחיר לא מאוד שונה.
 
חוזרים לדלפק הציק אין. בדרך אני מעבירה ומרוקנת חלק מהמזוודות לתיק גב… (ישראלית או לא?!) יש עכשו איזה עשרה קילוגרם פחות. הדלפקנית ההולנדית מתחילה בהטפת מוסר, " תפסיקי לקנות כל כך הרבה, זה לא משתלם לך…" אני עונה לה שאני יודעת אבל "ישראלית אחת משוגעת" עם שלושה נכדים וארבעה ילדים זה הרבה קניות!
אני מודיעה לה שיש לי חמישים יורו איתי שתעגל את משקל היתר שלי לסכום הזה. כאן מתחילה הרצאה שניה. איך אני מעלה בדעתי שהיא יכולה לעשות דבר כזה. יש נוהלים (את זה כבר הזכרתי, לא?!) ואם היא לא תעמוד בזה ואחרים לא יעמדו בזה וכו` וכו` וכו` בקיצור, זיבולי שכל על יושר ויושרה. הרמתי ידיים והחלטתי לשלם את כל הסכום.
האופציה האחרת שעמדה לרשותי היתה לחלק את הדברים לנזקקי אמסטרדם, רעיון שלא נראה לי מוצלח במיוחד. "עניי עירך קודמים", לימדו אותי בילדותי, אך ילדי קודמים גם להם.
 
מי שקורא אותי יודע שאני לא עובדת עם אשראי. יש עלי רק מזומן, וכאמור 50 יורו אחרונים ששמרתי לשדה התעופה. 
מה עושים???
אני הולכת לדוכן התשלומים ומבקשת לשלם באשראי דרך הטלפון (של בנדודי) אבל הם לא מקבלים אשראי! אני מסבירה שיש לי רק חמישים יורו… דברו לעצים ולאבנים. מבחינתם שאשאר בהולנד! באין ברירה אני מזעיקה לסכיפהול את בנדודי, שהביא אותי לפה אך לפני שעה קלה.
 
ההולנדים מסתבר, לא מכירים את המושג "לעגל פינות", אצלם "הסרגל" ישר הרבה יותר מכל "סרגל ממוצע" שאני מכירה. בעוד הישראלים לא מכירים את המושג דיוק ומוסר כלפי קהל הטסים (ראו מקרה הבודקים הביטחוניים).
 
בנדודי מגיע ואנחנו מסדירים את התשלום. יש עוד למעלה משעתיים עד שאני צריכה להגיע לשער היציאה למטוס.
היום היה יום מוזהב של שמש מדהימה, יצאנו לכיוון יער אמסטרדם
(Amsterdamse bos) שם נמצא בית קפה להעביר את הזמן ביחד.
היער הומה הולנדים שיצאו אל השמש, ובית הקפה מלא משפחות. אני עם קפה הפוך ועוגת תפוחים הולנדית אחרונה. 

 

 
 
"שמש במרום זורחת" 
 
 
 
"אח איזה יום יפה "
 
אנחנו שבים לשדה בשעה 12:00, כדי להתבשר שהטיסה מתאחרת בעוד שעה. קיבלנו תלוש של 4.95 יורו כפיצוי על האיחור, כדי לקנות קפה וסנדוויץ… מה אגיד לכם? קפה וחטיף אי אפשר לקנות במחיר הזה!
 
את הזמן שנותר ביליתי בטיול ברחבי הטרמינל עד שהגיעה השעה היעודה לעבור את הבדיקה האישית טרם עליה למטוס.
 
על זה יסופר בפרק הבא.
 
 
 
הולנד הולנד, כה כואבת הפרידה! (את הכאב אני חשה במיוחד בכיס…)
 
 
*
הצילום העליון צולם ע"י עמרי
20 תגובות ל-“השיבה מהולנד והאם יצליח הראש ההולנדי להכריע אותי??? חלק ב`

  1. מי שאמר ש… ..
    שההרים גבוהים יותר בדרך חזרה – צדק 🙂

  2. מזל שלא היו
    מזוודות יותר גדולות…

  3. באמת מזל (-:
    אבל בחיי שנשבעתי שזו הפעם האחרונה שלי (-:

  4. אני אוהבת אותך איך שאת.. }{…….

  5. אין כמו בבית
    במיוחד המיטה שלי

  6. כן, אני נשארת אוהבת
    מי אמר שאהבה זה רק בטוב?

  7. את? היית פשוט מתה במקום!
    אלוהים

  8. חצי???
    רוקנתי להם את כל הסופרים המקומיים (-:

  9. כן, אני כאן
    ועוד איך!

  10. משקל עודף
    זה משפט חיי (-:

  11. פ נ ל ו פ ה

    ברוכה השווה

  12. תמונות מדהימות
    ואת בבית – נכון שניפלא לחזור 🙂

  13. ואת כל זה כתבה אחת
    שמאד אוהבת את הולנד. עכשיו תארי לך שסתם בנאדם היה חווה את התלאות האלה (מי אמר סיוי? חח) היה יוצא לו עשן מהאוזניים ((:

  14. את כל זה לא גילית לי
    התגלגלתי כאן מצחוק. היה ברור לי מראש שיהיה לך משקל יתר רק לא היה ברור לי כמה המצב חמור:-))))))) אח מותקמותק אני הייתי משתווצת שם אם היה קורה לי דבר כזה…

  15. הר הקסמים

    🙂
    רק פי שלושה?

  16. יפהההה כתבת !(e)
    לילה טוב

  17. תלאות החזרה הביתה:)
    כנראה שרצית משקל עודף שיטה את הכף לטובת הולנד:)

להשאיר תגובה

