לגדול בבית של ניצולי שואה

 
לגדול בבית של ניצולי שואה
זה לגדול עם כאב בסיסי
ששום חג או חגיגה
לא מסוגלים להשכיח.

לגדול בבית של ניצולי שואה
זה לגדול עם שתיקה,
עם אין, עם אסור לשאול
עם רק לא להכאיב.

לגדול בבית של ניצולי שואה
זה להוולד מבוגר
להיות "אמא של אמא"
זה להיות "הם".

לגדול בבית של ניצולי שואה
זה להיות ניצול בעצמך.

 
9.4.02
 
השיר הוקרא בכנס "מדור לדור" ביד ושם באוקטובר 2005, בפאנל על אמנות בני הדור השני.
הוקרא על ידי ענת שירן שמצאה אותו בפורום דור שני, ולא ידעה כלל של מי השיר.
9 תגובות ל-“לגדול בבית של ניצולי שואה

  1. נקודה עם פסים

    להיות ניצול של עצמך
    ביטוי כל כך חזק

  2. להיות בת של ניצול שואה,זה לחיות
    עימם את העבר, בליי לחשוף אותו,לחיות בתוך הדממה שלהם,ובתוך הכאב,שלהם,שאולי יום אחד אבי יספר מה קרה שם,אבל הוא לא סיפר כי הוא הלך,ז"ל.ונישארתי עם שאלות שאין לי את מי לשאול זה כאב שליווה אותי ומלווה אותי עדיין,למה לא סיפר?ולא דיבר על זה?נותרתי לבד בתוך עולם של דממה,

  3. ריש עלום השם

    ואני ראיתי דבר מדהים
    זוגתי לשעבר שעסקה בתחום כגרמניה

  4. שנה טובה לך יקירה,,הנה היום הוא
    ראש השנה ,והכאב כמו כל שנה עולה מחדש וחונק אותי,ואני בוכה בשקט,שאיש לא ישאל אותי מה קורה??זה כל חג שוב חוזר,הכאב גדול ,ושוב ניזכרת באבי בזמן החגים,לא הייתה שמחה בבית רק עצב,דממה ,וזכרונות,,ואין לי עם מי לדבר ,לכן אני כותבת לך ,כי את מבינה אותי,,,

  5. נכון… )-:

  6. כואבת איתך תותי…
    להשאר עם השאלות הבלתי פתורות

  7. לכל אחד הטריגר שלו לספר…
    לרוב זה הנכדים

  8. חחחחחח, אהבתי!

  9. ריש עלום השם

    שלא לדבר על הנימוסים הייקים…
    מה שמזכיר את הסיפור

להשאיר תגובה

