נוסטלגיה מוסיקאלית

  

שבת שעת צהרים, קטורה. הטלויזיה מכוונת לערוץ 2, תוכנית על הלהקות הצבאיות של פעם… להקת הנח"ל.

 

התוכנית הניבה פרצי נוסטלגיה עלומים מימי שחר נעורי כמו גייזר, כל פעם פֶּרֶץ נוסטלגיה אחר.

תמונות ילדות ונערות שבו אלי כשהן תופסות את כל גודל מסך חיי, הרבה זמן לפני שמסך הטלויזיה פרץ אל חיינו

  

התרנגולים –

להורי היו חברים ברחוב לוריא בלב תל אביב, קרוב לכיכר דיזנגוף. הלב של הלב!  תחילת שנות ה – 60, ילדה מעיירה דרומית מגיעה לעיר הגדולה. לא רחוק מהבית שכן "תאטרון האוהל" האגדי. במרתף של התאטרון היו נערכים החזרות של "להקת התרנגולים" היינו מתיישבים על הרצפה ומציצים מפתחי האיוורור של המרתף אל החזרות… שעות ישבנו שם, שזפנו את עיננו בליאור ייני, דבורה דותן, עליזה רוזן, ישראל פוליקוב, גברי, שייקה לוי (הגששים לפני היותם גששים) ואחרים, ועל כולם ניצחה ביד רמה נעמי פולני – האישה והאגדה. שעות ישבנו וצפינו בהם… איש לא הפריע לנו, אנחנו לא הפרענו להם. עדין מתנגנים בראשי הקולות והמנגינות מאז. חויה נהדרת שמלווה אותי עד היום.

 

 

img400/4742/724540971cq0.jpg

 

 

הנה קישור מדליק שמביא לקט מרוב שירי התרנגולים. שווה.

 

***

 

שנת 67, טרם מלחמה. להקת הנח"ל האגדית מופיעה באמפי המקומי הגדוש עד גדותיו בתוכניתה "הנחלאים באים, הנחלאים" כל הישוב שם, אף אחד לא נשאר בבית.

הרכב הלהקה כלל את שולה חן, אבי קורן, מוטי פליישר, ששי קשת, אביבה בנו, מנחם זילברמן, חנן יובל ושלום חנוך. להיטי התכנית היו "גשם בוא", "וולס להגנת הצומח", `אילו ציפורים, "ישנן בנות", "הללויה" ו"הייתי נער" שהפך להמנון התקופה שאחרי ששת הימים. שיר "הרכלניות", "הוא לא כל כך חכם", "סרנדה לעדה", "גוונים", "אחד חולמני" ועוד שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל.

 

זה היה מופע בלתי נשכח, לעולם לא אשכח את הביצוע של השיר "שנינו יחד תחת מטריה אחת" שיר שנשאר חרוט בי והפך עבורי את שולה חן לאלילה בלתי נשכחת. אני זוכרת שלא נתנו להם לרדת מהבמה. אנחנו הילדים, בני הטיפש עשרה, הצצנו מאחורי הקלעים באלילים של אז… ששי קשת, שולה חן ושות` ביקשנו חתימות.

 

 

 img444/8679/34714072005402761pu7.jpg

 

הלהקה בהופעה בפני חיילים בשיר "אילו ציפורים"

ששי קשת על הסולם

 

***

  

שנת 71 דצמבר, סיום טירונות מחנה  80, להקת הנח"ל מופע בכורה נסיוני לתוכניתה החדשה "הפלמחניק". להקת הנח"ל באותם שנים היא קונצנזוס. להקה שבה משתתפים מיטב הזמרים הצעירים של התקופה שכולם כמעט הפכו אחר כך לסולנים מצליחים, זמרים ומלחינים. גידי גוב, אפרים שמיר, דני סנדרסון, מאיר פניגשטיין,  אלון אולארצ`יק (להקת פוגי, ברבות הימים), ירדנה ארזי, רותי הולצמן, (שוקולד מנטה מסטיק) ענת גוב ועוד. זו היתה לי תוכנית בלתי נשכחת. היא היתה אחרת, שונה.

התוכנית נחלקה בין החלק הרציני, שהוקדש לפלמ"ח, וכלל את "בלדה ליצחק שדה", "הרעות" ו"נאום תשובה לרב חובל איטלקי", לבין החלק הקליל שהתבסס על אגדות ילדים, וכלל את הלהיט "אין זו אגדה". היתה זו תקופת הזוהר של להקת הנח"ל.

האמפי של מחנה שמונים כמעט התפרק מהתשואות. אם היה שם גג, הוא היה עף. היה זה מופע בלתי נשכח. היה זה פיצוי נפלא לטירונות מתישה בת חודשיים ימים ואני, עוד נאלצתי ללכת אחריה לקורס מ"כיות…

 

להקת הנח"ל בתוכניתה "פלמחניק"

 

  

 

 

"אח פגישה, אח פגישה שכזאת" שבת האחרונה, הפגישה אותי עם להקות שהיו חלק מהילדות וההתבגרות שלי. תענוג צרוף.

 

ועכשו, מי שעדין לא יודע את גילי, לא יתקשה לחשב אותו  

 

 

*

לאיש מול יום שתיקן לי את הטעות 

20 תגובות ל-“נוסטלגיה מוסיקאלית

  1. להעלות נוסטלגיה
    במנגינת צלילים

  2. איזו נוסטלגיה
    התרנגולים כפרה אני לא נולדתי עוד…e

  3. לא הקשנו ביחד…:)
    מקסים יקרתי.. אוחד נוסטלגיה..

  4. נהניתי מהרשומה –
    שירים שלא נס ליחם,

  5. פניניאור

    ימיי הזוהר היפים….
    שם עוד היה התום וחדוות אוהבים…

  6. את התרנגולים הייתי שומעת בביתה של
    חברתי … כי אביה היה משוגע עליהם.

  7. אין ספק שזו היתה התקופה הכי יפה,ועם
    הנסטלגיה הזו

  8. העלית נשכחות…שייקה אופיר ורעיו.

  9. ריש עלום השם

    שלום פלשי…
    אז גם את סובלת מהמחלה הזו

  10. אכן כך…
    עשתה לי כייף הרשומה הזאת

  11. חחחחח
    אמרתי לך שאני כבר בת אלף (-:

  12. כנראה שהפעם לא… (-:
    כשלא הייתי באילת

  13. זכרונות נעימים (-:
    מסתבר שירידה דרומה מביאה זכרונות מזכרונות שונים

  14. אין ספק שהיו אלה ימים אחרים
    היה בהם משהו

  15. ידעתי שאת תבואי בעקבות המוסיקה (-:
    אכן, אלה שירים שלעולם לא ינוס ליחם

  16. צריך לדעת לקחת מהנוסטלגיה
    את הדברים היפים שבה

  17. מקווה שמחר בצהרים יהיה לזה המשך
    אתיישב ליד הטלויזיה בצפיה (-:

  18. זה נראה לי…
    כמו תסמין של גילנו המתקדם

  19. ריש עלום השם

    חשבתי על תגובה מקורית…
    והנה…

  20. וטוב… טוב, טוב לי על הלב!!! (-:

כתיבת תגובה

