זיריקזיי (Zierikzee) או אולי פיזה???

 
 

שער הכניסה הדרומי

 
ארבעה ימים ביליתי בזיילנד,  את מידלבורג אתם כבר מכירים, היום אני מצרפת אתכם איתי לסיור קצר ב – זיריקזיי עיירת דייגים קסומה מהמאה העשירית לספירה.
 
נכנסנו לעיר דרך שער הנמל הדרומי, שער שנבנה במאה ה – 14 לספירה.
 
 
   

  תעלה המובילה מהדרום אל תוך העיר

 
 
 

 מבט אל החלק הדרומי של הנמל

 

 

טיילנו ברחובות הצרים והציוריים, אני כהרגלי, דיברתי עברית מעורבת בהולנדית, כשלפתע שמענו גבר שואל בעברית "אתם מְאֲרץ?" הסתבר שהוא נשוי לבחורה ישראלית – תימניה, למד בארץ עברית באולפן בנס ציונה וחי כיום בזיריקזיי עם משפחתו.

דודתי מיד התעניינה אם אשתו יודעת להכין סחוג וכבר נקבע מפגש משפחתי אצל דודתי בביתה במידלבורג. 
מסתבר שגם בפינה שכוחת אל זו בהולנד, יש ישראלים.

 

 
 

רחוב "הולנדי"

 

כהרגלי בקודש, הגענו אל העיר ביום השוק המקומי.

 

 

 

השוק המקומי

 

שימו לב אל הבתים העתיקים ברחובה הראשי של העיר. חלקם נוטה קדימה וחלקם נוטה אחורה. היסודות בני מאות בשנים מאבדים לאיטם את היציבות, וכאן זה לא פיזה!

 

 
 

זהירות, הבתים נעים…

 

 תעלה המובילה אל הנמל

 כל פעם כשספינה מגיעה העירה, עוצרת התנועה, הגשר מתרומם וכולם ממתינים ל"הוד מעלתה" שתכנס. 

 הגשר ממתין פתוח לכניסת ספינה העירה

 

הנה היא הגברת, לה המתינו כולם כרבע שעה

תודה שסיירתם  FLASHESTUR

נתראה בסיור הבא.

 

* הצילום העליון מתוך אתר על אתרי תיירות בזיריקזיי

* * מבט פנורמי אל העיר  1

                                  2

* *  * אין ספק שאיכות הצילמים מראשית הטיול, הרבה פחות טובים מאלה שבהמשך (מתנצלת על האיכות).

20 תגובות ל-“זיריקזיי (Zierikzee) או אולי פיזה???

  1. קדחת צהובה

    השתכנעתי אני מוכנה להיות
    הישראלית השניה בזיריקזיי.

  2. הרשימות שלך מרתקות. איזה מראות
    קסומים.

  3. אני חושבת שלא ממש…
    בדיוק השבוע אמר לי בנדודי שרץ כל בוקר בתוך הנופים האלה

  4. כדאי…
    תעשו טיול בזיילנד

  5. בטח שאני יודעת…
    הרי פגשנו אותם בחיטהורן

  6. :-))
    נהדר חברה… לא מפספסת אף פינה.

  7. שמחתי להמשיך בטיולנו המשותף
    ושוב מאוד נהנתי 🙂

  8. קובי אייל

    תודה מיוחדת לך !
    סיור שכזה ממש שוה !

  9. מקסים
    הרחוב הציורי הזה נראה ממש לא אמיתי…. פשוט מדהים כשאני מנסה להשוות אותו למה שיש לנו פה בארץ…

  10. הדודה שלי מוכנה לקבל אותך
    תמיד (-:

  11. משתדלת…
    עכשו אני נחה לקראת השיבה הביתה (-:

  12. אחלה סמדרי (-:
    אני חושבת שהטיול הזה ימשיך גם כשאחזור לארץ (-:

  13. אני שמחה שנהנית (-:
    לילה טוב קובי

  14. תודה (-:
    אמיתי ועוד איך אמיתי!

  15. :-))) פלאשסטורס הרגת אותי
    מותק את בטוחה? את יודעת איזה קרציות הישראלים?

  16. יפההההה ומרגש (e)
    יאחל לך את כל הטוב שבעולם,

  17. גםשם עוד לא הייתי!
    אבל הילדים היו (עם בית הספר). אולי אסע בחופשת אוקטובר! עכשיו הבאת לי רעיון ((:

  18. תודה על
    הבאת המראות הקסומים הללו…

כתיבת תגובה

