שבועות בפתח – רשומה לא מומלצת לכל עושי הדיאטות למינהן

 
בשבוע שעבר סיים "הבן יקיר לי" את האימון המתקדם והפך לחייל מן השורה. כל תפילותי שהאימון הזה לא יסתיים כשלו, והשבוע הוא הצטרף לחברים באחד ממוצבי צה"ל אי שם.  מהשבוע שעבר מפלס החרדה שלי עלה פלאים ואני מקווה לעבור את השנתיים פלוס הצפויות לי בשלום. אם לפעמים תרגישו אי אילו ויברציות בלתי נשלטות מכיוון הבלוג, תדעו שסולם החרדה שלי עלה ל- 10 בסולם ריכטר.
 
בשבת קיבלתי ממנו SMS, שפת התקשורת של בני הדור הצעיר.
"תכיני אוכל נורמלי לחג השבועות"
כשאלתי למה הוא מתכוון, ענה לי " תפוחי אדמה ובטטות בשמנת, לזניה עם זיתים ולא עם פטריות, ועוגת מוס שוקולד לבן עם תות שדה"
בתור ילד המכור לעוף ותפוחי אדמה הופתעתי לטובה
 
מחר יהיו כאן כל ילדי ונכדי – עשרה איש, לא נורא לארוחת חג. אבל המקרר שלי נראה מלפני רבע שעה, שבו הגיע המשלוח מהסופר, כמו מקרר המוכן למלחמת 30 השנים…
הוא מלא עד גדותיו בשמנות מתוקות וחמוצות, גבינות דלות שומן ועתירות שומן… גבינות עיזים, פטה כבשים, שוקולדים, מעדנים, ירקות, פירות ועוד ועוד ועוד…
 
 
השנה החלטתי ללכת על דברים חדשים, ולא על תפריט הקבוע שלי בחג השבועות ולצמצם… לא להתפרע יותר מיד, כי אני תמיד נשארת עם טונה של אוכל, למרות שהילדים לוקחים מעשר.
 
אז מה בתפריט?
 
לזניה גבינות, עם זיתים לבקשת זיו
פשיטדת ירקות של פסקל פרץ
תפוחי אדמה ובטטות בשמנת
סלט כרוב סיני
סלט חסות עם גבינות
 
קינוח גבינה מהירה שמצאתי בפסטו
 
עוגת מוס שוקולד לבן עם תותים
עוגת גבינה אוסטרית שהופיע בשבוע שעבר בידיעות
 
על מרק החלטתי לותר הפעם
 
בלי מרשם עוגת המוס האהובה על זיו אי אפשר.
זו עוגה ללא סוכר
 
 
img440/7707/ma3811uga1bk5.jpg
 
 
הכי נוח להשתמש בתבנית קפיצית, זה מונע נזילות ונפתח בקלות.
 
החומרים:
 
3 קופ` שמנת מתוקה (אני משתמשת ברגילה, לא בעמידה)
3 חבילות שוקולד לבן (של 100גר`)
ו חב` עוגיות אוסם בטעם חמאה
ו שקית (14גר`) ג`לטין
חצי קילו תותים
כוס חלב ומעט ליקר אהוב עליכם
כוס חלב
 
אופן ההכנה:
 
לטבול את העוגיות בחלב עם הליקר ולפזר בתבנית בשתי שכבות (למהדרין, לטחון את העוגיות ולערבב עם 100 גר` חמאה ולשטח בתבנית)
 
לשבור את השוקולד הלבן לקוביות, לתוך כלי עמיד במיקרו, להוסיף כוס חלב ולהמיס במיקרו (אצלי דקה וחצי מספיקה)
 
להמיס את הג`לטין לפי ההוראות המדויקות שעל הקופסא ולהוסיף לשוקולד המומס.
 
להקציף את שלושת  קופ` השמנת המתוקה לקצף יציב.
לערבב יחד עם עיסת השוקולד ולשפוך לתבנית על העוגיות
 
להכניס למקרר לפחות לארבע שעות, עדיף ללילה.
 
את התותים, מרסקים בבלנדר לרסק סמיך
ושופכים לכל אחד על פרוסת העוגה שלו. אפשר כמובן גם להגיש בכלי במרכז השולחן ושכל אחד יקח לעצמו כַּאֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ
 
 
תהנו מחג השבועות ומעדניו, ולא לחשוב על הדיאטה עד אחרי החג.
 
חג שמח
 
26 תגובות ל-“שבועות בפתח – רשומה לא מומלצת לכל עושי הדיאטות למינהן

  1. הר הקסמים

    אויש נראה כלכך טעים
    בא לי גם…

  2. נקודה עם פסים

    חג שמח וטעים

  3. ד ו ר י ת ה

    איזה יופי!
    ריגשת אותי עם החייל שלך, עשית אותי מחוייכת. אצלי זה הולך לקרות בשנה הבאה וכבר מעכשיו עשית לי עור ברווז ((:.

  4. פ נ ל ו פ ה

    מומלץ מראש להשתמש בתפ"א
    מבושלים או מבושלים חלקית

  5. חחחח, נסיעה טובה (-:

  6. איש מול ים טובע ביגו

    בטח בטח רק להר הקסמים
    בטח בטח רק להר הקרסמים את מתחנפת

  7. תודה… (-:
    שבועות זה לא זמן החסות

  8. החייל שלי חזר (-:
    הוא בבית, אחרי שאתמול החסרתי פעימה כשאמר שכנראה בסוף לא יגיע הביתה

  9. חחחח, מתכון מחרמן
    רק את יכולה לקרוא כל למתכון

  10. זה הכי קל בעולם…
    לפרוס תפוחי אדמה ובטטות לפרוסות בעובי סנטימטר

  11. שונאת תבניות אלומיניום
    כשאני מתארחת תמיד באלומיניום

  12. שמחה לשמוע שכולם נהנו
    ושאת זכית לשבחים

  13. קח גלגל הצלה…
    למה את בא תמיד מאוחר?

  14. נו באמת…
    מי נשקל לפני החג?!

  15. חג שמח אודו
    גם לך ולבני ביתך

  16. חג שמח קוסמת (-:
    תכף אני הולכת להתחיל עם העוגות

  17. חג שמח גם לכם e

  18. באתי להגיד לך
    שהכנתי לחג את עוגת המוס שלך,

  19. תמר תמר המקורית

    וזה נקרא אצלך צמצום בתפריט.
    רוצה את המתכון של תפו"א ובטטות בשמנת . כולנו נשמח בו . בבקשה .

  20. פ נ ל ו פ ה

    איזה מתכון מחרמן, דורש סיפוח
    חיבוק וחג שמח לך ולחיל שלך

  21. איש מול ים

    באווירת הנכאים
    באוורית הנכאים שמשליטות כאן עדת נשים הבאות להעכיר עלינו את תענוג ה אכילה, טוב לפגוש כאן אישה אחת ממש בריאה ברוחה הביאה לחטמנו ובלי ספק יבוא גם למטבחנו את המעדנים החביבים האלה כפי שתוארו ממש בצורה ארוטית ומעל לכל ועוגת מס התות ממש מעל לכל.

  22. מעולה!!!
    בדיוק הקינוח שחיפשתי!!

  23. יאממממממ
    מצאתי פתרון לעניין התיאבון. נוסעת למדבר מחר על הבוקר.

  24. רשף…….(:
    חג שמח

  25. יאמיייי אוי הרסת אותי
    עכשיו אני אמורה ללכת לדיאטנית הקלינית להישקל לפני החג. הבטן שלי כל כך מקרקרת שלא בטוח שהיא לא תשמע אותה למרחקים. העוגה הזאת זה חלום ורוד של אנשים כמוני.

להשאיר תגובה

