הייתי מחוקה

ככה אני קוראת לזה
מחוקה!
הייתי קיימת רק כדי לרצות את כלם.
את הורי, צרכיהם היו תמיד לפני הכל….
ומה איתי? את מי זה עניין?!

את בעלי, כי זה מה שלמדתי בבית,
לא ידעתי משהו אחר.
ולבעלי זה היה מובן מאליו!
האישה המרצה, האישה השמה אותו לפני כל צרכיה.
וזו לצערי הדוגמא שנתתי לילדי…..
התבנית המוטעית, אני לא קימת רק כל האחרים.

 

רק היום אני משתחררת…..
זה קרה עם מותה של אמי, היא שיחררה אותי.
ואני, השתחררתי מבעלי…..
והיום אני לפני כלם,
אני מצטערת ילדים שלי, אפילו לפניכם.

 

את אבי בבית האבות אני כבר לא מבקרת יום יום,
אני נמצאת כאן קודם כל בשבילי…
ואחר כך גם בשביל האחרים.

 

כי המילה מחוקה-נמחקה
ואני מודגשת עם המרקר הכי זוהר שיש!

 

1.9.2000

  

זה היה הדבר הראשון המשמעותי שכתבתי בפורום דור שני לניצולי שואה.

7 תגובות ל-“הייתי מחוקה

  1. יודע להנות

    מדהים …
    קראתי והתרגשתי

  2. מכירה את הקטע הזה
    טוב, אז לאחר השיחה 🙂

  3. WOW נדהם , ושותק, האם זה אני בראי ?
    ראשית כל זה ממש מזהים ואמרו כך לפני.

  4. מכירה את המקום הזה של דור שני לשואה
    וזה באמת מקום קשה להיות בו

  5. תודה איש יקר
    אני מאוד משתדלת

  6. תודה איש

  7. זה מקום טוב ולא…
    מצד אחד יש גאווה גדולה להיות נצר למישהו שניסו להשמיד אותו

להשאיר תגובה

