גנט

 
שבת בצהרי היום החלטתי לסוע לטייל בגנט, מרחק שעת נסיעה אחת ממידלבורג, עיר מגוריה של דודתי.
גשם מטורף יורד ואני משכנעת עצמי שבגנט בטח יבש, מה שהסתבר כנכון.
 
אני נוסעת לבדי, בדרכים שאני לא מכירה, חולפת בדרך מנהרה שעוברת תחת לים באורך 7 ק"מ. הדרך הראשית חסומה בגלל עבודות ואני נאלצת לסוע בכביש עוקף שנכנס לעירה שבה גרה דודתי בעבר ובה התאבדה לפני שנתיים וחצי… זה מסבך אותי ריגשית, מכפיל את זמן הנסיעה.
 
מגיעה לפרברי גנט, מסתבכת בכניסה ומגיעה לרציף התעשיה והזבל של גנט!
 
 
גרוטאה וערימת זבל במים
 
בפוקס אני מגיעה לתוך העיר, ואת עיני תופסים הצבעים המרהיבים של הבתים.
 
 
רחוב בגנט
 
עכשו אני צריכה להבין איפה אני נמצאת. כהרגלי בקודש, לא הכנתי שיעורי בית. אין לי מפה של העיר, אין לי מושג קלוש איפה אני. אני עוצרת את הרכב, חונה ומקווה שאני קרובה למרכז. הולכת להנפיק לי תו חניה לשעתיים בתקווה שאמצא את דרכי. ליתר ביטחון אני מצלמת את שלט הרחוב. מי יודע אם אדע לחזור לשם.
 
 
Damportstraat
 
אני מתחילה להלך בין רחובות ומגיעה אל הנהר המקיף את העיר העתיקה של גנט. המראה מרהיב!
 
 
 
 
בתים צבעוניים עתיקים משני צידי החְרָאסלֵיי
 
אני מממשיכה בדרכי ומגיעה למרכז העתיק של גנט. גם אם הייתי מתכננת את זה כך, לא הייתי מצליחה להגיע בכזה דיוק למקום הנכון.
 
 
"במיוחד" עבור קדחת, הגעתי ליום של השוק, אבל הגשם די הרחיק את האנשים, רק מעט ילדים הסתובבו על הקרוסלה בקצה השוק, בשעה שההורים ישבנו עם כוס קפה בבית הקפה ממול.
 
 
 
בית העירייה, ה-Stadhuis
 
את החזית הארוכה של בית העיריה הקימו  בשני שלבים. החלק המוקדם הוא הצעקני ומלא גומחות מקושטות, החלק השני (הרחוק יותר) תוכנן ונבנה בתקופה מאוחרת יותר ושונה במבנהו.
 
 
בתי הסוחרים העשירים של העיר במאה ה-18, המקושטים ומעוטרים בגמלונים
 
אני מטיילת בין הקתדרלות המרשימות ומתחילה לשים פני אל המכונית חזרה, מתוך חשש שלא אצליח למצוא אותה.
 
 
אחת הקתדרלות ומגדל הפעמונים שלידה
 
 
אני מגיעה למכונית שלי בשלום, וכמו יקית טובה שחוששת שמא תאחר
את זמן החניה, אני מקדימה…
 
 
 
והירוק, ירוק יותר בדרך חזרה
 
אין ספק שגנט יפה, אצטרך לשוב אליה לביקור יותר רציני ומתוכנן קצת יותר בקפידה!
 
 
עוד על גנט באתר המטייל
30 תגובות ל-“גנט

  1. בהחלט כיף לטייל,,,,תמונות יפות (e)
    בוקר טוב

  2. מקסים לך שם :-))
    העיר יפהפייה…

  3. אמנם אינני שם בגופי
    אך בנשמתי אני פרפרית גדולה…

  4. אני רואה שאת מאוד נהנית שם
    הצילומים מרהיבים וגם התאורים

  5. אחלה..
    הייתי, אהבתי, אבל מעדיפה ברוז`.משהו ביותר כפרי וגם הרחובות והתעלות הקטנות.. עושה לי את זה..

  6. עלווית מצויה

    נפלא.
    מדהימה ללא ספק, את.

  7. פ נ ל ו פ ה

    איזה עונג לטייל איתך
    ואיזה כיף שאת לא הולכת לשום איבוד

  8. הצבעוניות של הבתים
    מדהימה.

  9. ריש עלום השם

    הירוק ירוק יותר
    הצבעוניות והניקיון

  10. כן, היא הגיעה בשלום (-:
    אנחנו במלון באמסטרדם

  11. היא בהחלט שווה ביקור
    גם ברוז` בה הייתי בפעם הקודמת

  12. אין ספק שזה ניקוי ראש אמיתי
    עכשו כשאני עם סיוי

  13. אני שמחה שאת נהנית (-:

  14. מעניין שגם אני משום מה
    חשבתי על החתול ההוא הנופל (-:

  15. יופי אני שמחה
    במיטה? תצאו לבלות לפאבים…:)

  16. את ברוז` אני מכירה (:
    דברו איתי מחר.

  17. כיף לטייל איתך
    והספונטניות יפה לך

  18. תודה על הטיול איתך!!ממשיפה ססגוני,

  19. קדחת צהובה

    תודה שטיילת בשבילי
    ותודה ששיתפת ,זה ממש מרגש לחשוב עליכן שם נושמות אוויר אחר ומנקות את עצמכן.

  20. וואו איזו עיר יפה!
    עדיין לא הייתי שם. רשמתי לעצמי ((:

  21. לא היתי שם
    את יודעת?.. מקום יפה רשפים.

  22. זה מדהים
    תחושת הרוגע הזו

  23. את רואה
    למרות שלא היתה לי נווטת

  24. מסרתי לה (-:
    אני הולכת לאיבוד

  25. תרשמי לך
    בפעם הבאה איתך!

  26. גם אני…
    יפיפיה ברוז`

  27. תודה יקירתי
    נהנית כדבעי (-:

  28. האינטרנט המאפן
    לא מרשה לי להביא עוד תמונות

  29. אכן כך…
    אנחנו נהנות עד שאננחו מתמוטטות

  30. תודה לורי

להשאיר תגובה

