על שני סרטים שראיתי לאחרונה…

 
שבת בבוקר באחת עשרה, זמן נפלא לראות סרט. בקולנוע חן ברחובות, מקרינים סרטים ואני הופכת לאט לאט להיות מנויה של שבת.
 
לפני שבועיים הלכתי עם חברה לראות את הסרט  נודל – סרט ישראלי מענג בצורה בלתי רגילה.
 
הסרט מספר עלמירי, דיילת בת 37 ואלמנה פעמיים, הנתקעת עם בנה בן השש של העוזרת הסינית הלא -חוקית שלה ומגלה שהאמא גורשה בחזרה לסין. היא מבינה שניצבת בפניה ברירה אחת בלבד – להחזיר את הילד לזרועות אימו. הסרט הוא דרמה קומית ונוגעת-ללב המפגישה בין שתי דמויות אבודות, רחוקות כמזרח ממערב, העוזרות זו לזו לחזור לחיים.

 סרט אנושי קטן, חמים ורגיש. הרגישות הרבה ניבטת מכל פינה, ולמרות רגעי עצב רבים נשארתי עם תחושה מתוקה של אופטימיות ואושר. אוהבי הכלבים ימצאו בו קטעים נפלאים של חיבור בין הילד והכלב. חלקו של הסרט צולם בבייג`ין, חלקו פה בתל אביב הקטנה שלנו.

יופי של סרט ישראלי. השנים האחרונות רק עושות טוב לסרטים הישראליים. חדל סירטי הבורקס של פעם. סרטי איכות יוצאים תחת ידיהם של היוצרים הישראליים. ממולץ בחום.

עוד על הסרט – כתבה ב"הארץ" על איילת מנחמי הבימאית.

 
 
***
  
בבוקר שבת האחרונה, עלווית מצויה ואנוכי בילינו סרט "לפנות ערב"
 
 
סצינה על החוף
 
 
"לפנות ערב" הוא סרט על הסודות שאנו חולקים, הסיכונים שאנו לוקחים ועל ההחלטות שאנו מקבלים לאורך חיינו. זהו סרט על הרגעים הקטנים, אך הגורליים, אשר מגדירים בסופו של דבר את מי שאנחנו. אותם רגעים של קשר בין אמהות לבנות, בין משפחה לחברים ובינינו לאהבות של חיינו…
בימיה האחרונים, אן גרנט (ואנסה רדגרייב) מספרת לשתי בנותיה על סוף שבוע אחד ובלתי נשכח שהתרחש 50 שנה קודם לכן, בו היא פגשה את אהבת חייה. באותו סוף שבוע של תשוקה ואהבה עזה , למדה אן הצעירה (קלייר דיינס) שההחלטות שאנו מקבלים יכולות להוביל אותנו לרגעי אושר בלתי צפויים אך גם לעצב קשה מנשוא, ושבסופו של דבר הגורל השזור ביומיום, הוא זה שמעצב את סיפור חיינו…
שני צמדי שחקניות, אמהות ובנות בחייהן האמיתיים, מגלמים אם, בתה וחברתה הטובה, בשלבים שונים של החיים: ואנסה רדגרייב (אן) היא אמה של נטשה ריצ`רדסון גם במציאות, ואילו מיימי גומר (חברתה הטובה של אן הצעירה) היא בתה של מריל סטריפ (המגלמת את אותה דמות כאישה בוגרת).
אנסמבל השחקנים המרשים מפגיש את הדיוות הגדולות של מסך הקולנוע בדרמה חוצה-דורות וביחד הם יוצרים סרט נוגה, אמיתי ומרגש… (מתוך האתר OPINION)
 
אני לא בטוחה שכל אחד יאהב את הסרט הזה. אבל אני, רומנטיקנית חסרת תקנה, יצאתי ממנו עם עיניים דומעות…
בעיני הסרט היה עשוי היטב, המשחק איכותי, צילומי שקיעות מרהיבות, וליהוק שחקניות נפלא.
הסרט הוא מסיבה של אמהות ובנות, על המסך ומחוצה לו. הבחירות השגויות של אן, שהכריעו את חייהן של בנותיה וחוזרות על עצמן בדילמות שעמן הן מתמודדות בהווה, הן מרכיב חשוב בעלילה.
הדמיון של הבנות לאמותיהן בחיים מדהים. ריצ`רדסון נראית כרדגרייב הצעירה. ליילה הבוגרת אותה מגלמת מריל סטריפ, היא אמה של גאמר במציאות. הדמיון של גאמר לסטריפ מדהים ומהנה במיוחד.

מי שירצה ימצא כאן לא מעט עומק בסוגיות שמסתתרות בעלילה.
האם אנחנו נמצאים עם בני הזוג הנכונים? האם בחירות אחרות בחיים היו מובילות אותנו לחיים טובים יותר? יש כאן לא מעט בעיות פילוספיות, שמסתתרות בין קווי העלילה.

התשובות כידוע הן סוביקטביות לגמרי, ואולי המשפט החשוב ביותר בסרט בעיני, הוא ש"בחיים אין טעויות".
כל בחירה שלנו כאנשים בוגרים היא נכונה לזמן בו נעשתה, ואין טעם להתחרט, לחשוב מה היה אם, או להצטער על שהיה.

האם אתם מסכימים למסר הזה או לא, ומה אתם עושים איתו, זו כבר שאלה אחרת.

 
 
ונסה רדגרייב ומריל סטריפ
במפגש על סף המוות בין שתי חברות הילדות, אן וליילה. כל העוצמה של השנים הארוכות שחלפו, האכזבות, הכישלונות והסודות מקבלת לפתע תמונה מוחשית ונוגעת ללב, של שתי נשים קשישות, שמגולמות על ידי שתי כוכבות בעלות עבר מפואר, שמתחבקות ומנחמות זו את זו.
 
 
אני כאמור נהניתי מאוד. מה גם שמצאתי בסרט כל מיני סיטואציות מקבילות לחיי. כשיצאתי שאלתי את עצמי, האם גם אני על ערש ח
יי אקרא שוב ושוב לאיש שאהבתי?!
 
22 תגובות ל-“על שני סרטים שראיתי לאחרונה…

  1. איזה כיף לך
    שנים שלא ראיתי סרט למבוגרים, אני תקועה בסרטי ילדים 🙂

  2. תודה רשפים
    עבור המלצות ועבור הדאגה.

  3. בשמחה (-:
    אכן ההחלטות שלנו הן שלנו

  4. כבר כתבתי במקום אחר
    אני באטרף כלשהו ((-:

  5. שאקח אותך לסרט ביום חמישי???
    ((-:

  6. כן, אני חושבת שתהני (-:

  7. ה ת ע ו ר ר ו ת

    יפה יפה e
    טוב אני רחובותית וקראתי ישר קולנוע חן הכל צף לי

  8. אני מאוד אוהבת את רחובות
    ואת סירטי שבת בבוקר

  9. ואנסה רדגרייב היא שחקנית מעולה
    ואני באתי להנות מהסרט

  10. לא…
    אבל אני גרה בסביבה

  11. סרט בשבת בבוקר
    זה מתכון נפלא לשבוע טוב

  12. השני…
    אומרים עליו שהוא סרט בנות (-:

  13. הגר… לכי לראות סרט
    את תהני אני בטוחה

  14. מקווה שצאהבי
    לא כל אחד מתחבר לסרט הזה

  15. איש מול יםן

    באתי במשמרת השלישית
    כל כך אני שמח שאת לקוחת את האישה שאת לבלויים.

  16. מקסים. עשית לי חשק לראות .

  17. ה ת ע ו ר ר ו ת

    רגע רגע אני רוצה להבין
    את רחובותית ?

  18. הר הקסמים

    את שניהם
    אני רוצה לראות.

  19. הראשון בהחלט היה
    ברשימת הצפייה שלי ועכשיו גם השני.

  20. אני האחרת שלך

    בנודל כבר הייתי ונהנתי
    ולפנות ערב בדיוק התכוונו ללכת בשישי.

  21. ג`וד – את מעשירה אותי בזמן האחרון
    בטוחה שאראה בקרוב את שני הסרטים, עליהם המלצת !!

  22. הבחירה שלנו
    היא רק שלנו,

להשאיר תגובה

