רוטרדם – תעודת עניות

 
נסעתי לארכיון העירוני של רוטרדם לחפש מסמכי משפחה.
הארכיון נמצא בפאתי העיר ומצאתיו בקלות למרות שמעולם לא הייתי שם.
 
נכנסתי לאולם ענק עם מגירות וספרים ולא ידעתי היכן להתחיל ואיך מוצאים מחט בערימת שחת.
פניתי אל אחד מעובדי המקום וכהרף עין הגיעו אלי
כרטיס המשפחה ובו שמות כל בני המשפחה וכל הכתובות בה גרה המשפחה בעיר
כרטיס משפחה של הורי סבי ובני המשפחה
תעודת לידה של סבי
תעודת לידה של אב סבי
תעודת נישואים של הורי אבי סבי
תעודת נישואים של הורי סבו של סבי
 
הייתי די נפעמת, מצאתי שמות של אנשים באילן היוחסין שלי שלא ידעתי על קיומם.
 
 בהמשך גיליתי שניתן להגיע למסמכי משפחה דרך האינטרנט. הארכיון ברוטרדם הוא אחד המשוכללים ביותר ומסמכים  שונים מלפני שנת 1900 ניתן להוריד דרך האינטרנט. 
 
בדרך זו גיליתי, להפתעתי, שבמהלך המאה ה – 19, זוג שלא יכול היה לשלם לרשות אגרה בעבור נשואיו, היה זכאי להוציא תעודה שמצבו הכלכלי בכי רע, התעודה מעידה על עוניים של בני הזוג. תעודה כזו היתה תנאי לנישואין. כדי לקבל אותה, צריך היה להביא שני עדים,המכירים את הזוג, כדי שיעידו שהם עניים ואין באפשרותם לעמוד בהוצאות הכלכליות של הטקס.
 
לפניכם תעודת עניות של הורי סבו של סבי – Verklaring van Armoede
 
 
 תעודת עניות
 
להיות עני לא היה כבוד כל כך גדול ,כנראה משם מגיע המושג "תעודת עניות"
 
כעדות להיות הגבר יהודי, צריך היה להביא תעודת על ברית המילה שלו, גם אותה ניתן למצוא בין שאר המסמכים שהזוג היה צריך להביא בטרם נישואיו וכתנאי להם. התעודות האלה כולן, נותנות תמונה על חיי המשפחה, על המעגל החברתי שלהם, היא פותחת אשנב לחיים המשפחה במאות הקודמות. השמות קורמים עור וגידים.
 
אני רק בתחילתו של המחקר המשפחתי של משפחתו של אבי, אני סקרנית לדעת מה אמצא. עבודה רבה נכונה לי כשאחזור הביתה.
 
 
*
אני מכניסה עכשו את הרשומות שלא הצלחתי להכניס בראשית החופשה מפאת בעיות האינטרנט שהיו לי.
 
 
27 תגובות ל-“רוטרדם – תעודת עניות

  1. ד ו ר י ת ה

    אני בעצמי נפעמת
    על האוצרות שאת מוצאת שם בהולנד. מרגש!

  2. ספטמבר 1834 !!!!!
    יו… זה מדהים ההורים של סב סבך. זה בלתי נקלט ועם זאת, נפלא שאפשר היום "לגעת" בחייהם של אבות אבותייך.

  3. ניפלא לשקוע בהיסטוריה המשפחתית
    ולחשוף את השורשים

  4. פשוט מרתק…
    " מאין אתה בא ולאן אתה הולך"….

  5. פ נ ל ו פ ה

    למה נדמה לי שאם אטוס לרומניה
    לחפש עדויות לשורשים של בני משפחה שלי

  6. יפהההה ומקסים (e)
    למצוא דוח וסיפור חיי הדור הקודם והקודם ממנו,,,,,,,,,

  7. פשוט מדהים.
    אני נפעמת.

  8. נפלא לגלות ככה
    היסטוריה. מזכיר לי שאצלנו יש תעודת יושר:-)

  9. מעורר קינאה וגם…
    חוסר אונים.

  10. מתי את שבה?
    אני נוסעת בשישי בעוד 10 ימים.

  11. באמת מפתיע
    איך הם סרקו כל מסמך והכניסו לאינטרנט

  12. זה באמת רתק
    כל העניין הזה

  13. היי יקירתי
    כשאחזור נפגש ואראה לך את ש"דגתי"

  14. חחחח
    האמת?

  15. תעודת יושר חחחחח
    אין לי מושג מה קורה בארץ

  16. תשמעי…
    למיטב ידיעתי יש לכנסיות תיעוד ענק

  17. ביום ראשון הבא

  18. :-)) תכיני תוכנית ליוון
    ee

  19. תמר תמר המקורית

    איך כתבתי עוצרות ולא אוצרות אבויייי
    חושבת כל הגברים באים לקרוא על החלונות .

  20. טוב מותק…
    רק תני לי קודם לחזור הביתה בשלום (-:

  21. :-)))) אין ספק
    תחזרי ותתאוששי.

  22. אני מניחה שתהיה לי הרבה עבודה
    יש לי כל כך הרבה מסמכים לגלות

  23. זה באמת מרתק
    לוקח אותך למקומות אחרים

  24. אני באמת סקרנית לדעת
    אם המושג מגיע מהתעודות הללו

  25. שבת שלום דוריתה
    אני נדהמת מגודל האוצרות שיש שם

  26. תמר תמר המקורית

    מאוד מעניין.
    מתארת לעצמי ,שזאת התרגשות רבה,לפשפש במסמכי המשפחה ולדלות עוצרות.

כתיבת תגובה

