לאישה שאיתו

 

את שאיתו ביום יום, בשגרה

את שחושבת שאת האישה הכי נפלאה.

את שדואגת לכל מחסורו ,

מביאה לו תרופות בעת הצורך,

הולכת להתייעץ עם מומחים,

מארגנת כל שבוע כרטיסים לקולנוע, לתאטרון, לקונצרטים,

דואגת שיבואו כל שבת חברים.

את לא שואלת עצמך למה את עושה את כל זה?

למה אתם חייבים שכל רגע ביממה, בשבוע, בחודש

יהיה מלא בפעילות?

למה קשה לך להיות איתו לבד, אחד על אחד.

 

אתם משפחה לתפארת, שתי בנות וכלב

איפה החום, החיבוק, הביחד?

איפה היית כשהוא שכב ימים על ימים במיטת חוליו?

בעבודה, בהשתלמות

איפה היית כשהוא אושפז בבית חולים?

בחו"ל בטיול של כייף

 

את בטוחה שאתם משפחה / זוג למופת

אם כך הדבר

למה הוא בא אלי כל שבוע?

למה שיחות הטלפון האינסופיות שלנו?

יום יום, בחוֹל ובחג, כשאתם בבית או בחופש, כשאתם בארץ או בחו"ל

למה אני הייתי הראשונה ששמעתי ממנו  על המחלה הנוראה

למה לקח לו ימים להיות מסוגל לספר לך על הכאב הנורא של הידיעה, על הפחד, על החשש

למה הייתי צריכה להתגנב אליו לטיפול נמרץ כי איש לא הגיע לבקר אותו בהיותו היה חסר הכרה

מה חשבת לעצמך?!

גם אדם חסר הכרה זקוק לחום ודאגה.

 

ואני, כל כך הייתי איתך בדאגה שלי אליו, ולהפתעתי דאגתי גם לך

התפללתי לשלומו, הייתי מוכנה להחזיר לך אותו רק שיבריא,

הרגשתי חוסר אונים משווע

עד שנודע לי שאת ממשיכה את חייך כרגיל,

והוא, שוכב שם  לבד

 

 כשזה נודע לי

הבנתי, בדיוק, למה הוא איתי.

 

כשראיתי שאת עושה כל מאמץ לשלוח אותו למוסד שיקומי,

במקום לקחת אותו הביתה

הבנתי למה הוא איתי.

 

כשראיתי שאת לא מוצאת לך זמן לבקר אותו

מעבר לזמן שהקצבת עצמך

הבנתי למה הוא איתי

 

כשראיתי שאת טסה לחו"ל ומשאירה אותו בבית חולה,

וכשהוא מתאשפז,

את ממשיכה את טיולך בחו"ל

הבנתי למה הוא איתי.

 

כשהבנתי זאת, ידעתי שאני אותו לא משיבה אליך

אני אותו לא משחררת

אני איתו נשארת.

 

אז המשיכי להיות האישה הכל יכולה,

ואני אמשיך להיות לו הקן החם

שבו הוא מבלה שעות של קסם.

 

 

ספטמבר 2002

2 תגובות ל-“לאישה שאיתו

  1. קראתי את הקטע בהתרגשות
    ראיתי בו את עצמי. אדם קרוב אצל עצמו. הרשי לי לשתף. אני עומד בתקופה הקרובה להפרד מאשתי. מעבר לכל הסיבות האחרות לפרידה יש סיבה אחת מכרעת. איני רוצה להיות איתה כשחס וחלילה אחלה. בגילי, 57, כשהגיל מתקדם זהדבר שחושבים עליו. לא הייתי רוצה להיות על יד אשה שאינה אוהבת כשאחלה, כשאזדקן. לא רוצה להיות תלוי בה לא רוצה להזדקק לה, גם אם לא תהיה לי בת זוג מוטב להיות לבד.

  2. יהודית
    האיש שאת אוהבת חלה?

להשאיר תגובה

