הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים – רחובות

היה זה סופשבוע של סרטים.
שיש בערב ושבת בצהרים.
 
ראיתי ארבעה סרטים, שניים קצרים, שניים ארוכים.
הקצרים היו בעיני סרטים מעולים, הארוכים – פחות
 
בשישי בלילה ראינו שני סרטים (חברה ואני)
התחתונים שלי סרט צרפתי קצרצר.
"אחרי שלוש שנים ללא סקס, כאשר קלייר, בעיצומו של סטוץ, מנסה להתמסר לתשוקה ולהתמודד עם מבוכתה מאינטימיות, בתה מקדימה לשוב הביתה."
 
יצאתי מחויכת מהסרט, הוא עשה לי טוב. אישה בגילי, היא עדין יפה, עדין נחשקת עדין חושקת, למרות ההיסוס והחששות…
סרט קטנטן ומקסים.
 
שישי בלילה  גם הוא סרט צרפתי שמצולם בפריז בליל שישי בו פריז פקוקה בגלל שביתת תחבורה.
מפגש אקראי עם גבר עלום, מעביר עם הגיבורה לילה בודד ומיוחד שהיה בו המון עדינות ואנושיות.
הסרט היה לי איטי מידי. הוא בקושי התקדם… קצת הרדים, אך היו בו גם רגעים נפלאים.
את תשומת הלב שלי משכה הגיבורה, השחקנית הראשית. היה בה איזה יופי מיוחד, שברירי משהו בעיני. יופי של פעם, מתמונות הנשים של שנות הארבעים באירופה, טרום המלחמה ותוך כדי.
 
שבת בצהרים
אנחנו שוב בפתח האולם – לעוד זוג סרטים. הפעם שני סרטים אנגליים.
 
רגע סרט קצרצר ומרגש.
"אישה מבוגרת וערירית מתאבלת על אהובה שנפטר ונזכרת ברגעים האינטימיים שחוו יחד."
סרט בן עשר דקות אולי פחות, בו לא נשמעה ולו גם מילה אחת. אישה ערירית המתמודדת עם אבדן בן הזוג שלה. אמניחה שהיה זה האיש לשאיתו חיה את כל חייה. היא הצליחה להעביר לי את התחושה של האובדן הזה, של להשאר לבד, אחרי שכל חייך היית עם מישהו, וכמה זה קשה… ואלי באמת עדיף שבן הזוג ימות לפניך, כדי לא להתמודד עם החלל הנורא הזה.
פעם ראשונה קלטתי באמת את האובדן של בן זוג בסוף החיים… קלטתי את מה שאבי חש, כנראה, כשאימי נפטרה.
נגע בי הסרט הזה!
הוא מהלך איתי עדין.
 
מתחת לעור זה הסרט שממנו היו לי את הציפיות הגדולות ביותר. כמו שאנחנו יודעים, כגודל הציפיות…
אני עדין מסתובבת עם מחשבות על הסרט. האם נהנתי, אן שמא התפספס לי הסרט הזה.

"אמן של איריס ורוז לוקה בסרטן קטלני ומתה תוך זמן קצר. רוז, הבכורה, מתחילה לבנות משפחה משלה: היא נשואה ובהיריון ראשון. אך לאיריס החולמנית אין עוגן בחייה ומותה של אמה מוביל אותה למסע ממושך של הכאבה עצמית. היא מתנכרת לרוז ולחברותיה ועוזבת את בן זוגה. איריס שוקעת בסקס מזדמן, חסר שליטה ומסחרר, בעוד היא מחפשת באובססיביות אחר גבר מסתורי שפגשה לאחר מות אמה. קארין אדלר יצרה סרט מצמרר ומטריד על הקשר בין מיניות לאשמה ולשכחה עצמית, על המשמעות הלא נתפסת של אם בחייה של בתה, על יחסים מורכבים וטעונים בין אחיות ועל תשוקה, הזוחלת מתחת לעור ועומדת בתווך בין החיים למוות." (מתוך אתר הפסטיבל)

קשה לי להחליט אם המשבר שעוברת הגיבורה באמת, שייך לאובדן אִימה. אני לא ראיתי כל כך קשר בין מוֹת האם למה שהיא עוברת. הדבר היחיד שחיבר אותו אל האם, היציאה מהבית מידי יום עם הפאה של האם ובגדיה. האם היא מנסה להחיות את האם? האם היא רוצה להיות האמא שלה? האם ההתנהגות הפרובוקאטיבית שלה כשהיא לבושה כאימה היא איזו הענשה של האם? עוד לא החלטתי.

יש בו סצינות מאוד מיוחדות ולעיתים גם קשות מבחינתי… שריפת גופת האם לפרטיה(לי כמובן, זה הזכיר את אושוויץ), צנצנת האפר וגילגוליה, עד לזיבול הפרחים בגינת האחות באפר…סצינות הקשורות בטבעת של האם… הזכיר לי תמונות מהפרידה שלי מאימי. סצינות אהבה-שנאה-קנאה בין שתי האחיות.

גם הסרט הזה, היה לי לפרקים כל כך איטי, שבא לי קחת שלט ולהריץ אותו קדימה במהירות.

ברור לי שהסרט השאיר אותי עם הרבה מחשבות. יתכן שזו גדולתו של הסרט, לתת לצופה המון נקודות למחשבה שתמשכנה ללוות אותו כשהסרט נגמר.

הערב ינעל הפסטיבל ביריד נשים יוצרות והקרנת חוצות של "שלוש אימהות"
האירוע, שיתקיים בשכונת רחובות ההולנדית, יכלול הקרנה חגיגית של הסרט.

שנה טובה ומלאה בסרטים טובים

אתר הפסטיבל

 http://www.iwff.net/

24 תגובות ל-“הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים – רחובות

  1. הסרטים נשמעים מאוד מענינים
    פסטיבל סרטי נשים…האם הכונה שגם יוצרות הסרט (במאיות, תסריטאיות וכו הן נשים?

  2. קדחת צהובה

    וכרגיל תודה
    מה הייתי עושה בלעדיך/כן.

  3. מחייכת כשקוראת אותך
    יוצאת ונהנית :-))

  4. כל היוצרות הן נשים
    היו המון גברים בקהל (-:

  5. תודה ושנה טובה

  6. תודה (-:
    לרגע חשבתי שתגידי לי שגם את היית שם

  7. מקווה שבשנה הבאה
    תמצאי לך זמן גם לסרטים

  8. נסי לחפש אותו באינטרנט
    אולי אפשר להוריד אותו

  9. את הקצרים לא נראה לי
    אבל אם זה סרט באורך מלא אני בטוחה שאפשר 🙂

  10. אני משתדלת
    את יודעת

  11. (-:
    ועדת תרבות יוצאת לחופשה לארבעה שבועות

  12. עוד זמן למועד…
    יום ראשון הבא

  13. בסופו של דבר, זו בהחלט היתה חוויה
    מעניינת

  14. רחובות הולנדיים יש היום בכל ישוב בא
    אפילו פה אצלי בשכונה הרחוב הולנדי

  15. כן, יש שכונה כזו ברחובות (-:
    אני בטוחה שהיית נהנית

  16. איזה בילוי נהדר!
    מסקרן אותי "מתחת לעור" נראה אם הוא ניתן להשגה.

  17. פאקצה בטירוף

    יקרה
    איזה כייף לך

  18. ה ת ע ו ר ר ו ת

    שנה טובה ומבורכת !!

  19. בכל פעם …
    שאת מספרת לנו על החוויות שלך – אני כל כך שמחה בשבילך,

  20. הר הקסמים

    איזה כיף!
    גם אם לא היה מושלם, גם אם הסרטים לא מדהימים, בכל זאת חוויה מיוחדת:-)

  21. גם אני…
    רחובות הולנדים…:)

  22. רחובות ההולנדית?? ((:
    נשמע פסטיבל שהייתי שמחה לקחת בו חלק.

  23. שבוע טוב לך ונפלא מלא אור ואהבה(e)
    חג שמח ושנה טובה

  24. בהצלחה
    ספרי אם מצאת

כתיבת תגובה

