עמוקה, צפת והכלי זמרים -רשומה בהמשכים / חלק א`

טיול לצפת וסביבותיה תמיד קורץ לי, הפעם הצטרפתי אל חברה לטיול מאורגן שכלל גם את עמוקה וקברו של יוחנן בן עוזיאל.
 
מעולם לא הייתי שם.
קיברי צדיקים זה לא ממש ה – CUP OF TEA שלי.
מה אומר?
הסיור הזה היה קצת הזוי. היתה זו יותר תצפית על תופעה אנתרופולגית – סוציולוגית, מבחינתי.
 
מי הוא אותו יוחנן בן עוזיאל?
 
עוזיאל, תנא שחי כמה עשרות שנים לפני חורבן בית שני, היה גדול התלמידים של הלל הזקן. הוא תרגם את התורה והנביאים לארמית, השפה שהייתה שגורה בפי העם בזמנו, בתרגום המוכר כ"תרגום יונתן".
 
על בן עוזיאל עצמו לא ידוע הרבה – יש הטוענים שהיה רווק, יש הטוענים שהיה נשוי, אבל חשוך ילדים. אולי זו הסיבה. אבל בכל ימות השנה פוקדים את המקום היפה הזה רווקות, אמהות של רווקות, רווקים ועקרות. גם יהודים מחו"ל באים במיוחד לקברו כדי לבקש חתן/כלה הגון/ה.
 

אני ממש לא מבינה את זה. אם היה "רב אב", אדם פורה ובעל ילדים הייתי מבינה שיבואו אליו לבקש ברכת פוריות. אבל אדם ערירי  – עקר… ממנו מבקשים ברכה לפוריות?!

 

נשים נוגעות "בקודש"

קשה היה לי עם "סחר מכר" שבמקום. היה זה ראש חודש אלול- חודש הסליחות, יום טוב לברכות מסתבר. אבל זה שמוכרים לך את הברכה תמורת כסף וברמקול… זה היה לי קשה להבנה.

ישנה אמונה שאומרת שמי שקושר בד לעץ מבקש בקשה אומר ברכה, היא תתמלא במהרה בימינו אמן.

 
"עץ הסמרטוטים"
 
 
 
סמרטוט ורוד יפיפה
 
 
אין ספק שכל מי שמגיע לשם, עובר איזו מטמורפוזה מיידית. כמו שיצאתי מהמבנה עברה עלי "התגלות" מדהימה בה ראיתי, לא יאומן, "אש ותמרות עשן" למזלי בלי דם.
 
 
 
 
זו סביבה מדהימה ביופיה. רכס מלא עצי זית יפיפיים. נוף עוצר נשימה. גם בנסיעה אליו, עם כביש מתפתל וצר וכשמגיע רכב ממול הנשימה נעצרת – פשוטו כמשמעו!
 
 
 
עצי הזית היפיפיים
 
ולסיום, כדי שלא תגידו שלא דאגתי לכן, אחיותי בנות הבלוגים הצדיקות. הנה לכן מספר טלפון בו תוכלו לקבל שידוך וברכה, כמצווה לשם שמים ובעזרת השם יתברך!
 
 
 
 
בהצלחה!
 
 
 
כתבה בוינט על עמוקה
 
 
 
 
*
הזוהמה והלכלוך במקום, הדהימו והעציבו אותי…
 
 
32 תגובות ל-“עמוקה, צפת והכלי זמרים -רשומה בהמשכים / חלק א`

  1. כמה מזדהה איתך…
    לא מתחברת בכלל לקברי הצדיקים…

  2. אני האחרת שלך

    פעם
    נסעתי עם חברה (בעצם פעמיים) שביקשה שידוך.

  3. לצפת שמורה פינה…
    חמה בלב שלי מסיבות רבות

  4. חח רשף הרסת אותי
    מסדרת לנו שידוכים…

  5. העץ….
    הזה כבר קורס מרב הסרטים

  6. תופעה שקיימת בהרבה עמים
    והרבה דתות. גם אני לא מתחברת לזה.

  7. פניניאור

    ואני……מ`זה מתחברת…
    חחח….ישר לסרט….

  8. ה ת ע ו ר ר ו ת

    יוחנן בחר להיות רווק
    מהמקום שבו הוא אמר שהתורה היא האישה היחידה שלו ומרוב נאמנות לתורה הוא נחשב לאחד שבאות אליו כדי לבקש.

  9. איש מול ים תוהה

    האם גם אבא הרים רגלייםן גבוה?
    כמעט כמו תמיד הכי יפים בבלוגים שלך – בצד ההגיגים – הם הצילומים שלך.

  10. קדחת צהובה

    עזבתי אותך לרגע ואת כבר
    מפלרטטת עם צדיקים.

  11. אני לא מאמינה
    כתבתי כזו תגובה מושקעת והיא נעלמה….

  12. האמת היא
    שאני לא מזדהה ולא מבינה את הנהירה לקברי צדיקים…..

  13. ריש עלום השם

    יש לנו אבנים וצדיקים בירושלים…
    העיקר שנהנית מהמראות ומהמקומות

  14. נהנית? לא היה ברור לי…באמת מוזר
    מצד שני כמה תמימות וכמה צורך להאמין ולהאחז במשהו כשאת עקרה או כשאת זקוקה לעזרה

  15. בהחלט נהניתי
    למרות שלא יכולתי לתהות על מה שקורה שם, תרתי

  16. האויר שם באזור בכלל טוב (-:
    אכן, לא היה לי מה לחפש שם

  17. העיקר שאת מצאת
    ולא צריך בשביל זה צדיקים

  18. אם חויכת אני מבסוטה (-:
    זו היתה כוונתי

  19. אם לא אני, מי?
    אני צריכה על המצפון שלי את "הסינגליות" של בנות הבלוגיה, אני?!

  20. שלך הסמרטוט הורוד???
    הוא היה הכי יפה שם,

  21. מעניין….בדיוק רציתי לכתוב לג`וד
    שגם את כתבת על עמוקה בבלוג ההוא…הזכור לטוב

  22. ממש כמוני… חחחחח
    אני שמחה שיכולת להנות מהרשומה

  23. מסתבר…
    שבוע טוב ג`ול

  24. למדתי באונ` על התקופה הזו
    על יבנה וחכמיה ומעולם זה לא הוזכר

  25. מה אגיד לך?
    לדעתי

  26. גם אני התרשמתי כשהייתי בצפת
    כל כך עצוב ההזנחה. זו אחת הערים המדהימות שלנו ופשוט מגעיל לטייל שם מרוב טינופת ו… לא נמצא תקציב … וכך התיירות שם פשוט מצתמצמת גם תיירות הפנים וגם תיירות החוץ – כל כך חבל.

  27. (-:
    את רואה כמה מסוכן שאת מבלה?!

  28. את רואה שלא צריך להאמין
    כדי לזכות בהתגלות ((-:

  29. עבודת אלילים
    ככה אני רואה את זה.

  30. אתה מאמין שמישהי מצאה חתן
    בגלל שהיתה שם?

  31. אני האחרת שלך

    🙂

להשאיר תגובה

