אני לא הייתי שם

גירסת 2001

 

 אני לא הייתי שם,

 אני לא הייתי שם!

 אני חייתי שם

 יום יום מחיי, חייתי איתם שם יחד,

לפני ובמהלך המלחמה.

אני הייתי איתם, אני הייתי המשפחה,

אני התחליף החי של מי שהיה.

אני היא האמא, אני האחים והאחיות,

אני כל המשפחה האובדת.

אני הלפיד החי,

אני היא זו שנשרפתי,

יום יום – מעט, מעט,

יום יום – לאט, לאט.

היא חיה דרכי,

היא חיה אותי.

ואני, האש שאוכלה…

אני, ה"ברית בין בתרים" שלה.

העלתי לעולה…

היד שלה לא נעצרה!,היד שלי עצרה אותה.

ב"הורדות" שיחקנו,

כל חייה ניצחה אותי,

ורק עם המוות,

הצלחתי לנצח אותה.

איזה פיספוס,

איזה ניצחון!

 

15.04.01

 

 

ברבות הימים הבנתי שלא אמא היתה אשמה

אני נתתי לזה לקרות,

האחריות היא עלי באותה מידה, אם לא יותר

אני זאת שנתתי לה לעשות לי את זה
אני נתתי לה את הכוח,
נכון שבזמנו לא יכולתי להתנגד,
בזמנו זה מה שהתאים לי כנראה.

 

גירסת 2004

 

אני לא הייתי שם,        

אני חייתי שם.

 

 

יום יום מחיי,

חייתי שם יחד איתם,

לפני ובמהלך המלחמה.

 

אני היית המשפחה,

התחליף החי של מי שהיה.

אני היא האמא,

אני האחים והאחיות,

אני כל המשפחה האובדת,

נר זכרון מיוחד.

 

אני היאזו שנשרפתי

יום יום – מעט, מעט,

יום יום – לאט, לאט…

 

ואני,

בכלל לא הייתי שם.

 

2 תגובות ל-“אני לא הייתי שם

  1. יקירה
    בהתחלה היה קל להאשים את אמא,

  2. "ברבות הימים הבנתי שלא אמא אשמה"
    הכי כואב שאף אחד לא אשם: לא אמא ולא את.

כתיבת תגובה

