פטיט סירה – רשומה לאוהבי יין

 
השבת האחרונה היתה עמוסה, בבוקר נסעתי ליקב בשערי תקווה, יקב בוטיק קטן.

 

לפני שנה בדיוק, התחלתי בהכנת יין. השתתפתי בתהליך מתחילתו ועד סופו בשבת, ממש לקראת ראש השנה.

 

בעלי היקב סיפרו לנו  שהיין ביצע בשבועות האחרונים כמה קפיצות מדרגה גדולות, ולדעתם כל שלושת הזנים, קברנה, מרלו ופטיט-סירה, וכמובן כל בְּלֵנְד שלהם, ראויים לשתיה.

 

במהלך הסופשבוע הקודם בוצעה הצללה (בשיטה צרפתית מסורתית, באמצעות חלבון ביצה), והשבוע, בשבת, היין היה מוכן לביקבוק.

 

אני בחרתי להכין יין פטיט סירה, אותו אני אוהבת.

 
פטי(ט) סירה – זן ענבים אדום – petite syrah
 

קיימת מחלוקת ואי בהירות בקשר למוצאו של ענב זה. כיום מקובל להניח שמקורו הוא בהכלאות שביצע ד"ר דוריף, אגרונום ומגדל גפנים צרפתי, במאה ה- 19. דוריף הכליא סירה עם פרלוזן, ויצר זן עמיד בפני מחלות מסוימות, אך רגיש לתנאי האקלים שררו באזור הרון. כתוצאה מכך הוא התבסס בעיקר באזורים אחרים, במיוחד בארצות הברית.

 

לפטיט סירה אשכולות צפופים מאוד והוא רגיש לרקבון. בארצות חמות ויבשות, נקודה זאת אינה מהווה בעיה (היא כן מהווה בעיה בצרפת). תחת התנאים המתאימים, פטיט סירה נותן יינות עמוקי צבע, ארומתיים וחזקים, בעלי ניחוחות פלפליים. (מתוך האתר – בקבוק)

 

 

 

ענבי הפטיט סירה שלנו נבצרו באמצע חודש ספטמבר 2006 בכרם השוכן בשומרון. האדמה העשירה האדומה של האזור היוותה כר גידול אידיאלי לזן זה.

 

 

 

 

 פעם, בעבר היו דורכים יין בגת בעזרת הרגלים, היום אנחנו עושים את העבודה עם מכונה.

 

 

 

 

בסוף יום העבודה, חביות עם תירוש, כשלכל אחת מהן הוספנו שמרים טבעיים כדי לקבל תסיסה מבוקרת.

 

 

את שלב הסחיטה אני פיספסתי. היתה זו לי שנה קשה, כמו שרובכם יודעים. עם סיום התסיסה סוחטים את הענבים ומפרידים את הנוזל מהמוצקים. ומעבירים לחביות ומיכלים ליישון של כשנה ויותר. תלוי בסוג היין. 

 

הנה הגיעה השבת האחרונה וכולנו "הייננים" הוזמנו לביקבוק היין ופיקוקו.

 

 

 

 

 

בצל התאנה חיכה לנו שולחן עליו מכונת השאיבה, הביקבוק וההחתמה.

 

 

 

 

ביקבוק 

 

 

 

 

 

פיקוק

 

עכשו נותר רק לחתום את הבקבוקים והיין מוכן להשקה. כמו בכל מקום חלק עובדים וחלק נהנים מיין ללא הגבלה, ממטעמי המארחים ומהחברותא 

 

 

 

 

נהנים, שותים ומתפטפטים.

 

 

 

 

 

על יין בויקיפדיה

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%99%D7%9F

 

עוד על יינות, באתר בקבוק

 

http://www.bakbuk.co.il/htmlpage/index.asp

 

 

 

 

 

חביות העץ ביקב מילר המארח

 

תודה למשפחות מילר ואשכנזי

על ההזמנה והביצוע

 

לי לא נותר אלא, להכין לי מדבקות משלי ל – 24  בקבוקי יין "רשף" שלי

 

 

 

שנה טובה 

 

ולחיים

 

40 תגובות ל-“פטיט סירה – רשומה לאוהבי יין

  1. נקודה עם פסים

    לרוויה

  2. איזה יופי!
    לא ידעתי שממתינים שנה, חשבתי שסוחטים, מצננים וישר שותים :-))))

  3. ד ו ר י ת ה

    איזה יופי!גם אני רוצה((:
    החוויה נראית לי נפלאה.

  4. לחיים
    יפתי את נראת נפלא בתמונה.

  5. אם כבר אז יין אדום
    ואם כבר אז *רק* יים אדום 😉

  6. פששש…. כבוד !
    עשית את זה, אה?

  7. גם אני רוצה 🙂
    להכין יין נשמע כמו דבר מגניב.

  8. שנה טובה!
    מסע מרתק לתוך כוסית היין.. יפה! אהבתי!

  9. ולא לשכוח
    שחוץ מיין לא רע, החברה` של היקב עושים שם עבודה ברוכה על ידי זה שהם מעסיקים אנשים עם מגבלות.

  10. תודה (-:
    תקבלי ממני בקבוק e

  11. אצלי (-:
    מבטיחה לך טעימה e

  12. שנה טובה לך יקירי
    המון אושר

  13. לגמתי טעימה מהיין
    והוא התגלגל על לשוני

  14. ברור…
    קונים מהחנות

  15. תודה לורי (-:

  16. "נחיים" כמו שאומרים שני הנכדים שלי
    כל פעם שהם יושבים לשולחן ושותים (-:

  17. שנת שיכר (-:
    אם הם יעשו את זה שוב

  18. לחיים
    לעוד הרבה שנים יפות

  19. תודה BAV
    יין אדום זה טוב ללב (-:

  20. ממש כך (-:
    היו עיתים במשך השנה שחשבתי שאני פורשת…

  21. זה בהחלט מגניב
    יש יקבים קטנים פרטיים שמעבירים כזו מן סדנא

  22. תודה, גם לך חג שמח

  23. תודה ולחחי השנה הזו! (-:

  24. חחחחח
    אני אחלה גבר-ת

  25. תכין לך יין שירז… אני בטוחה שתהנה

  26. הם אנשים עם נשמה
    עוזרים לכל מי שזקוק

  27. אני כבר רושם ביומן (שאין לי)
    אבל אני אזכור את זה!

  28. מהיכן משיגים את הזן הגולמי?

  29. כשאני מבטיחה, אני מקיימת!
    התמונות הראשונות צולמו עם מצלמה דפוקה

  30. אין לי מושג
    כנס לאתר הבקבוק

  31. נראה אחלה
    רק חבל שבעמוד הראשי החליטו שאת גבר.

  32. אני חובב את הזן שירז

  33. מקסים
    שיהיה חג שמח

  34. לחיים:)

  35. יפההההה מאוד (e)
    (e) ש e נ e ה e – e ט e ו e ב e ה (e)

  36. ריש עלום השם

    לחיים
    אפשר להזמין בקבוק

  37. שנה טובה ומאושרת!

  38. נהדר!
    איפה אפשר לטעום?

  39. נהייתי שיכורה…..
    ולא מיין…. יען כי "שערי תקווה" היו נעולים בפניי 🙂

להשאיר תגובה

